×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بخشدار شبانکاره : مدیران مدارس باید قدرت تبیین مسائل روز جامعه را داشته باشند و با مطالعه و تحقیق و به روز نگهداشتن معلومات تربیتی، سیاسی و اجتماعی خود آماده سازی جامعه دانش آموزی را در دستورکار قرار دهند

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه شبانکاره در سال ۱۴۰۲ با موضوعات یوم الله سیزده آبان و روز دانش آموز، پدافند غیر عامل، جهاد تبیین و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار گردید.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام: دوشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۲ جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور ابراهیم حسینی بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش در بخش، مهدی عباسیان معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش به همراه محمد حیاتی مشاور اجرایی مدیر کل و صادق عبداللهی رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت در این اداره کل، کوروش رستمی رئیس آموزش و پرورش منطقه شبانکاره و سایر مسئولین و اعضاء در محل سالن جلسات بخشداری شبانکاره برگزار گردید.

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در این جلسه بیان کرد: مدیران مدارس باید قدرت تبیین مسائل روز جامعه را داشته باشند و با مطالعه و تحقیق و به روز نگهداشتن معلومات تربیتی، سیاسی و اجتماعی خود آماده سازی جامعه دانش آموزی را در دستورکار قرار دهند.

وی خاطرنشان نمود: در حقیقت جهاد تبیین برای نسل آینده‌ساز و سرنوشت‌ساز کشور و مصون نگه‌داشتن آنان از هجمه‌های فرهنگی دشمنان و استکبار جهانی پیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است و باید با برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص این مهم را در سطح مدارس انجام داد.

رئیس شورای آموزش و پرورش تصریح کرد: تاکید بنده بر این است که به صورت هفتگی جلسات تبیینی توسط اساتیدی که دعوت می کنید و یا خودتان در مدارس داشته باشید و تلاش جمعی برای تبیین شرایط، متناسب با وضعیت جامعه صورت گیرد.

حسینی با اشاره به نقش مدیران در شکل گیری اخلاق و تربیت دانش‌آموزان افزود: اگر تعللی در روند تربیتی دانش‌آموزان صورت بپذیرد آثار وضعی آن را به سرعت شاهد خواهیم بود، از اینرو باید هوشیار باشید.

وی ادامه داد: مدیران مدارس نظم و انظباط فضای آموزشی را با مدیریت صحیح خود چه در سطح مربیان و چه دانش آموزان بالا ببرند چرا که بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ریشه در همین تربیت ناصحیح در سن حساس دانش آموزی دارد.

بخشدار شبانکاره ابراز داشت: ایمان و تقوا، تعهد، تخصص، وجدان کاری، بصیرت و خودسازی از ابتدای انقلاب ملاک انتخاب مدیران ارزشمند و حزب اللهی در حوزه آموزش و پرورش بوده؛ از اینرو از تمامی مدیران مدارس با توجه به نقش تاثیرگذارشان انتظار می رود که برای مربیان و دانش آموزان الگو باشند.

حسینی در ادامه جلسه بر لزوم هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن یوم الله ۱۳ آبان تاکید کرد و بیان نمود: سیزدهم آبان یک روز تاریخی است. سالروز شهادت مظلومانه جمعی از دانش آموزان در سال ۵۷، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ و سالروز تبعید حضرت امام راحل (ره) به ترکیه در سال ۴۳ است. روزی که حقیقت پلید آمریکا و اسرائیل بیش از پیش روشن و آشکار شد. بنابراین در این روز به مانند سال‌های گذشته راهپیمایی دشمن هراس سیزدهم آبان را با حضور پرشور دانش آموزان، فرهنگیان، سایر مسئولین و با همراهی همیشگی مردم با بصیرت بخش شبانکاره در مسیر تعیین شده خواهیم داشت.

حسینی گفت: ایام الله ۱۳ آبان و روز دانش آموز فرصت خوبی برای برگزاری نشست های تبیینی و تربیتی، تجلیل از دانش آموزان برتر در مسابقات مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و همچنین برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و سرکشی از خانواده شهدای دانش آموز است که آموزش و پرورش این اقدامات را به صورت گسترده در سطح مدارس و منطقه انجام دهد.

 حسینی با توجه به در پیش بودن هفته پدافند غیر عامل و لزوم آگاه سازی دانش آموزان در این زمینه بیان کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی تصریح کرد: آموزش‌های پدافند غیرعامل در مدارس باید به‌رفع نیازهایی همچون؛ افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، استقرار خدمات ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران پاسخ دهد.

بنابراین برگزاری رزمایش دانش آموزی پدافند غیرعامل با محوریت آموزش و پرورش و همکاری و همراهی بسیج، شهرداری، آتش نشانی، اورژانس و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام شود. همچنین با برگزاری برنامه اثر بخش زنگ پدافند غیرعامل در این هفته به بهترین نحو برنامه ریزی شود.

وی همچنین با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در سطح جامعه خاطر نشان ساخت: باید جامعه را با انواع تهدیدات آشنا کرده تا میزان آسیب های احتمالی این تهدیدات در سطح جامعه در صورت بروز به حداقل برسد.

همچنین در ادامه این جلسه عباسیان در خصوص توجه ویژه به منطقه شبانکاره در خصوص تخصیص امکانات ورزشی با توجه به امکانات حوزه تربیت بدنی استان تاکید نمود.

محمد حیاتی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش نیز در خصوص تامین امکانات درباره رشته خیاطی در هنرستان دخترانه اندیشه قول مساعد داد که بتوان به رونق این رشته فنی کمک شود.

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضاء در خصوص موضوعات جلسه و مدارس منطقه نکاتی را یاد آور گردیدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.