×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
ابراهیم حسینی؛اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شادابی، نشاط، سرزندگی و گسترش فرهنگ ورزش در بین دانش آموزان به عنوان قشری از جامعه در مدارس است

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای منطقه شبانکاره برگزار گردید.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ افتتاحیه المپیاد ورزشی دانش آموزی با حضور ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره، مهدی عباسیان معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش، حیاتی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان، صادق عبداللهی رئیس اداره تربیت بدنی استان، کوروش رستمی رئیس آموزش و پرورش منطقه و سایر مسئولین در محل آموزشگاه های شاهد شهر شبانکاره برگزار شد.

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای منطقه شبانکاره اظهار داشت:از اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شادابی، نشاط، سرزندگی و گسترش فرهنگ ورزش در بین دانش آموزان به عنوان قشری از جامعه در مدارس است.

وی همچنین با توجه به کشف استعدادها و پرورش آنها در مدارس بیان کرد: قهرمانانی که امروز در سطح ملی و جهانی در حال کسب مدال هستند روزی در همین مسابقات سطوح پایین شرکت کرده و استعداد آنها کشف شده است و با پرورش استعداد آنان نهایتاً امروز در حال کسب مدال های مختلف در عرصه های بین المللی و جهانی برای کشورمان هستند و انشالله در همین برنامه های درون مدرسه ای شاهد کشف و پرورش استعدادهای شما دانش آموزان عزیز باشیم.

بخشدار شبانکاره تمرین کار گروهی و جمعی و حضور فعال در اجتماع را از مهمترین دستاورد های المپیادهای دانش آموزی دانست و افزود: دانش آموزان باید در همین برنامه های درون مدرسه ای به تمرین کار گروهی و کار جمعی بپردازند چرا که عدم توانایی نسل کنونی در انجام کارهای گروهی نتیجه تک روی های گذشته در چنین برنامه هایی است که نتوانستیم به تمرین کار گروهی و جمعی بپردازیم. لذا شما دانش آموزان باید از همین حالا کار گروهی را تمرین کنید.

دانش آموزان عزیز باید سعی کنند در این مسابقات ورزشی رقابت سالم با دیگران را تمرین کنند تا انشالله در آینده که وارد فضای جامعه می شوند برای دستیابی به موفقیت و خدمت به نظام و مردم با رقبای خود رقابت سالم و به دور از تخریب داشته باشند.

حسینی در ادامه با تاکید بر انجام فعالیت ورزشی همراه با تهذیب و تحصیل بیان کرد: تمرین آموزه های دینی از جمله اخلاق خوب، جوانمردی و انصاف می تواند در همین برنامه های ورزشی درون مدرسه ای در وجود دانش آموزان عزیز نهادینه شود. دانش آموزان باید در کنار تحصیل به ورزش با برنامه توجه داشته باشند چرا که ورزش با برنامه در کنار تحصیل می تواند به موفقیت بیشتر دانش آموزان کمک کند.

همچنین رابطه ورزش با کاهش آسیب های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است چرا که دانش آموزانی که در کنار تحصیل به ورزش هم می پردازند کمتر به سمت آسیب های اجتماعی گرایش پیدا می کنند.

همچنین در این مراسم مهدی عباسیان معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: پس از مرحله ی مسابقات مدرسه ای، منتخین به مرحله منطقه ای و سپس مسابقات استانی راه می یابند که بعد از آن هم منتخبین استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی در ادامه گفت: از جمله اهداف نظام آموزش و پرورش در کنار آموزش علوم مختلف به دانش آموزان، تربیت نسلی پویا و سالم می باشد که مدارس به عنوان اصلی ترین و تاثیرگذارترین کانون های تعلیم و تربیت مورد توجه مدیران آموزش و پرورش بوده است و به همین علت آموزش و پرورش برای تحقق عدالت آموزشی و پژوهشی به برگزاری المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای مانند برگزاری بازی ها و مسابقات مختلف ورزشی با توجه به علایق دانش آموزان، ویژگی ها و شرایط اقلیمی منطقه و امکانات مدرسه اقدام نموده است.

عباسیان تصریح کرد: المپیادهای ورزشی درون‌ مدرسه ای یکی از گام های بسیار مهم دولت و وزارت آموزش و پرورش در راستای رشد و تربیت دانش‌آموزان است و لذا خانواده‌ها و مربیان می بایست به این المپیادها توجه ویژه‌ای داشته باشند. این المپیاد در سطح مدارس می باشد.

در پایان به ورزشکاران دو میدانی دختران و پسران و اعضای تیم هندبال دختران که سال گذشته صاحب مقام های استانی و کشوری شده بودند همچنین مربیان تربیت بدنی با اهدا لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.