×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۲فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم کشور ایران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام در این روز تاریخی تلاشهای مردم به ثمر نشست و نهال انقلاب با آبیاری خون شهدا به ثمر نشست ، با رای اکثریت و قاطع مردم ، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال از نظام سلطنتی و طاغوتی به نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر یافت.

در این روز مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به بار نشست و مردم از ظلم رهایی یافتند.

در این روز ملت با رای حداکثری ۲/۹۸ درصدی خود تحولی عظیم در ساختار سیاسی ، اجتماعی ایران و جهان رقم زدند .

پس از آنکه قرنها تئوری جدایی دین از سیاست و نظامهای حکومتی لائیک بر دنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می شد ، در ۱۲فرودین سال ۵۸ نظامی متولد شد که این نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل کرد و حکومت اسلامی را براساس موازین وآموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند.

جمهوری اسلامی شکل نوینی از حکومت را با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام ، ارائه داد .

از نظام جمهوری به «حکومت مردم بر مردم» تعبیر می شود و «جمهوریت» در نظام حکومتی نشان دهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است به طوری که مردم با حضور مستقیم در صحنه‌های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش خواسته‌های خود را از حکومت مطالبه می‌کنند.

پس از پیروزی انقلاب در جهت تعیین نظام سیاسی جدید ، نظامهای متعددی از طریق جریانهای مختلف مطرح بود ، ولی امام راحل از همان ابتدا به ندای مردم توجه می کردند ، لذا تاکید زیادی بر استقرار نظام حکومتی جمهوری اسلامی داشتند.

این تاکید نیز بر اساس خواست مردم در دوران مبارزات ضد ستم شاهی بود که در شعار آنها موج می زد و مردم در همه تظاهرات‌ها یکپارچه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می‌کشیدند.
بر این اساس *اصل جمهوریت و اسلامیت اصل جدا ناپذیر در نظام حکومتی ایران است که برای تثبیت ، استمرار و تداوم آن شهیدان زیادی تقدیم شده است.*

*آزادی* از شعارها و مطالبات ملت ایران بود که با استقرار جمهوری اسلامی شکل عملی به خود گرفت و قشرهای مختلف با حضور در تمام صحنه‌ها آزادانه به خواسته‌های خود جامه عمل پوشانده و در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند.
هرچند امروز به بهانه آزادی بعضی بی بندباری را ترویج می کنند و از آن بهره برداری سیاسی می کنند ، اینجاست که کلمه آزادی مظلوم واقع می شود.

*استقلال* بعد دیگری از نظام جمهوری اسلامی ایران است که با استقرار آن ملت ایران از وابستگی به شرق و غرب رهایی یافت و در عرصه بین الملل با حفظ اصول به دفاع از حقوق خویش پرداخت.

*استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر تحولات درون سرزمینی ، تحولات برون سرزمینی هم داشت ، تغییراتی در نظام بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد که منجر به تشکیل محور مقاومت گردید ، تغییراتی که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت و این دشمنی ادامه دارد که دشمنی امریکا از آن سرچشمه می گیرد.*

از این رو حفظ استقلال این سرزمین هزینه‌هایی داشته و دارد که دشمنان این مرز و بوم با ترفندها و فتنه های زیادی چون جنگ تحمیلی، ترور دانشمندان و شخصیت‌های سیاسی، تحریم های اقتصادی و…سعی دارند استقلال ایران را از بین ببرند.

اما مطمعنا جوانان روشنفکر و انقلابی با تاسی از نیاکان مبارز و انقلابی خود در ادامه خون شهیدان تمام نقشه های شوم آنها را خنثی خواهد کرد و در این راه جانفشانی خواهند کرد.
این روز را بر همه آزادی خواهان و مبارزین انقلابی و ملت شریف و بصیر ایران گرامی می دارم.

✍ فعال سیاسی و اجتماعی شهرام حسین پور

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.