×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
عملیات اجرایی مجتمع پرورش میگو شیف غربی بوشهر با حضور استاندار و فرمانداربوشهر آغاز شد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، احمد محمدی‌زاده در این آئین با بیان اینکه مجتمع پرورش میگوی شیف غربی در مساحت ۶۲۰ هکتار در قالب ۶۲ طرح ۱۰ هکتاری در محل جزیره شیف غربی بوشهر اجرایی می‌شود اظهار داشت: انتظار می‌رود با اجرای مجتمع پرورش میگوی شیف غربی زمینه تولید ۹ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر فراهم شود.

استاندار بوشهر بیان کرد:مجتمع پرورش میگوی شیف غربی با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان اعتبار اجرایی و با راه اندازی آن زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در استان فراهم می‌شود.

محمدی زاده با بیان اینکه امروز در حوزه شیلات و آبزی پروری طرح‌های متعددی در حال اجرا است گفت: همزمان با اجرای طرح‌های آبزی پروری در استان بوشهر عملیات اجرایی نخستین شهر مولد بعنوان یک آرمان و ایده جدید نیز در شهر دلوار از توابع استان بوشهر اجرایی شده است.

وی یادآور شد: شهر مولد به معنای زندگی با کار است و چون در منطقه استان بوشهر آبزی پروری بعنوان یک صنعت، ظرفیت و مزیت به شمار می‌رود زمینه اجرای این پروژه فراهم شده است.

محمدی زاده گفت: در همین ارتباط در یک بازه زمانی یک هفته‌ای ۸۵۰ هکتار زمین در کنار دریا در شهر دلوار برای تاسیس شهر مولد واگذار و قرار است در قالب قطعه های کوچک به متقاضیان واگذار شود.

وی تاکید کرد: هدف از راه اندازی شهر مولد شکل گیری زندگی و کار با محویت آبزی پروری است.

استاندار بوشهر گفت: فرایند واگذاری زمین در شیف و دیلم باید مستند شود و بعنوان پایه واگذاری‌های بعدی به متقاضیان واگذار شود.

وی ادامه داد: سایت جدید پرورش میگو در منطقه رمله شهرستان گناوه به مساحت یک هزار و ۲۰۰ هکتار شناسایی شده که پس از انجام مطالعات و ایجاد زیرساخت‌های لازم واگذاری آن به سرمایه‌گذاران آغاز می‌شود.

محمدی زاده اضافه کرد: این منطقه و سایت بعنوان سایت دانش بنیان به روش متراکم و فوق متراکم با حضور و مشارکت سرمایه گذاران بزرگ بخش دولتی و بخش خصوصی موفق اجرایی می‌شود.

وی در خصوص اهمیت صنعت پرورش ماهی در قفس بعنوان یک ظرفیت مهم در استان بوشهر افزود: دستگاه‌های متولی متخصص باید به این صنعت توجه لازم داشته باشند چرا که صنعت پرورش ماهی در قفس صنعتی به صرفه و هیچ از زیرساخت‌های لازم در صنعت پرورش میگو را نمی خواهد.

استاندار بوشهر چشم انداز تولید ماهی در قفس را در استان بوشهر ۶۵ هزار تن عنوان کرد.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، ضربه بزنید .

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.