×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 11 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش بخش شبانکاره:شوراهای آموزش و پرورش بازوانی توانمند در عرصه تعلیم و تربیت محسوب می شوند زیرا در این شورا ها مشارکت اجتماعی برای پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت نمود پیدا کرده است

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام: امروز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ زنگ گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش با حضور ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره و رئیس شورای آموزش و پرورش در این بخش، کوروش رستمی دبیر شورای آموزش و پرورش، سرهنگ پولادی فرمانده بسیج ۱۹ ابوذر، محمد دهدشتی رئیس شورای شهر شبانکاره و همچنین رئیس شورای اسلامی شهرستان دشتستان، عبدالمجید قاسمی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش و پرورش، حسین مستوفی کارشناس حوزه حراست در محل هنرستان دخترانه کاردانش اندیشه برگزار گردید.

طی آیین زنگ گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام محمد باقر(ع)  اظهار داشت: نقش اصلی و رسالت خطیر آموزش و پرورش تأمین و تربیت نیروی انسانی ماهر برای جامعه است و بی‌تردید رشد و توسعه‌ی پایدار یک کشور به تربیت انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص بستگی دارد که در این میان اثرگذارترین نهاد اجتماعی، آموزش و پرورش است و مدرسه به‌عنوان محلی برای تمرین زندگی اجتماعی و کانون خلق دنیای آینده به‌شمار می‌رود. آموزش و پرورش یکی از گسترده ترین و حساس ترین نهاد های بنیادی در جامعه است که اخذ تصیمات در این مجموعه دارای اهمیت بسیار می باشد بطوری که می تواند به شکل گیری و رشد جامعه در امروز و آینده تاثیر بسزایی داشته باشد.

ابراهیم حسینی با اشاره به ۲۴لغایت ۳۰ دی ماه بعنوان گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در تقویم بیان کرد: مشارکت اجتماعی برای تحکیم پایه های تعلیم و تربیت با شکل‌گیری شوراهای آموزش و پرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هستند، نمودی عینی پیدا کرده تا با به‌کارگیری توان مردم و دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت همت گمارند.

بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش شبانکاره گفت: فعالان عرصه آموزشی معتقدند که شوراهای آموزش و پرورش بازوانی توانمند در عرصه تعلیم و تربیت محسوب می شوند زیرا در این شورا ها مشارکت اجتماعی برای پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت نمود پیدا کرده است.

وی همچنین تصریح نمود: شورای آموزش و پرورش در بخش شبانکاره با بکارگیری خرد جمعی همواره توانسته است گام های موثر و ارزشمندی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بردارد.

حسینی در ادامه به دانش آموزان توصیه کرد: با توجه و تلاش در علم آموزی شما دانش آموزان می توانید نقش بسزایی در قبول مسئولیت ها در آینده جامعه داشته باشید.

بخشدار شبانکاره همچنین در آیین اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در همه مناطق با تلاش همه اعضای خود توانسته مقام اول را کسب نماید و در بخش شبانکاره دو فضای آموزشی تخریبی در شهر شبانکاره و روستای دهداران سفلی امسال نوسازی خواهد شد که همه نشان دهنده پویایی و موفقیت شورای آموزش و پرورش در شهرستان دشتستان و منطقه شبانکاره است.

همچنین در ادامه رستمی رییس آموزش و پرورش منطقه شبانکاره و دبیر شورای آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت این مناسبت به اعضای این شورا در بخش عنوان نمود: شوراهای آموزش و پرورش اصلی ترین نهاد تصمیم گیر در مناطق، شهرستان، استان و کشور هستند که می توانند به راهبرد اصلی نظام تعلیم و تربیت کمک نمایند.

کوروش رستمی افزود: تشکیل شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مترقی نهاد آموزش و پرورش در راستای بهره گیری از خرد جمعی، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای  جلب مشارکت های مردمی و نیز به کارگیری تمامی قابلیت ها و ظرفیت های منطقه ای و استانی، گام موثری در جهت تحقق و پیشبرد اهداف و ایجاد تسهیل در اجرای برنامه های نظام تعلیم و تربیت به شمار می رود.

وی ابراز داشت: در کارها بدون آینده نگری و برنامه ریزی نمی توان به نتیجه مطلوب رسید و داشتن چراغ راه برای رسیدن به اهداف و برنامه ها در جامعه ضرورت دارد لذا برای رسیدن به اهداف باید برنامه ریزی ها بر حسب ضرورت ها و نیازهای این منطقه باشد تا به نتایج مطلوب برسیم.

بازدید از نمایشگاه دست سازهای دانش آموزان از دیگر بخش های این برنامه بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.