×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسالت اصلی خبرنگاران مطالبه‌گری و انتقاد سازنده است

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر مطرح شد؛ رسالت اصلی خبرنگاران مطالبه‌گری و انتقاد سازنده است….

 

سه شنبه ۲۳ اسفندماه نشست هم اندیشی اصحاب رسانه دشتستان با وحید حیدری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزارشد.

در این جلسه وحید حیدری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه خبرنگاران در ردیف اول مطالبه‌گری قرار دارند اظهار کرد: رسالت اصلی خبرنگاران مطالبه‌گری و انتقاد سازنده برای رفع کم و کاستی‌ها در جامعه است…

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : وی افزود:اصحاب رسانه در سطح جامعه موقعیت خاص و نقش حساسی را بر عهده دارند،آگاهی، روشنگری مردم و اطلاع‌رسانی واقعیت‌ها به مردم وظیفه سختی است که بر دوش قشر رسانه و خبرنگار قرار دارد.

وحید حیدری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بابیان اینکه انتقاد سازنده قطعا برای پیشرفت جامعه و شهر موثر خواهد بودافزود : رسانه ها باید طبق چهارچوب خاص قانون مطبوعات عمل کرده و سیاه نمایی نکنند واگرتخلفی مشاهده شد طبق قانون با آنها برخورد می شود.

وی خاطرنشان نمود: ما بعنوان متولی در استان بوشهر و طبق قانون، وظیفه حمایت از رسانه ها را برعهده داریم واز ابتدای سال جاری تاکنون اداره کل ارشاد استان هیچ شکایتی علیه اصحاب رسانه نداشته است.

حیدری درخصوص بحث مطبوعات و آگهی ها بیان کرد: مکتوب به همه دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده تا طبق قانون مطبوعات همکاری های لازم را با هفته نامه ها و نشریات داشته وازخبرنگاران به پاس زحماتشان حمایت کنند.

وی به تلاش های مجموعه ارشاد استان درخصوص حمایت از اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت:مجموعه اداره کل ارشاد باایجاد تغیراتی تلاش نموده ازرسانه های مجوزدارحمایت کند.

وی در خصوص ساماندهی وضعیت خبرنگاران استان افزود: خبرنگاران اصلی رسانه ها درسامانع جامع رسانه های کشور وخانه مطبوعات عضو هستند، ادارات می توانند استعلام بگیرند و هیچ شخصی نمی تواند خود را به جای خبرنگار رسانه ای به ادارات معرفی کند و رسانه ها اگر مشاهده نمودند می توانند گزارش بدهند تا برخوردقانونی صورت بگیرد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر تصریح کرد: با تشکیل شورای مشورتی در استان بوشهر مصوب شد که ادارات استان نباید مستقیم به نشریات سراسری آگهی دهند بلکه باید آگهی ها به اداره کل ارشاد ارجاع شود تا به نشریات سراسری به نوبت داده شود ودرصورت مشاهده برخورد خواهد شد.

وی ملاک آگهی به نمایندگی های روزنامه سراسری را انتشار اخبار استان بیان نمود وتاکید کرد: روزنامه های سراسری که ازاستان بوشهر آگهی دریافت می کنند موظف هستند اخباراستان رامنتشرکنند.

وی همچنین با قدردانی از فعالان رسانه ای ،آنان را به ترویج و ارتقا سواد رسانه ای در شرایطی که فضای رسانه ای ابزار و زمین جنگ روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی است فراخواند…

رستمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان در این نشست بابیان اینکه آبروی یک مجموعه در گرو روابط عمومی و رسانه آن است افزود: مجموعه ارشاد و اصحاب رسانه به عنوان یک خانواده هستند وما مسئولین ارشاد وظیفه داریم به مشکلات ودغدغه های آنها گوش دهیم ،زیرا رسانه ها از جایگاه ویژه ای درجامعه برخوردارهستند…

سعید رستمی بابیان اینکه مسائل و مشکلات از سوی رسانه ها باید همراه با ارائه راهکار و پیشنهادهایی برای بهبود شرایط باشد اضافه نمود: یکی از برنامه های اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان حمایت از اصحاب رسانه است…

دراین نشست فعالین اصحاب رسانه شهرستان به بیان مشکلات خود پرداختند وبا گلایه از مدیران دستگاه های اجرایی بیان نمودند خبرنگاران وظایف خودرا انجام می دهند ولی متاسفانه ادارات هیچ حمایتی از خبرنگاران نمی کنند،که درپاسخ سعید رستمی رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان در حمایت از اصحاب رسانه اظهار کرد: شما خبرنگاران ساعت ها تلاش می کنید وحق دارید گلایه مند باشید اما بهتر است مدیران ادارات هر چند وقت یک بار از رسانه هایی که با آن ها همکاری دارند تقدیر و تشکرکنند.

وی درپایان گفت: تمام مسائل و دغدغه های مطبوعات و رسانه ها را در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیگیری خواهم کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، ضربه بزنید .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.