×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدارس شهرستان دشتستان؛ روز شنبه ۱۵ شهریور ماه فقط به صورت نمادین و با حضور تعداد کمی از دانش‌آموزان پایه اول، هفتم و دهم در مدرسه سال تحصیلی آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام باسمه تعالی اطلاعیه شماره ۲ بازگشایی مدارس بدین شهر اعلام شد . 

سلام و احترام ، به استناد آخرین مصوبات اداره کل و وزارت متبوع جزئیات بازگشایی مدارس دولتی و غیردولتی به شرح ذیل می باشد.

۱- روز شنبه ۱۵ شهریور تمامی مدارس شهرستان دشتستان بازگشایی خواهند شد و کلیه همکاران ( عوامل اجرایی و آموزشی) حضور خواهند یافت.

۲- روز شنبه ۱۵ شهریور ماه فقط به صورت نمادین و با حضور تعداد کمی از دانش‌آموزان پایه اول، هفتم و دهم در مدرسه سال تحصیلی آغاز می‌شود.

۳-پس از پایان مراسم نمادین بازگشایی در روز شنبه ۱۵ شهریور بلافاصله جلسه شورای مدرسه تشکیل و با توجه به تراکم دانش آموز نسبت به تقسیم دانش آموزان ( *کلیه پایه های اول تا دوازدهم* ) به گروه های کوچکتر در مدارس پرجمعیت و تدوین برنامه کلاسی جهت آموزش حضوری یا نیمه حضوری و ترکیبی روز یکشنبه ۱۶ شهریور ماه به بعد اقدام نمایند.

۴- زمان آموزش حضوری دانش آموزان:

ابتدایی و متوسطه اول* (دو روز حضوری/یک روز مجازی و دوروز تعطیل)

 *متوسطه دوم* (دو روز حضوری/دو روز مجازی/دو روز تعطیل)

تبصره : با توجه به کاهش ساعت های آموزشی دروسی که تصور می کنیم الزاما باید آموزش داده شود در مدت حضور دانش آموزان ارائه شود و در فرصت غیر حضوری و روزهایی که کلاس حضوری ندارند ، تکرار و تمرین دروسی که دانش آموزان خودشان می توانند بخوانند در سامانه شاد ،صدا و سیما پیگیری شود.

۵-زمان تدریس حضوری در پایه اول ابتدایی ۲۵ دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی ۳۰ دقیقه و متوسطه اول و دوم ۳۵ دقیقه است.

۶- در بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری کلاسهای حضوری ملاک اصلی جمعیت مدرسه / کلاس و فضاهای دراختیار مدرسه و رعایت پروتکل های بهداشتی است نه چیزی دیگر .

۷- شورای مدرسه براساس شرایط هر مدرسه برنامه حضور دانش اموزان را تنظیم و‌مصوب می نماید.

۸- تعطیلی کامل مدرسه و عدم حضور دانش اموز در مدرسه در هر منطقه منحصرا پس از اعلام تعطیلی کامل توسط ستاد ملی مقابله با کرونا امکان پذیر است.

۹- در وضعیت فعلی همه مدارس می بایست بر مبنای آموزش تمام حضوری و یا آموزش ترکیبی نیمه حضوری ( زوج و فرد) برنامه ریزی کنند. بنابراین برنامه آموزش صرفا مجازی، در هیچ مدرسه ای تا اطلاع ثانوی نخواهیم داشت.( مگر بر اساس اعلام بعدی ستاد ملی کرونا در منطقه و یا مناطقی از استان یا شهرستان.)

۱۰- طبیعی است که باید به گونه ای برنامه مدارس تنظیم شود تا در صورت تغییر نظر ستاد ملی کرونا بتوان انعطاف لازم در برنامه ایجاد کرد.

۱۱- در مدارس و کلاسهای پرتراکم با تصویب شورای مدرسه امکان تقسیم کلاس به دو گروه و یا بیشتر وجود دارد.

۱۲- تکلیف آموزش و پرورش و مدارس فراهم نمودن امکان آموزش حضوری کامل و یا ترکیبی متناسب با وضعیت مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی و توجیه دانش اموزان و خانواده ها همراه با انعطاف لازم است . دانش آموزان و‌خانواده هایی که برای حضور فرزندانشان در مدرسه همراهی نمی نمایند خود وظیفه جبران بخشی از ضعف درسی آنها را عهده دار خواهند بود . هرچند مدرسه نیز در حد توان و امکانات از طرق مختلف به اینگونه دانش اموزان از نظر آموزشی کمک خواهد کرد.

۱۳- در مناطق کم تراکم به ویژه مدارس روستایی چندپایه فاقد دسترسی به فضای مجازی با رعایت پروتکل و فاصله گذاری اجتماعی سعی بر حضوری بودن آموزش و یادگیری باشد.

۱۴- معلمان محترم از ۱۵ تا ۳۰ شهریور ماه نسبت به مرور دروس سال قبل و تثبیت یادگیری و آمادگی برای تدریس دروس جدید اقدام نمایند.

۱۵- تا اطلاع ثانوی ملاک عمل کلیه مدارس دولتی و غیردولتی همین اطلاعیه می باشد و متناسب با تصمیم وزارتی و شرایط موجود ، امکان تغییر وجود دارد.

سهراب باقری/ مدیر آموزش و پرورش و رییس شورای بازگشایی مدارس شهرستان دشتستان ۹۹/۰۶/۱۴

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.