×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام آدینه امام جمعه برازجان مورخ چهارده شهریورماه سال جاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام پیام آدینه امام جمعه برازجان مورخ ۱۴ شهریورماه ۹۹ بدین شرح اعلام شد

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و طبیب نفوسنا و حبیب قلوبنا ابی القاسم مصطفی محمد و علی اله الطیبین الطاهرین

با سلام و احترام به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و مردم عزیز ، شریف و متدین دشتستان

تا کنون به ۶ اثر مهم از تاثیر مشکلات در تکامل و خودسازی انسان، اشاره کرده‌ایم.

۱. رشد و حرکت
۲. پالایش گناهان
۳. دوری از غفلت
۴. شکر نعمت الهی
۵. استجابت دعا
۶. امتحان و آزمایش

۷. کسب ثواب و پاداش الهی

کسب ثواب و پاداش الهی اثر دیگری از مشکلات است که بر تکامل و خودسازی انسان موثر است.

شخص گرفتار با تحمل مشکلات پاداش های عظیم الهی را کسب می نماید رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده اند: بلای بزرگ به اجر بزرگ پاداش داده می شود، و هرگاه خدا بنده ای را دوست بدارد، او را به بلای بزرگ گرفتار می سازد، پس هر که به بلا راضی شود خدا از او راضی است و هر که به بلا راضی نشود خدا از او راضی نمی شود.

امام صادق علیه السلام فرمودند:
«إِنَّ اللَّهَ تَبَارَک وَ تَعَالَی لَیتَعَاهَدُ الْمُؤْمِنَ بِالْبَلَاءِ إِمَّا بِمَرَضٍ فِی جَسَدِهِ أَوْ بِمُصِیبَهٍ فِی أَهْلٍ أَوْ مَالٍ أَوْ مُصِیبَهٍ مِنْ مَصَائِبِ الدُّنْیا لِیأْجُرَهُ عَلَیهَا»
؛ «خداوند متعال مؤمن را به مصیبت و بلاء گرفتار می کند و او را به بیماری در بدن مبتلا می سازد و یا در مصیبت اهل و فرزند قرار می دهد و یا یکی از مصیبت های دنیا را متوجه او می کند تا او را پاداش دهد».

۸. مانع از طغیان

یکی از خطراتی که همواره انسان ها را در مسیر خودسازی و تکامل تهدید می نماید خطر طغیان است و این خطر زمانی متوجه انسان ها می گردد که در خود احساس بی نیازی نمایند همانگونه که خداوند متعال فرمود:
کلَّا إِنَّ الْإِنْسانَ لَیطْغی، أَنْ رَآهُ اسْتَغْنی
«چنین نیست (که شما می پندارید) به یقین انسان طغیان می کند. از اینکه خود را بی نیاز ببیند».

در جای دیگر خداوند متعال فرموده:
وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبادِهِ لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ وَ لکنْ ینَزِّلُ بِقَدَرٍ ما یشاءُ إِنَّهُ بِعِبادِهِ خَبِیرٌ بَصِیرٌ «هرگاه خداوند روزی را برای بندگانش وسعت بخشد، در زمین طغیان و ستم می کنند؛ از این رو به مقداری که می خواهد (و مصلحت می داند) نازل می کند، که نسبت به بندگانش آگاه و بیناست».

اما با دچار شدن انسان ها به مشکلات مجدداً وابستگی خود را به خداوند متعال درک نموده و همین امر مانع از طغیان آنها می گردد.

پایان دهه اول محرم

دهه اول محرم الحرام با برگزاری مراسمات عزاداری توسط مردم مشتاق اهل البیت علیهم السلام و دلباختگان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام به پایان رسید.

لازم می دانم از هیئات مذهبی، مبلغان و مداحان گرامی ، متولیان و مسوؤلین مساجد و تشکل های مذهبی که مراسمات دهه اول را به صورت منظم و با رعایت دستورالعمل ها و اصول بهداشتی برگزار نمودند تشکر عمیق و صمیمانه خود را ابراز دارم.

توصیه همیشگی اینجانب به همه مومنین و متدینین رعایت اصول بهداشتی در مراسمات و پایبندی به دستورالعمل های ابلاغی است.
تا ان شاءالله بتوانیم از این شرایط بسلامت عبور نماییم.

آغاز سال تحصیلی جدید

شنبه پیش رو شروع سال تحصیلی با شرایط ویژه ای است که ویروس کرونا ایجاد کرده است.
وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا تمهیدات لازم را برای شروع سال تحصیلی جدید تدارک و پیش‌بینی نمودند؛ ضروریست خانواده های گرامی به ویژه والدین محترم دانش آموزان و مسوؤلین محترم اداره آموزش و پرورش و مدیران مدارس نیز تمامی شرایط لازم را جهت سال تحصیلی توأم با پویایی و موفقیت در تعلیم و تعلم دانش‌آموزان پیش‌بینی و تمهیدات و مقدمات لازم را بیندیشند.

قیام ۱۷ شهریور ۵۷

۱۷ شهریور ماه مصادف است با قیام مردم در ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ علیه رژیم سفاک پهلوی که با مقابله مسلحانه رژیم روبرو شد و تعداد زیادی از مردم انقلابی به خاک و خون کشیده شدند .

حرکت شهدای ۱۷ شهریور ۵۷ باعث گردید موج انقلاب شدت و قدرت بیشتری یافته و چند ماه پس از آن واقعه در بهمن ماه سال ۵۷ انقلاب به پیروزی نهایی برسد.

یاد و نام شهدای گرانقدر ۱۷ شهریور ۵۷ را گرامی میداریم.

سالروز رحلت آیت الله طالقانی

۱۹ شهریور ماه مصادف است با رحلت یار دیرین انقلاب و امام مرحوم حضرت آیت الله سید محمود طالقانی که اولین نماز جمعه کشور را به دستور امام خمینی (ره) در تهران اقامه نمود فقدان آن عالم انقلابی خلایی را در بین یاران انقلاب در ابتدای پیروزی ایجاد نمود ولی هرگز حرکت رو به جلو انقلاب را متوقف یا کُند نکرد و این انقلاب همچنان به سوی اهداف عالیه خود در حرکت است.

یاد و نام آن روحانی با اخلاص و مردمی را گرامی میداریم و به روح پاکش درود می‌فرستیم.

و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین

حسن مصلح
امام جمعه برازجان
۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۹

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.