×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
امام جمعه دشتستان: عملیات وعده صادق روح تازه‌ای به کالبد مجاهدان طریق القدس دمید

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– مقدمات تزکیه و خودسازی:

۱- مجالست با خوبان

۲- ترک مجالست با نااهلان

۳- کنترل گوش و چشم

۴- بهره گیری از مشورت مربیان و مشاوران امین

۵- کسب روزی حلال

۶- اجتناب از کسب حرام

۷- محاسبه نفس

۸- وعظ و موعظه

۹- تفکر

۱۰- یاد مرگ

– یاد مرگ و قیامت

آموزه های اسلامی برای تهذیب روح بشر و تربیت وی، موضوع یاد مرگ و قیامت را در ابعاد مختلفی مطرح کرده اند که به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:

۱ـ در طهارت: در دعای وضو می خوانیم: خداوندا! صورت مرا سفید گردان در روزی که صورتها سیاه خواهد بود. «اللّهم بیّض وجهی یوم تسودّ فیه الوجوه»

۲ـ در نماز: در نماز می خوانیم: «مالک یوم الدین» از این که مسئله مالک و صاحب اختیار بودن خداوند در قیامت، در نماز مطرح شده، روشن می شود که انسان نمازگزار در نماز باید به یاد قیامت باشد.

۳ـ در انفاق: «انما نطعمکم لوجه اللّه … انا نخاف من ربّنا یوماً عبوسا قمطریرا»

۴ـ در روزه: پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «و اذکروا بجوعکم و عطشکم فیه جوع یوم القیامه و عطشه»به وسیله گرسنگی و تشنگی روزه، از گرسنگی و تشنگی روز قیامت یاد کنید.

۵ ـ در جهاد: قرآن کریم به کسانی که به بهانه گرمی هوا به جهاد نمی رفتند می فرماید: «قل نار جهنم اشدّ حرّاً لو کانوا یفقهون» ای پیامبر! به آنان بگو آتش دوزخ از این هم گرمتر است، اگر می دانستید.

۶ـ مبارزه با طاغوت: قوم فرعون هنگامی که ایمان آوردند و از فرعون برگشتند، فرعون آنان را به کشتن تهدید کرد آنها برای ادامه مبارزه با او موضوع قیامت را مطرح کردند: «انما تقضی هذه الحیوه الدنیا انّا الی ربّنا لمنقلبون.»

۷ـ در حمام: امام صادق (ع) می فرماید: «نعم البیت الحمام یذکر فیه حرّ جهنم»حمّام خوب خانه ای است، زیرا انسان گرما و حرارت جهنم را در آن به یاد می آورد.

۸ ـ در کار و کسب: قرآن کریم، به کسانی که کم فروش اند، می فرماید: «آیا اینها گمان نمی کنند که در روز قیامت (برای محاسبه ) مبعوث نمی شوند.»

۹ـ هنگام خواب: پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اذا اویت الی فراشک فانظر ما کسبت فی یومک و اذکر انّک میّت و انّ لک معادا»هرگاه به رختخواب رفتی، فکر کن در روز چه کاری انجام دادی و مرگ و قیامت را یادآور.

۱۰ـ عیادت مریض؛ تشییع جنازه؛ زیارت قبور. پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «عودوا المرضی و اتبعوا الجنائز یذکّرکم الآخره» «فزوروا القبور تذکر الموت»

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ چهارشنبه ۱۵ شوال شهادت حمزه سیدالشهداء

حَمزه بن عَبدالمُطَّلِب، ملقب به اسدالله، اسد رسول الله و سیدالشهداء، عموی پیامبر اکرم (ص) و از شهدای اُحُد است. حمزه از حامیان مهم دعوت پیامبر اکرم (ص) بود و گفته‌اند که او حتی در زمانی که هنوز مسلمان نشده بود، از پیامبر (ص) در مقابل آزار مشرکان حمایت می‌کرد. وی از بزرگان قریش بود و از این رو، با مسلمان شدنش، از میزان آزار قریش نسبت به پیامبر (ص) کاسته شد

۲️⃣ 15 شوال رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی

حضرت عبدالعظیم حسنی (۱۷۳-۲۵۲ق) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از سادات حسنی و از راویان حدیث. نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی (ع) می‌رسد.

شیخ صدوق، مجموعه روایات وی را با عنوان جامع اخبار عبدالعظیم گردآوری کرده است.

عبدالعظیم حسنی، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی (ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت.

حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری قرار دارد و زیارتگاه شیعیان است. در برخی روایات ثواب زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین (ع) دانسته شده است.

۳️⃣ اول اردیبهشت روز شهدای ورزشکار

– پهلوانانی که مدال قهرمانی شان شهادت است

اول اردیبهشت ماه، روز تولد شهید ابراهیم هادی، پهلوانی از جامعه‌ی ورزش و به عنوان نمادی از غیرت جامعه‌ی ورزش ایران اسلامی و پنج هزار شهید ورزشکاری است که مدالشان پلاکشان شد.

همچنین تقدیم ۱۰۰ شهید مدافع حرم در سال‌های اخیر نشان از این دارد که جوانان ورزشکار ایران اسلامی از شهدای دفاع مقدس الگو می‌گیرند و فرهنگ پهلوانی، ایثار و شهادت هنوز در کشور زنده و بالنده است.

پایبندی ورزشکاران و مدیران ورزشی به مسائل دینی و حضور جهادی چهره‌ها در میادین، تأثیر معنوی زیادی بر افراد مستعد دارد.

در گذشته محیط ورزشی ما همیشه به نام خدا و ائمه معصومین و جنبه‌های دینی و اخلاقی آراسته بود؛ اما غربی‌ها سعی کردند همراه با ورزش‌های جدید، فرهنگ خود را نیز وارد کنند که باید ضمن فراگیری و پیشرفت در ورزشهای جدید، فرهنگ خود را غالب کنیم و نگذاریم ورزش به پلی برای ورود فرهنگ غربی تبدیل شود.

۴️⃣ دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود، امروز بحمدالله به مثابه «کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» است.

هویت سپاه ذیل هویت نورانی و مبارک گفتمان انقلاب اسلامی، قوام می‌یابد.

اگرچه سپاه هویتی نظامی دارد اما نظامی‌گری در واقع یک بُعد از ابعاد این نهاد مکتبی است.

سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است و حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت اسلامی مهم‌ترین رکن آن را تشکیل می‌دهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افقی فرازمند، دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان‌شمول است که باید همیشه حرکت خود را به آن سو جهت دهد.

۵️⃣ عملیات مقتدرانه و غرورآفرین وعده صادق

وعده‌ی صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم غاصب و جعلی صهیونیست محقق شد و ایمان و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یوم الله دیگری در تاریخ پر افتخار ملت ایران ثبت کرد.

دست قدرت خدا از آستین ملت ایران بیرون آمد و ضربه محکمی بر پیکره‌‍ ی مستکبران وارد ساخت «وَما رَمَیتَ إِذ رَمَیتَ وَلکِنَّ اللَّهَ رَمی.»

این حملات روح تازه‌ای به کالبد مجاهدان طریق القدس دمید و جهان را به رهایی فلسطین و سقوط اسرائیل بیش ازپیش، امیدوار کرد.

درود به ملت مؤمن و شجاع و فرزندان افتخارآفرین آنها در نیروهای مسلح که سالهاست در میدان ستیز با جبهه استکبار جهانی نقش افرینند و ملجا مظلومان و مستضعفان عالم شدند.

سلام و تحیت بر ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی رحمت الله علیه که عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون مجاهدت آنهاست و سلام و درود بر فرمانده حکیم و مقتدر و شجاع ؛ حضرت امام خامنه ای

۶️⃣ تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی بابت اجرای طرح نور

تقدیر و تشکر دارم از نیروی انتظامی این جان برکفان عزیز مدافع امنیت بابت اجرای طرح نور (عفاف و حجاب در جامعه) که با استقبال و همکاری خوب مردم عزیز شهرمان انجام گرفت.

امید است این طرح تا برقراری کامل امنیت اجتماعی اخلاقی با قوت و قدرت تداوم یاید و مردم شریف و فهیم شهرستان همچنان همه گونه همکاری با عزیزان نیروی انتظامی داشته باشند.

به نا به این گزارش برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۳/۰۱/۳۱) بدین شرح اعلام شد…

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۳/۰۱/۳۱) توسط حجهالاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط سرهنگ غلامرضا بناری فرمانده ناحیه سپاه حضرت جواد الائمه علیه السلام شهرستان دشتستان به مناسبت سالروز تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۲) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران جمعه برازجان توسط پایگاه مقاومت بسیج اباعبدالله الحسین علیه السلام و گردان امنیتی امام علی علیه السلام

۳) فعالیت نوجوانان و جوانان در قسمت کفشداری

۴) به صدا درآمدن زنگ سلامت توسط دکتر بنافی فرماندار، سرهنگ بناری فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) و سرکار خانم خویشدوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به مناسبت آغاز هفته سلامت

۵) استقرار پایگاه جمع آوری کمک به ملت مظلوم فلسطین و صدقه برای سلامتی امام زمان علیه السلام

۶) برگزاری میز خدمت نماز جمعه با حضور مدیران و کارشناسان بانک ملی, بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید و پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۷) فعالیت مهد آدینه و نگهداری کودکان توسط معاونت خواهران ستاد نماز جمعه برازجان

۸) برپایی ایستگاه سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و انجام تست فشار خون از نمازگزاران

۹) برپایی ایستگاه صلواتی توسط اتاق اصناف شهرستان دشتستان به مناسبت عملیات افتخار آفرین وعده صادق

۱۰) برپایی ایستگاه فروش کتاب سیره شهدای گرانقدر

۱۱) برگزاری اولین رزمایش کاروان تبلیغ (سفیران رضوان) توسط مدرسه علمیه حضرت رقیه سلام الله علیها برازجان با موضوع جهاد تبیین

۱۲) اجرای گروه سرود آل طاهای پایگاه مقاومت بسیج اباعبدالله الحسین علیه السلام به مناسبت عملیات غرور آفرین وعده صادق

۱۳) اجرا دکلمه حماسی توسط آقای فرزاد کرمی معاونت فرهنگی هنری کانون الغدیر مصلی جمعه برازجان به مناسبت عملیات غرور آفرین وعده صادق

 

در پایان مراسم نماز جمعه نمازگزاران در راهپیمایی وعده صادق حضور یافتند . 

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید.عکاس سید محمد مهدی امیری و غلامرضا حسین زاده

فیلم اجرای گروه سرود این مراسم که توسط علی خزائی در انتهای گزارش کار شده ببیند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.