×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کلنگ زنی نخستین شیرخوارگاه خیرساز استان بوشهر با ۴۴۰ متر مربع فضای فیزیکی درمجتمع شهیده رقیه حیاتی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : نخستین شیرخوارگاه خیرساز استان بوشهر با ۴۴۰ متر مربع فضای فیزیکی درمجتمع شهیده رقیه حیاتی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر کلنگ زنی شد.

با حضور دکتر حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان ، معاونین استانداری بوشهر، فرماندار، شهردار، معاونین اداره کل بهزیستی، سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر، اعضاء شورای اسلامی شهر بوشهر و دیگر مسئولین اجرایی این استان اولین شیرخوارگاه خیر ساز در شهر بوشهر کلنگ زنی شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام :  بوشهردکتر حاجیونی، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در این آیین گفت: شیرخوارگاه حانیه با اعتبار ۲ میلیارد تومان از سوی خانواده مرحوم حانیه عباسی در بوشهر ساخته می‌شود .

علیرضا حاجیونی افزود: مراسم کلنگ زنی این پروژه در سالروز فوت این بانوی جوان انجام شد و پیش‌بینی می‌شود اجرای شیرخوارگاه در کمتر از یکسال پایان یابد .

وی ادامه داد: در زمان حاضر شیرخوارگاه بوشهر با حضور ۱۰ شیرخوار فعالیت می‌کند که راه‌اندازی شیرخوارگاه حانیه ظرفیت خدمات در سطح استان بوشهر را به لحاظ کیفی تا حد زیادی بهبود می‌بخشد .

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهارکرد: هر شیرخواری که به نوعی فاقد سرپرست موثر باشد با رای دادگاه به مراکز نگهداری هدایت می‌شود و بهزیستی علاوه بر شیرخوارگان از کودکان در سنین مختلف با صدور رای قضایی نگهداری می‌کند .

وی اضافه کرد: کودکان پس از رسیدن به سن و سطحی از استقلال با دریافت مهارت و تسهیلات اشتغالزایی از مراکز نگهداری و پرورش بوشهر ترخیص می‌شوند .

حاجیونی یادآور شد: در سال گذشته ۱۰ کودک شیرخوار از سوی خانواده‌های بوشهری به فرزند خواندگی گرفته شدند .

فرماندار بوشهر نیز در ادامه این آیین گفت: پیش از این خیرین بوشهری کمتر به حوزه اجتماعی ورود کرده بودند و امیدواریم این اقدام خیرخواهانه سرآغازی برای خیر اجتماعی بیشتر در استان باشد .

عباس جمشیدی بیان کرد: فرآیند اداری طولانی، سخت و زمانبر از مشکلات استان در زمینه پروژه‌های خیرساز است که با اصلاح این رویه زمینه مشارکت موثر تر خیران فراهم می شود .

مادر مرحوم هانیه عباسی در پایان این آیین با قدردانی از مسئولان بهزیستی، شهرداری و فرمانداری، بیان کرد: تفاهم نامه اجرای این شیرخوارگاه در سالروز تولد او در ۲۵ اسفندماه سال گذشته با اداره کل بهزیستی امضا شد .
خانم امیری اضافه کرد: پس از گذراندن تالمات روحی و آگاهی از اینکه محکوم به پذیرش این حادثه تلخ هستیم، با هدف جاویدان کردن نام حانیه، موارد متعددی را برای ساخت بررسی کردیم که در نهایت باتوجه به علاقه و خدمات بی چشمداشت حانیه برای کودکان و نیاز استان به شیرخوارگاهی استاندارد تصمیم به اجرای این پروژه گرفتیم .

وی گفت: امیدواریم با همراهی مسئولان این پروژه تا همین زمان در سال آینده افتتاح شود و پذیرای شیرخوارگان بی سرپرست باشد .
شایان ذکر است شیرخوارگاه فعلی استان بوشهر با ظرفیت ۲۰ نفر و ۳۲ سال سابقه فعالیت دارد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.