×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرماندار دشتستان ؛ مردم برنامه شب یلدا را مجازی برگزار کنند منع تردد خوردوها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از امروز اعمال می شود/تشدید نظارت های کرونایی در سطح شهرستان و جریمه های ۲۰۰ هزار تومانی در انتظار متخلفین ساعت منع تردد

فرماندار دشتستان در جلسه ستاد کرونای شهرستان مطرح نمودند:

مردم برنامه شب یلدا را مجازی برگزار کنند/منع تردد خوردوها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از امروز اعمال می شود/تشدید نظارت های کرونایی در سطح شهرستان*

فرماندار دشتستان گفت:با ورود شهرستان از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی،محدودیت های خاص این وضعیت طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان اجرا و نظارت های کرونایی تشدید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ فتح الله نوروزی در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان دشتستان اظهار داشت:با رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم به وضعیت زرد کرونایی رسیدیم ولی با کمتر شدن اهتمام به پروتکل های کرونایی در روزهای گذشته،به وضعیت نارنجی بازگشتیم.

نوروزی افزود:افزایش دورهمی ها و برگزاری مراسمات شادی و تشییع جنازه با نفرات زیاد و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زمینه ساز بازگشت شهرستان به وضعیت نارنجی کرونایی شد.

وی تصریح کرد:طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و بررسی های انجام شده،دورهمی ها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی نقش پررنگی در ابتلای افراد به کرونا دارند و مردم باید این موارد را به حداقل ممکن برسانند.

فرماندار دشتستان با اشاره به در پیش بودن شب یلدا و برنامه های این شب ابراز داشت:برنامه شب یلدا از سنت های دیرین مردم ایران است و هر ساله برنامه هایی بدین مناسبت برگزار می شد ولی در سالجاری به دلیل شیوع کرونا و خطرات ناشی از آن،شایسته و لازم است مردم برنامه های این شب را بصورت مجازی برگزار کنند و از دورهمی ها پرهیز نمایند

همانطور که روز ۱۳ فروردین سالجاری در خانه ماندند و کمک فراوانی به کمتر شدن شیوع کرونا کردند.

نوروزی از تشدید نظارت های کرونایی در سطح شهرستان خبر داد و گفت:از امروز ایست های بازرسی در ورودی شهر برقرار و خودروهای با پلاک غیر بومی با محدودیت ورود مواجه خواهند شد و همچنین منع تردد

خودروها از ساعت۲۱ تا ۴ صبح نیز از امروز اجرایی و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در انتظار متخلفان خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دشتستان ابراز داشت:ادارات،دفاتر پیشخوان،بانک ها،ترمینال ها و غیره کمافی السابق دستورات بهداشتی را با جدیت بیشتر دنبال کنند و همچنین اصناف و بازاریان عزیز علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی،مشتریان و مراجعین خود را نیز به رعایت مسائل بهداشتی ترغیب نمایند.

نوروزی از فعالیت تالار های پذیرایی شهرستان از هفته آینده با شرایط خاص خبر داد و گفت:تالارهای پذیرایی شهرستان به شرط رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و با یک سوم ظرفیت خود می توانند فعالیت خود را از هفته آینده آغاز کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان از استمرار تعطیلی مدارس خبر داد و افزود:طبق شرایط وضعیت نارنجی کرونایی،مدارس همچنان تعطیل اند ولی فعالیت مدارس در روستاهای کم جمعیت و با شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

نوروزی با تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار ابراز داشت:در آستانه میلاد باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار هستیم و جا دارد از زحمات قشر زحمتکش و مخلص پرستار بویژه در ایام کرونایی قدردانی نمایم .
فرماندار دشتستان تاکید کرد:رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای طرح شفا یعنی شستشوی مداوم دست ها،فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان باید سرلوحه کارهای مردم جهت برخورداری از نعمت سلامتی و عدم ابتلا به کرونا باشد.

نوروزی با گلایه از انجام مراسماتی نظیر تشییع جنازه با جمعیت زیاد ابراز داشت:علیرغم توصیه های مکرر،متاسفانه هنوز مراسمات تشییع جنازه در شهرستان با نفرات زیاد برگزار می شود و چاپخانه ها نیز در نوشتن و چاپ آگهی رعایت دستورالعمل ها را نمی کنند که متذکر می شوم در صورت تداوم و مشاهده با چاپخانه خاطی یرخورد جدی خواهد شد.

فرماندار دشتستان با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان تصریح کرد:این طرح با همکاری سپاه جوادالائمه،شبکه بهداشت و جمعیت هلال احمر در حال اجراست و همگان موظفند با مجریان این طرح همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.