×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه دشتستان: زوج های جوان همچنان در انتظار اجرای قانون خانواده و جوانی جمعیت هستند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۳/۰۶/۱۶ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید. عکاس سید محمد مهدی امیری و غلامرضا حسین زاده 

فیلم های امروز جایگاه نماز جمعه برازجان اجرای گروه سرود ناطق برازجان و تجلیل از علیرضا  بخت تکواندو برازجان دارنده مدال پارالمپیک ۲۰۲۴ که توسط امیر طاها جمهوری در انتهای گزارش تهیه شده است را ببیند.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– روایات وارده در تکریم پیامبر (ص)

۱. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «هنگامی که نام پیامبر برده می‌شود، بر آن حضرت زیاد صلوات بفرستید، زیرا اگر کسی بر رسول خدا صلوات فرستد، خدای متعال با هزار صف از فرشتگان بر او صلوات می‌فرستد و اگر خدای متعال و فرشتگان الهی بر بنده‌ای صلوات بفرستند، تمامی نظام هستی بر او صلوات می‌فرستد و اگر کسی از این فضیلت روی گردان شود، جاهل و فریب‌خورده است و خداوند و رسولش و اهل بیت او از وی بیزارند»

(إِذَا ذُکِرَ النَّبِیُّ ص فَأَکْثِرُوا الصَّلَاهَ عَلَیْهِ فَإِنَّهُ مَنْ صَلَّى عَلَى النَّبِیِّ ص صَلَاهً وَاحِدَهً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ أَلْفَ صَلَاهٍ فِی أَلْفِ صَفٍّ مِنَ الْمَلَائِکَهِ وَ لَمْ یَبْقَ شَیْ‌ءٌ مِمَّا خَلَقَ اللَّهُ إِلَّا صَلَّى عَلَى ذَلِکَ الْعَبْدِ لِصَلَاهِ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ صَلَاهِ مَلَائِکَتِهِ وَ لَا یَرْغَبُ عَنْ هَذَا إِلَّا جَاهِلٌ مَغْرُورٌ وَ قَدْ بَرِئَ اللَّهُ مِنْهُ وَ رَسُولُهُ) (ثواب الأعمال، ص۱۵۴).

۲. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم: «اگر نام من نزد کسی برده شد و او صلوات بر من را فراموش کرد، راه بهشت را اشتباه می‌کند»

(مَنْ ذُکِرْتُ عِنْدَهُ فَنَسِیَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَیَّ خَطَّأَ اللَّهُ بِهِ طَرِیقَ الْجَنَّهِ (الکافی، ج۲، ص۴۹۵)).

مگر اینکه نسیان او، بر اثر سهل‌انگاری نباشد، زیرا چنین نسیانی از حوزه‌ی تکلیف بیرون است. البته کسی که راه بهشت را گم کرده، ممکن است پس از تحمل رنج‌ها و دشواری‌های فراوان آن را پیدا کند، نه آنکه تا ابد از آن محروم باشد.

۳. امام صادق علیه السلام مانند جدّ اطهرشان رسول خدا و امیرالمؤمنین علیهما السلام، خوش‌سخن، خوش‌رو، ملیح البیان، اهل مداعبه، مزاح، شوخی، پُرتبسّم و خنده‌رو بودند (کَانَ فِیهِ دُعَابَهٌ) (مجمع البحرین، ج‌۲، ص۵۶)، امّا هنگامى که نزدش از پیامبر صلى الله علیه و آله وسلم یاد مى شد، رنگ چهره مبارکشان زرد مى‌شد و جز در حال طهارت، از پیامبر خدا صلى الله علیه و آله وسلم حدیث نقل نمی‌فرمودند.
(لَقَدْ کُنْتُ أَرَى جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع وَ کَانَ کَثِیرَ الدُّعَابَهِ وَ التَّبَسُّمِ فَإِذَا ذُکِرَ عِنْدَهُ النَّبِیُّ ص اصْفَرَّ وَ مَا رَأَیْتُ یُحَدِّثُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص إِلَّا عَلَى طَهَارَهٍ (بحارالأنوار، ج‌۱۷، ص۳۳)).

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ 8 ربیع الاول شهادت امام حسن عسکری (ع)

عصر نورانى امامت امام عسکرى (ع) با اینکه کوتاه‌ترین دوران امامت ائمه هدى علیهم السلام بود یک ویژگى منحصر به فرد داشت و آن، زمان انتقال «عصر حضور» به «عصر غیبت» بود.

از این ‌رو مى‌توان گفت اصلى‌ترین راهبرد دوران شش ساله‌ى امامت آن حضرت، برنامه‌ریزى دقیق در خصوص استقرار، بسط و تحقق کامل فرهنگ مهدویت بود. به همین جهت در بیانات آن امام بزرگوار روایات متعدد گفتمان‌ساز این فرهنگ مشهود است.

فرمودند که: «در دوران غیبت، کسى از هلاکت رهایى نمى‌یابد جز کسى‌که خداوند او را:
(۱) در اعتقاد به امامت او ثابت و استوار بدارد.
(۲) براى دعا به تعجیل فرج آن حضرت موفق نموده باشد.»

(… وَ اللهِ لَیَغِیبَنَّ غَیبَهً لاَ یَنجُو فِیهَا مِنَ الهَلَکَهِ إلاَّ مَن ثَبَتَهُ اللهُ عزَّوَجلَّ عَلَى القَولِ بِإمَامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ لِدُّعَاءِ بِتَعجِیلِ فَرَجِهِ. (کمال الدّین، ج‌۲، ص‌۳۸۴))

۲️⃣ ۹ ربیع الاول: آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

خداوند بر ما منّت نهاده و به ما چنین احسانى کرده است که وجود ولىّ اعظمش را بشناسیم و به او ایمان بیاوریم. این معرفت و ایمان، برکات بسیار زیاد دارد یکى از آثار اعتقاد به وجود امام زمان (علیه السلام) در قلمرو زندگى فردى و اجتماعى ما عبارت است از :

– اعتقاد به عرضه اعمال به محضر امام زمان (عج)

اعمال همه ما به اطلاع و رؤیت حضرت می‌رسد؛ همچنان که خودشان فرمودند: «ما همیشه بر احوال و اخبار شما آگاهیم و چیزى از شما بر ما پوشیده نیست» (فَإِنَّا یحِیطُ عِلْمُنَا بِأَنْبَائِکُمْ وَ لَا یعْزُبُ عَنَّا شَی‏ءٌ مِنْ أَخْبَارِکُمْ (بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۷۵).

طبق برخى از روایات، تمام کارهاى ما، هر هفته یک روز، عرضه می‌گردد: «تُعْرَضُ الْأَعْمَالُ یوْمَ الْخَمِیسِ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص وَ عَلَى الْأَئِمَّه» (بصائر الدرجات، ص۴۲۶).
طبق بعضى دیگر از روایات، هر روز؛ که امام رضا علیه السلام فرمودند: «إِنَّ أَعْمَالَکُمْ لَتُعْرَضُ عَلَی فِی کُلِّ یوْمٍ وَ لَیلَهٍ» (بصائر، ص۴۲۹).

اگر ما توجّه داشته باشیم تمام اعمالى که انجام مى‌دهیم، هر صبح و شام یا هر هفته خدمت امام زمان عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف ارائه مى‌شود، تأثیر بسیار بالایى در سازندگى ما خواهد داشت.

اگر همواره به این حقیقت توجّه داشته باشیم که ریز و درشت سخنانى که مى‌گوییم، تمام نگاه‌هایى که به مکان‌ها و اشخاص مى‌اندازیم، هر گامى که برمى‌داریم و هر حرکتى که در پنهان یا آشکارا انجام مى‌دهیم، و حتّى نیت‌هایى که مى‌کنیم، همه و همه در محضر مولا و سرورمان قرار مى‌گیرد، به طور مسلّم، رفتار و گفتار ما تغییر خواهد یافت؛ چرا که هیچ یک از ما دوست ندارد امام زمان ارواحنا فداه کارهایى ناشایست یا کم ارزش را از او مشاهده کند.

اگر به چنین حقیقتى توجّه داشته باشیم، همواره مى‌کوشیم کارى نکنیم که دل مولایمان از ما برنجد؛ چرا که رنجش قلب مقدّس او، رنجش رسول خدا است و رنجش رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) قهر و عذاب الهى را در پى دارد: «الَّذِینَ یؤْذُونَ رَسُولَ اللّهِ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ» (توبه: ۶۰)؛ آنان که پیامبر خدا را مى‌آزارند، عذابى دردناک در پیش دارند؛ بنابراین، بر ما لازم است کارهایى را انجام دهیم که قلب مقّدس ولىّ عصر ارواح العالمین له الفداء را خوشحال و شاد کند.

۳️⃣ چه موانعی حرکت دولت اسلامی را کـُُند می‌کند؟

در اندیشه‌ی رهبر انقلاب اسلامی آنچه به عنوان موانع اعم از درونی و بیرونی، باعث کُندی یا عدم تحقق دولت اسلامی می‌شود، از موانع نشأت می‌گیرد: «من بیشترین اشکالات را به خودمان می‌کنم موانع ما عمدتاً موانع درونی است آنها [دشمنان] هم دارند استفاده از این موانع درونی سوء می‌کنند.» بنابراین می‌باید به شناخت موانع درونی بیش از موانع خارجی اهتمام ورزید.

در ادامه برخی از مهمترین این موانع را براساس بیانات معظم ‌له بررسی می‌کنیم:

۱- سستی بینش و ایمان اسلامی و انقلابی
۲- عدم باور به ظرفیت‌های درونی
۳- اعتماد به نسخه‌های بیگانگان
۴- غفلت از دشمن و اعتماد به آن
۵- دنیازدگی و اشرافی‌گری
۶- کم‌کاری و کم‌انگیزگی
۷- عدم مبارزه جدی با فساد

در سر راه انسان موانع وجود دارد. اساساً همین وجود مانع است که به تلاش انسان معنا و حقیقت معنوی می‌بخشد و اسمش می‌شود جهاد؛ والا اگر مانع نبود، جهاد معنی نداشت جهاد یعنی جد و جهد همراه با زحمت و چالش با موانع

۴️⃣ واقعه خونین ۱۷ شهریور

قتل عام مردم تهران در ۱۷ شهریور، در میدان ژاله (شهدا)، یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می آید. کشتار بیرحمانه مردم در آن روز تجلی واقعی رژیمی بود که سعی می کرد با فریبکاری از خود چهره ای صلح دوست ، آزادی خواه و مخالف با مفاسد بسازد.

واقعه خونین ۱۷ شهریور نقطه پایانی بود بر حیات رژیم ستمکار پهلوی که بیش از چند ماهی پس از آن حادثه دوام نیاورد.

۵️⃣ زوج های جوان همچنان در انتظار اجرای قانون خانواده و جوانی جمعیت هستند.

با توجه به تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی مجلس و دولت، در این قانون مقرر شده به خانواده‌های دارای ۳ و ۴ فرزند واجد شرایط، زمین رایگان اعطا شود و همچنین بانک‌ها به تناسب تعداد فرزندان وام و تسهیلات در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

متأسفانه بسیاری از خانواده ها از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بی اطلاعند و کسانی هم که اقدام نمودند از روند اجرایی این قانون از جمله ارائه تسهیلات و اعطای زمین رایگان و پرداخت وام بسیار گله مند هستند که مدتهاست در نوبت زمین و وام هستند ولی هنوز موفق به دریافت آن نشده اند.

ما با بحران جدی و قیمت‌های بالای خرید و اجاره مسکن مواجه هستیم به گونه‌ای که اجاره یا خرید مسکن در شهرستان برای بسیاری از زوج های جوان ناممکن است.

از دستگاه های ذی ربط از جمله فرمانداری؛ مسکن و شهرسازی؛ بنیاد مسکن و دستگاه قضایی و دادستان محترم تقاضا داریم مطالبات خانواده ها را در این خصوص به صورت جدی پیگیری کنند و پرونده‌های مرتبط با مسکن و زمین را در اولویت رسیدگی قرار دهند.

۶️⃣ تقدیر از دست اندرکاران برگزاری پیاده روی ولایت

تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری پیاده روی ولایت در روز شهادت امام رضا علیه السلام اعم از اداره ها و نهادهای مرتبط و مردم و هیات های مذهبی که علی رغم هوای گرم این مراسم باشکوه را به صورت مطلوب و رضایت بخش برگزار نمودند.

برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۳/۰۶/۱۶)

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۳/۰۶/۱۶) توسط حجهالاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط آقای یاسر جمالی مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر به مناسبت هفته ورزش

۲) استقرار پایگاه جمع آوری کمک به ملت مظلوم فلسطین و دانش آموزان نیازمند توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز نیکوکاری اهل البیت (ع) مصلی جمعه برازجان

۳) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران جمعه توسط پایگاه مقاومت بسیج خاتم الانبیاء

۴) فعالیت نوجوانان و جوانان در قسمت کفشداری

۵) برپایی ایستگاه صلواتی توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان و پذیرایی از نمازگزاران جمعه

۶) فعالیت مهد آدینه و نگهداری کودکان توسط معاونت خواهران ستاد نماز جمعه برازجان

۷) برپایی ایستگاه فروش کتاب ویژه کودکان

۸) اجرای گروه سرود ناطق نماینده استان بوشهر در جشنواره ملی سرود آوای آدینه که سال گذشته با آرای مردمی مقام اول کشوری را کسب نمودند.

۹) تجلیل از آقای علیرضا بخت ورزشکار نمونه شهرستان و دارنده مدال برنز رقابت های پاراتکواندو بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان، آقایان یاسر جمالی مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر ، کاشف معاون اداره ورزش و جوانان شهرستان و جمهوری رییس هیأت تکواندو شهرستان دشتستان

۱۰) تجلیل آقای یاسر جمالی مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان بابت حمایت و پشتیبانی از جامعه ورزش

دانلود و تماشای فیلم اجرای گروه سرود ناطق در مصلی جمعه برازجان در فیلم زیر

دانلود و تماشای فیلم تجلیل از تکواندو کار برازجان علیرضا بخت مدال آوار پارالمپیک پاریس در فیلم زیر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.