×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
امام جمعه دشتستان:نباید سرمایه هلدینگ خلیج فارس خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:…

– مقدمات تزکیه و خودسازی:
۱- مجالست با خوبان
۲- ترک مجالست با نااهلان
۳- کنترل گوش و چشم
۴- بهره گیری از مشورت مربیان و مشاوران امین
۵- کسب روزی حلال
۶- اجتناب از کسب حرام
۷- محاسبه نفس
۸- وعظ و موعظه
۹- تفکر
۱۰- یاد مرگ

– یاد مرگ در آموزه های دینی

حضرت علی علیه السلام می‌فرماید:
«مرگ در نظر من، مانند نوشیدن شربت خنکی است که انسان در روز بسیار گرم بیاشامد.»

و نیز فرمود: «به خدا قسم که اشتیاق فرزند ابوطالب به مرگ، زیادتر از اشتیاق طفل به پستان مادر است.»

و در هنگام شهادت فرمود: «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَهِ» سوگند به خدای کعبه که رستگار شدم.

همچنین حضرت علی علیه السلام فرمود: چون فرشته مرگ برای قبض روح ابراهیم خلیل اللَّه علیه السلام آمد، سلام کرد، حضرت جواب سلام او را داد و فرمود: آمدی مرا به سوی پروردگارم بخوانی که به اختیار قبول کنم یا به اضطرار شربت مرگ بنوشم؟ گفت: آمده‌ام با اختیار، تو را نزد پروردگارت ببرم، پس اجابت کن!

ابراهیم فرمود: آیا دیده‌ای دوست و یار مهربانی دوست خود را بمیراند؟ پاسخ آمد: ای ابراهیم! هیچ، دیده‌ای که یار مهربانی از دیدار محبوبش گریزان باشد و ملاقات با او را ناپسند دارد، همانا حبیب دوست دارد محبوب خود را ملاقات کند.

حضرت علی (علیه السلام) فرمود: «وَ اعْلَمْ انَّکَ انَّما خُلِقْتَ لِلْاخِرَهِ لالِلدُّنْیا» آگاه باش که تو برای عالم آخرت آفریده شده‌ای نه برای دنیا.

از حضرت جواد (علیه السلام) درباره مرگ سؤال شد، آن حضرت در جواب فرمود: همانا (مرگ) خوابی است که هر شب به سراغتان می‌آید، با این تفاوت که این طولانی‌تر است و شخص از آن بیدار نمی‌شود مگر روز قیامت، حال برای کسی که در خواب خویش شادیهای وصف ناپذیر و ترسهای بی‌اندازه می‌بیند؛ این حالت شادی و ترس چگونه است، مرگ نیز همان طور است.

همچنین امام زین العابدین (علیه السلام) از پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) چنین نقل می‌کند:

«انَّ الدُّنْیا سِجْنُ الْمُؤْمِنِ وَ جَنَّهُ الْکافِرِ وَ الْمَوْتُ جِسْرُ هؤُلاءِ الی جَنَّاتِهِمْ وَ جِسْرُ هؤُلاءِ الی جَحیمِهِمْ»

(دنیا، زندان مؤمن و بهشت کافر است و مرگ برای مؤمنان پلی برای رسیدن به بهشت و برای کافران پلی به سوی جهنّم است.)

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

واگذاری سهام باشگاه استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس

با وجود محرومیت‌ها و مشکلات متعدد زیرساختی در مناطق غیربرخوردار واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس خیانت و ظلم در حق مردم مناطق جنوب است.

در شرایطی که شهرستان های جنوب و روستاهای توابع آن با مشکلات و محرومیت‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های منطقه به هیچ عنوان منطقی نیست و نباید پول پتروشیمی‌ها صرف باشگاه‌داری تیمی شود که هیچ ربطی به این مناطق ندارد.

امام جمعه دشتستان حجت الاسلام مصلح افزود؛ لذا بنده نیز از موضع گیری بحق دکتر رضایی نماینده محترم دشتستان حمایت می کنم که این اقدام ظلم آشکار است.

در شرایطی که برخی مدارس و مراکز آموزشی درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و تیم‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محرومند بخواهند سرمایه هلدینگ خلیج فارس خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

لذا از مسؤولان مربوطه درخواست می شود جلو این ظلم و تبعیض را بگیرند

۱️⃣ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه: روز جهانی کار و کارگر

مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد است. جوانانی که به آفرینش‌های صنعتی اشتغال دارند، اینها ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته مادی با آن مقایسه نمی‌تواند.

در دهه دوم چشم‌انداز، باید پیشرفت کشور در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقا یابد.

تاکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت و … است و به خاطر تاثیر شگرفی است که اقتصاد می‌تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.

مهم‌ترین عیوب (در اقتصاد کشور) استفاده اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور است نتیجه اینها مشکلات زندگی مردم از قبیل بیکاری جوان‌ها، فقر درآمدی در طبقه ضعیف و امثال آن است.

۲️⃣ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه: سالروز شهادت شهید مطهری

اگر این دو اصل را بپذیریم که بالاترین خدمت به بشریت، نشر معارف دین است و بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است، آن‌گاه، خواهیم توانست موقعیت علامه شهید مرتضی مطهری را ارزیابی کنیم.

در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد؛ جهاد در برابر تحریف، الحاد، انحراف و التقاط.

این دانشمند بزرگ، یکه‌تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود. با وجود آنکه حتی برخی آشنایان جاهل و دوستان نادان به سنگ‌اندازی، تهمت‌ و ملامت او پرداختند، این انسان وارسته وظیفه‌ خویش را شناخت و در راه انجام وظیفه، هیچ‌چیز مانعش نشد.

شهید مطهری وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام داد؛ باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف را افشا کرد؛ حقایق ناب را باز گفت؛ کج‌فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام، به فیض بزرگ شهادت رسید.

۳️⃣ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه: روز معلم

– معلم تراز انقلاب اسلامی، محور تحول بنیادی در آموزش و پرورش

از دیدگاه فرهنگ اسلامی، دعوت الهی و تربیت معنوی مهم‌ترین رسالت یک معلم تراز انقلاب اسلامی است.

معلم و مربی شایسته از منظر دین باید واجد خصوصیات و ویژگی‌هایی باشد تا بتواند ضمن آموزش به پرورش انسان‌ها هم نایل شود.

همچنین طبق آیات و روایات متعدد جایگاه بسیار رفیعی برای معلم و مربی ذکر شده و مسئولیتی خطیر برای او در نظر گرفته شده، تا بتواند همانند انبیا به تربیت صحیح اسلامی افراد بپردازد.

امام خمینی (ره) در تبیین اهمیت جایگاه معلمی، آن‌ را در ردیف شغل خدا و پیامبر قرار می‌دهد و می‌فرماید «شما معلمین، یک شغل بسیار بزرگ دارید که همان شغل الله است، و یک مسؤولیت بسیار بزرگ دارید که همان مسؤولیت انبیا است.»

همچنین مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان و دانشگاهیان در هفته معلم فرمودند: «قدرت، اعتبار و آبروی کشور، بیش از هرچیزی وابسته به نیروی انسانی است و معلمان هستند که سازنده نسل آینده و نیروی انسانی آن هستند»

مقام معظم رهبری در تکریم شخصیت و ویژگی های مطلوب معلم تراز انقلاب اسلامی می فرمایند: « یک کشور اگر بخواهد به سرافرازی برسد، به رفاه و غنا برسد، به علم و تفوّق علمی منتهی شود، اگر بخواهد مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند و متفکر تحویل جامعه‌ی بشری دهد، باید این زیرساخت اصلی را درست کند؛ زیرساخت تعلیم دوران کودکی و نوجوانی. این، شأن معلم است».

۴️⃣ یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه: روز شوراها

انقلاب اسلامی مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات و حضور در صحنه‌ها به اوج رسانید.

صحنه جهانی شاهد پدیده‌هایی است که تحقق یافته یا در آستانه ظهورند، شکست سیاست‌های آمریکا و … اکنون آمریکا با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار می‌دهند دست و پنجه نرم می‌کند

۵️⃣ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه: روز ملی خلیج فارس

روز ۱۰ اردیبهشت، سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس بعد از ۱۱۷ سال اشغال، توسط شاه عباس صفوی، روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است.

این نام‌گذاری اقدامی فرهنگ‌سازانه و گفتمان‌سازانه در تقابل تحریف‌گری نظام سلطه درخصوص جعل اصطلاح خلیج ع-ر-ب-ی در جهت سیاست شیطانی خدشه‌دار نمودن استقلال ملی ایران اسلامی است.

خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می‌شناسند.

قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب‌های باقیمانده از یونان باستان و ۴۵۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح بر می‌گردد و تا ابد به این نام خواهد ماند.

 برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۳/۰۲/۰۷) بدین شرح اعلام شد 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۳/۰۲/۰۷) توسط حجهالاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام ابوذر شاد مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه حضرت جواد الائمه علیه السلام شهرستان دشتستان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و روز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۲) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران جمعه برازجان توسط پایگاه مقاومت بسیج نبی اکرم (ص)

۳) فعالیت نوجوانان و جوانان در قسمت کفشداری

۴) عضوگیری و ثبت نام افتخاری برادران و خواهران نمازگزار جهت همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتستان

۵) استقرار پایگاه جمع آوری کمک به ملت مظلوم فلسطین و صدقه برای سلامتی امام زمان علیه السلام

۶) برگزاری میز خدمت نماز جمعه با حضور مدیران و کارشناسان بانک های صادرات ، تجارت ، ملت ، رفاه کارگران و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جهت پاسخگویی به سوالات

۷) فعالیت مهد آدینه و نگهداری کودکان توسط معاونت خواهران ستاد نماز جمعه برازجان

۸) برگزاری رزمایش کاروان تبلیغ (سفیران رضوان) توسط مدرسه علمیه حضرت رقیه سلام الله علیها برازجان با موضوع جهاد تبیین و انجام مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی

۹) برپایی ایستگاه صلواتی توسط گروه جهادی شهدای دشتستان و بسیج ورزشکاران ناحیه سپاه حضرت جواد الائمه علیه السلام و پذیرایی از نمازگزاران جمعه

۱۰) برپایی نمایشگاه تصاویر شهدای گرانقدر ورزشکار 

۱۱) تجلیل و تقدیر از ورزشکاران بسیجی مروج فرهنگ، مرام و اخلاق پهلوانی (رشته های مختلف) که در مسابقات استانی ، کشوری و بین المللی مقام برتر را کسب نموده اند توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان، موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ، دکتر رضایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ یحیایی جانشین ناحیه و حجت الاسلام شاد مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جواد الائمه علیه السلام، حیاتی اصل مدیر آموزش و پرورش شهرستان…

۱۲) سردادن شعار توسط نمازگزاران در حمایت از نیروی انتظامی و اجرای طرح نور (عفاف و حجاب)

دانلود و تماشای سر دادن شعار توسط نمازگزاران جمعه برازجان در حمایت از نیروی انتظامی و اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) در انتهای گزارش تصویری ببیند...

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید. عکاس غلامرضا حسین زاده

نماز جمعه برازجان ۷اردیبهشت ۱۴۰۳۰۰۹۸۷۶

دانلود و تماشای فیلم سر دادن شعار توسط نمازگزاران جمعه برازجان در حمایت از نیروی انتظامی و اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) در نوشته زیر 

https://www.aparat.com/v/OyJKt

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.