×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستیار فرماندار دشتستان در امر مردمی سازی دولت؛ مردمی سازی فرهنگ و حذف تصدی گری دولت باید در همه سطوح اجرایی شود‌‌

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ عادل احمدی زاده دستیار فرماندار دشتستان در امر مردمی سازی دولت در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان اظهار داشت؛ مطالبه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در سال های گذشته و نگاه ویژه ایشان به مدیریت فرهنگ و حکمرانی مردم در همه سطوح باید مورد توجه همه دستگاه های اجرایی شهرستان باشد.

وی افزود؛ ایشان بارها خطاب به مسئولان دولت فرموده اند که توجه کنند به جریان عمومی فرهنگ جامعه؛ ببینند کجا داریم می‌رویم، چه اتفاقی دارد می‌افتد، چه چیزی در انتظار ما است؛ اگر چنان‌چه مزاحمتی وجود دارد، آن‌ها را برطرف کنند.

دستیار فرماندار دشتستان اضافه کرد؛ رهبری میفرمایند در اخلاق و فرهنگ روز به روز بایستی تحول صورت گیرد و پیشرفت حاصل گردد و این مهم با مشارکت و تغییر نگاه مسئولان نسبت به جایگاه شورای فرهنگ عمومی شهرستان صورت می‌گیرد .

وی بیان داشت؛ با توجه به اینکه فرهنگ به عنوان اساسی ترین جنبه زندگی اجتماعی در جامعه مطرح است و ریاست محترم جمهور نیز در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت اتاق‌های فکر و اصلاح ساختار فرهنگ و ایجاد ساز و کارهای لازم در راستای ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی را از ضرورت‌های امر فرهنگ در کشور دانسته و بر توجه به مردمی‌سازی فرهنگ به جای تصدی‌گری شورای فرهنگ عمومی تاکید داشتنه اند.
لذا همه مسولان دستگاه های اجرایی باید با حضور مستمر و منظم و برنامه ریزی شده در شورای فرهنگ عمومی و دغدغه مندی نسبت به مصوبات این شورا؛ آن را به عنوان مهم ترین جایگاه در مردمی سازی و تبیین مسائل فرهنگی و ارتقاء سطح اخلاق و فرهنگ در جامعه بشناسند.

ایشان خاطر نشان کرد؛ مشارکت مردمی و مردمی سازی فرهنگ باید در همه دستگاه های متولی فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش؛ حوزه علمیه؛ سازمان تبلیغات ؛فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه ها شکل بگیرد و نقش مردم در این نهاد ها به عنوان نقش بنیادین و پیشران تعیین شود‌‌.

احمدی زاده افزود:؛ پشتیبانی و استفاده از ظرفیت های مردمی و مردمی سازی فرهنگ از اهداف مهم دولت سیزدهم است که این مهم باید با کمک همگانی و ایجاد اعتماد بین مسئولین فرهنگی و مردم ارتقاء یابد و مردم دخیل در امورات فرهنگی و اجتماعی باشند.

دستگاه های اجرایی باید برای تقویت و کارآمدی بیشتر این شورا تلاش و
قرارگاه ها و جریانات مردمی و حلقه های میانی را در کنار نهادهای دولتی و متصدی در امر فرهنگ و شورای فرهنگ عمومی قرار دهند و از نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده آن ها در راستای مردمی سازی فرهنگ استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد؛ تلاش ما تقویت حلقه های میانی واسط بین حکمرانی و‌ مردم در راستای پیاده سازی گفتمان مردمی سازی است‌ و این مهم فقط با مشارکت مردمی محقق میشود‌.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.