×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تصاویر و فیلم تجلیل از اعضای ناو گروه دشتستان در بین نماز جمعه امروز برازجان

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ در خطبه دوم نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ مطرح شد:..

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– سنت های الهی در تدبیر جوامع

۲- سنت‌های مقید و مشروطی که مخصوص اهل باطل است. این سنت‌ها را می‌توان تحت هشت عنوان «زیادت ضلالت»،«تزیین اعمال»، «املاء و استدراج»، «امهال»، «شکست از دشمنان»، «ابتلا به مصائب»، «تسلط مجرمان و مُترَفان» و«استیصال» ذکر کرد. ابتدائاً به هر‌ یک از این سنت‌ها اشاره‌ای می‌کنیم و سپس نکته‌ای در ‌باب تزاحم بعضی از آنها خواهیم گفت:

الف‌) زیادت ضلالت: همان‌گونه‌که اهل حق در‌جهت نعمت‌های معنوی و اخروی و اهتداء و راه‌یافتگی امداد می‌شوند، اهل باطل نیز در‌جهت ضلالت و گمراهی مدد می‌یابند:
«ثُمَّ کانَ عاقِبَهَ الَّذِینَ أَساؤا السُّوای أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللّهِ وَکانُوا بِها یَسْتَهْزِؤنَ» (روم، ۱۰)؛ «آن‌گاه سرانجامِ کسانی که بدی کردند این شد که نشانی‌های خدای متعالی را دروغ دانستند و آنها را استهزا می‌کردند».

یعنی نتیجه عصیان و ظلمشان این شد که نور هدایت را از‌ دست دادند و به تکذیب و کفر گراییدند؛

«فَلَمّا زاغُوا أَزاغَ اللّهُ قُلُوبَهُمْ وَاللّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفاسِقِینَ» (صف، ۵)؛ «چون منحرف شدند، خدای متعالی دل‌هایشان را به انحراف کشید؛ و خدای متعالی گروه عصیان‌پیشه را هدایت نمی‌کند»؛

ب) تزیین اعمال: پس‌ از ‌آنکه حجت بر همه مردم تمام شد و اهل باطل به اختیار و گزینش خود، راه نادرستی و نا راستی در پیش گرفتند، شیطان دست ‌به ‌کار وسوسه می‌شود و کارهای آنان را در چشمشان آراسته و خوب و زیبا جلوه می‌دهد. از ‌آنجا ‌که خلقت شیطان و اعمال او نیز نهایتاً مستند است به خدای متعالی، و در چهارچوب قضا ‌و ‌قدر الهی قرار می‌گیرد، در بعضی از آیات قرآنی، این تزیینات شیطانی به خدای متعالی انتساب می‌یابد:

«قالَ رَبِّ بِما أَغْوَیْتَنِی لَأُزَیِّنَنَّ لَهُمْ فِی الأَرْضِ وَلَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ * إِلاّ عِبادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ» (حجر، ۳۹ و ۴۰)؛ «[شیطان] گفت: پروردگارا، به‌ سبب اینکه گمراهم ساختی، در زمین [کارهای آدمیان را] برایشان می‌آرایم و همگی‌شان را گمراه می‌سازم* مگر پاره‌ای از آنان که بندگان پاک‌باز تواند».

«وَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ ما کانُوا یَعْمَلُونَ» (انعام، ۴۳)؛ «شیطان آنچه را می‌کردند، در چشمشان آراست».

«زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ أَعْمالَهُمْ» (انفال، ۴۸؛ نحل، ۶۳؛ نمل، ۲۴ و عنکبوت، ۳۸)؛ «شیطان، کارهایشان را در نظرشان بیاراست».

«وَکَذلِکَ زَیَّنَ لِکَثِیرٍ مِنَ الْمُشْرِکِینَ قَتْلَ أَوْلادِهِمْ شُرَکاؤهُمْ» (انعام، ۱۳۷)؛ «و بدین‌سان برای بسیاری از مشرکان، شرکای [عبادت] آنان، کشتن فرزندان را بیاراستند».

«وَقَیَّضْنا لَهُمْ قُرَناءَ فَزَیَّنُوا لَهُمْ ما بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَما خَلْفَهُمْ» (فصلت، ۲۵)؛ «و برای ایشان هم‌نشینانی گماردیم که آنچه را در پیش رو دارند و آنچه را در پس پشت برایشان بیارایند».

«کَذلِکَ زَیَّنّا لِکُلِّ أُمَّهٍ عَمَلَهُمْ» (انعام، ۱۰۸)؛ «بدین‌سان برای هر امتی کارشان را بیاراستیم».

«إِنَّ الَّذِینَ لا یُؤمِنُونَ بِالآخِرَهِ زَیَّنّا لَهُمْ أَعْمالَهُمْ فَهُمْ یَعْمَهُونَ» (نمل، ۴)؛ «کسانی که به آخرت ایمان ندارند برایشان کارهایشان را بیاراستیم؛ آنان کوردل‌اند».

«زُیِّنَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا الْحَیاهُ الدُّنْیا» (بقره، ۲۱۲)؛ «برای کسانی که کافرند، زندگی این‌جهانی آرایش یافته است».

«کَذلِکَ زُیِّنَ لِلْکافِرِینَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ» (انعام، ۱۱۲)؛ «بدین‌سان برای کافران آنچه می‌کردند آرایش یافت».

«زُیِّنَ لَهُمْ سُوءُ أَعْمالِهِمْ» (توبه، ۳۷)؛ «برایشان [کافران] کارهای بدشان آراسته شد».

«کَذلِکَ زُیِّنَ لِلْمُسْرِفِینَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ» (یونس، ۱۲)؛ «بدین‌سان برای اسراف کاران، آنچه می‌کردند آراسته شد».

«بَلْ زُیِّنَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا مَکْرُهُمْ وَصُدُّوا عَنِ السَّبِیلِ وَمَنْ یُضْلِلِ اللّهُ فَما لَهُ مِنْ هادٍ» (رعد، ۳۳)؛ «برای کسانی که کفر ورزیدند، نیرنگشان آرایش گرفت و از راه به‌در شدند و هرکه خدای متعالی گمراهش کند راهنمایی ندارد».

«أَ فَمَنْ زُیِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَناً» (فاطر، ۸)؛ «آیا آن‌که بدکاری‌اش برای او آرایش یافته است و آن را نیک می‌بیند [مانند غیر اوست]».

یزدان پناه دفتر امام جمعه برازجان:
۵- بیانات رهبری در دیدار نمایندگان مجلس

مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته و بر این اساس، قانون گذاشته است.

من از اول تشکیل این مجلس اعتقاد خودم و علاقه‌ی خودم به این مجلس را که از روی اطلاع بود، عرض کردم. گفتم مجلس، مجلس انقلابی است. الان هم من بعد از سه سال همین را تکرار می کنم. این مجلس بحمداللّه مجلسی است انقلابی، با سواد، جوان، پرتحرک، پرکار.

هدف این قوانین مبارزه با فساد بوده، رفع تبعیض بوده، رفع انحصار بوده، بهبود فضای کسب و کار بوده و بقیه‌ی مسائل اقتصادی دیگر.

یکی از امتیازات مجلس یازدهم ساده‌زیستی و تواضع در مقابل مردم است، این خصوصیت را از دست ندهید.

۶- کمبود نیروی انسانی در بخش درمان شهرستان

علی رغم اقدامات خوبی که در زمینه زیرساخت ها و تجهیزات انجام گرفته است ولی بیمارستان شهید گنجی و بخش درمان شهرستان از کمبود نیروی انسانی رنج می برد.

کادر درمانی موجود جوابگوی نیاز بیمارستان نیست لذا دانشگاه علوم پزشکی برای جذب و تامین نیروی مورد نیاز در بخشهای مختلف تدبیر کند، چاره جویی کند تا مشکلات کاسته شود و مسؤولان بیمارستان بتوانند جوابگوی مردم باشند…

 به نا به این گزارش در مراسم  اموز تجلیل از افتخار آفرینان دشتستانی در ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان برگزار شد…

در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۵ خردادماه ۱۴۰۲، با حضور امام جمعه دشتستان، معاون برنامه ریزی فرماندار، جانشین سپاه حضرت جواد الائمه (ع)، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، رییس ستاد نماز جمعه برازجان و پدر شهید گرانقدر داریوش شاهینی مراسم تجلیل از افتخار آفرینان دشتستانی در ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

قابل توجه همراهان سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام جهت دیدن عکس ها با کیفیت مناسب روی عکسی که دوست دارید آن را ببینید کیلیک نمایید تا کامل باز شود و آن را ذخیره نمایید و در مطلب مناسب خود استفاده فرمایید.

دانلود و تماشای فیلم  تجلیل از دشتستانی های ناو گروه ارتش در جایگاه نماز در تاریخ ۵خرداد ۱۴۰۱ به فیلم برداری  سید محد امین ابطحی در نوشته زیر 

https://www.aparat.com/v/UoIMt

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.