×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر ؛ پرداخت ۴۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر/ صدور ۱۲۴ هزار مجوز کسب‌وکار

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : رسول زارعی صبح یکشنبه ۱۸ شهریورماه در نشست خبری اظهار داشت: در سه‌ماهه اول سال جاری یک‌صد و ده هزار میلیارد تومان مجموع سپرده نزد شبکه بانک‌های استان بوده است.

وی میزان کل تسهیلات مصارف بانکی در استان را ۸۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سال جاری ۲۵ هزار میلیارد تومان مجموع درآمدهایی است که باید وصول شود.

وی بابیان اینکه اداره گمرکات استان بوشهر در سال جاری باید سه هزار میلیارد تومان درآمد وصول کند، ابراز داشت: این اداره در سال جاری تا نهم شهریور ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وصولی داشته است.

وی سهم استان بوشهر در سال گذشته از تولید ناخالص داخلی را ۹/۵ درصد برشمرد و بیان داشت: استان بوشهر بعد از تهران و خوزستان سومین استان در خصوص تولید ناخالص ملی بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر نرخ بیکاری در استان بوشهر در سال گذشته را ۶ درصد عنوان کرد و اذعان داشت: نرخ بیکاری در استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون به ترتیب ۹٫۷ – ۷٫۶ – ۶ و در سال جاری تاکنون ۸٫۷ بوده است.

 

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های تولید گفت: در سال ۱۴۰۰ برای ۴۶۰ واحد تولیدی ۷۰۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ برای ۴۳۷ واحد تولیدی ۹۵۰ میلیارد تومان تبصره ۱۸ پرداخت‌شده است.

زارعی تأکید کرد: در سال گذشته برای ۴ هزار و ۴۲۵ نفر مبلغ ۶۶۵ میلیارد تومان پرداخت شد و در سال جاری مبلغ یک هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان برای پرداخت به متقاضیان توسط نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته‌شده است.

مقام مسئول دارایی رسول زارعی افزود : در خصوص صدور مجوز و استفاده از ظرفیت درگاه ملی صدور مجوزها گفت: در استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ در درگاه صدور مجوزها ۷۵۵ مورد انجام شد که در سال گذشته به ۴۷ هزار و ۶۰۰ مورد رسید.

وی در ادامه بیان داشت: در سال گذشته ۶۸ هزار و ۷۰۰ مورد در درگاه ملی مجوزها صادر شد که درمجموع ۱۲۴ هزار مجوز طی سه سال در درگاه ملی مجوزها صادرشده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰ چهار مورد بوده است گفت: در سال ۱۴۰۱ چهار مورد و در سال گذشته یک مورد بوده که در سال جاری دو مجوز گرفته‌شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر در ادامه بیان داشت: در حوزه سرمایه‌گذاری هفت طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون یورو در مرحله صدور مجوز قرارگرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مجموع پرداختی از منابع سهم اعتبار در اختیار دستگاه‌های اجرایی مجری طرح‌های عمرانی قرارگرفته که درمجموع دو هزار و ۹۱۹ میلیارد تومان در سال گذشته در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

به گزارش دیارجنوب، این مسئول بوشهری از پرداخت ۴۸۰ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی خبر داد و گفت: ۸۶۴ خودرو امداد و خدماتی در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که آمبولانس و آتش‌نشانی هم شامل آن می‌شود.

زارعی در پایان در خصوص صدور اسناد مالکیت دولتی بیان داشت: ۶ هزار و ۸۹۵ سند مالکیت دولتی با همکاری اداره ثبت‌اسناد صادرشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.