×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حجت الاسلام سعید سعیدی درجمع خواهران حوزه علمیه برازجان؛ حوزه های علمیه محل پرورش سربازان حضرت ولی عصر(عج) است

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ بمناسبت دهه کرامت و میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت، خواهران حوزه علمیه حضرت رقیه (س) از خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه (ع) و حاملان پرچم حرم رضوی در شهر برازجان استقبال کردند….

مراسم جشن زیرسایه خورشید درحوزه علمیه با سلام و صلوات خاص امام رضا (ع)، سخنرانی روحانی کاروان و مداحی خدام رضوی همراه با پخش بسته های تبرکی اجرا و دلدادگان به امام مهربانی ها دلهایشان را به عطر پرچم متبرک حضرت رضا(ع) گره زدند.

حجت الاسلام سعید سعیدی درجمع خواهران حوزه علمیه با تاکید برفرزندآوری وزندگی فاطمی گفت: اولین وظیفه طلبه آموزش است، علوم اهل بیت (ع) را یاد بگیرید و به دیگران آموزش دهید.

وی ادامه داد: دهه کرامت همراه باپرچم متبرک آقا علی ابن موسی الرضا(ع) درخانه امام زمان(عج) هستیم، حوزه های علمیه محل پرورش سربازان حضرت ولی عصر است که با تبیین مبانی دینی حرکت جامعه را در راستای رسیدن به پیشرفت و توسعه مطلوب و پویایی تمدن اسلامی ترسیم می کنند……

روحانی کاروان زیر سایه خورشید با اشاره به حدیثی از امام رضا(علیه السلام) که می فرماید: « رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا» خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند! علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردم زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند، پس فراگیری معارف اهل بیت (ع) و تبلیغ آن احیای امر ائمه معصومین علیهم السلام است.

وی مدارس علمیه و کانون های فرهنگی را آغاز یک جریان فرهنگی دینی تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: ما باید این مسیر را طی کنیم تا این پرچم را به آقا امام زمان (عج) برسانیم.

وی بیان کرد: امروز مشکل فرهنگی ما در جامعه این است که به مسائل فرهنگی سطحی، کوتاه، موقت نگاه کرده ایم، کار فرهنگی باید عمیق باشد و در مرحله اول آسیب شناسی را از فضای جامعه و محله خودمان شروع کنیم که چگونه می توان آسیب ها راکنترل کرد.

سخنران کاروان زیر سایه خورشید ادامه داد: طلاب و حوزه‌های علمیه باید در عرصه‌های اجتماعی ورود پیدا کنند، حضور حوزویان در عرصه‌های اجتماعی موجب تأثیرگذاری، امیدآفرینی و الهام بخشی برای جامعه است.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر تبلیغ و گسترش سخنان گهربار معصومین علیهم السلام افزود: موانع متعددی است که دشمنان بر سر راه تبلیغ و گسترش دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام ایجاد کرده اند.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی ضربه بزنید و عکس ذخیره نمائید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.