×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
بخشدار شبانکاره،یاد و خاطره سپهبد شهید حاج “قاسم سلیمانی”، وی را نماد مقاومت جهان اسلام و ایستادگی، شجاعت و اقتدار ملت ایران دانست

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ،در آستانه ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی با حضورحسینی بخشدار شبانکاره، حجت الاسلام پردل امام جمعه، رستمی رئیس آموزش و پرورش، مدیران، معلمان و دانش آموزان مدارس شاهد شهر شبانکاره با برگزاری همایش فرزندان حاج قاسم زنگ ایستاگی و مقاومت نواخته شد.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام: ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج “قاسم سلیمانی”، وی را نماد مقاومت جهان اسلام و ایستادگی، شجاعت و اقتدار ملت ایران دانست.

حسینی بخشدار شبانکاره در این همایش که با محوریت روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: امروز مکتب این شهید والامقام یادگار بسیار ارزشمندی است که در کنار گام دوم انقلاب باید برای همه تبین و تشریح شود.

وی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را روز رویش مکتب جدیدی در جهان اسلام و کشورمان دانست و گفت: امروز مکتب حاج قاسم یک مکتب اصیل و ارزشمند است که باید پاس داشته شود.

وی همچنین گفت: اقتدار و قدرت امروز جبهه مقاومت در رویارویی با رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل، برگرفته از منش و مکتب سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی بیان کرد: حاج قاسم خود را به شدت انقلابی می‌دانست و خود را فارغ از جریان‌های حزبی می‌دانست و این درسی برای ما مسئولین است و به فرموده مقام معظم رهبری از ویژگی‌های حاج قاسم شجاعت و تدبیر توامان بود.

بخشدار شبانکاره افزود: از ویژگی‌های حاج قاسم که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بود این است که علی رغم تسلط ایشان به مسائل نظامی حدود شرعی را رعایت می‌کرد و این مورد باید نصب العین مسئولین باشد.

حسینی با بیان اینکه تبیین ابعاد مختلف مکتب شهید سلیمانی برای نسل جوان امروز ضروری است، افزود: حاج قاسم خود را خادم مردم می‌دانست چه در عراق و سوریه و مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریست و چه در سیل خوزستان چه زلزله این شهید بزرگوار خود را خادم ملت می‌دانست و غم مردم را می‌خورد و حریص به خدمت به مردم بود و با ناراحتی مردم ناراحت می‌شد و در سیل خوزستان شبانه روزی به مردم سیل زده امداد رسانی می‌کرد و امروز به برکت خون حاج قاسم کشور در اوج امنیت است.

حسینی در ادامه اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله افرادی است که توانست در دوره معاصر به عنوان یک شخصیت ملی و فراملی در سطح ایران و جهان تأثیر فراوانی در گسترش روحیه جهاد و مقاومت داشته باشد. برخلاف تصور موجود، ابعاد فرهنگی و معنوی شخصیت ایشان بسیار بیش از جنبه های مختلف نظامی وی در بین مردم منطقه و جهان شناخته شده است.

حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شهید سلیمانی فرمودند «سلیمانی یک شخص نبود بلکه یک شخصیت بود و یک مکتب بود و مکتب او در واقع زیر مجموعه مکتب امامین انقلاب که مکتب آنها هم همان مکتب اسلام واقعی است»، یادآور شد: تبیین ابعاد شخصیتی و مکتب شهید سلیمانی یکی از ضرورت‌ها در عصر حاضر به‌ خصوص برای قشر نوجوان و جوان بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین در خصوص ویژگی‌های شهید سلیمانی بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی است و ایشان یک مجاهدِ عارف و با بصیرت بود. ایشان در حساس ترین لحظه‌های نبرد با شقی‌ترین موجودات عالم به زیباترین عواطف انسانی هم پایبند بود.

بخشدار شبانکاره با بیان اینکه ولایت‌پذیری در اعتقاد و عمل از ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید سلیمانی بود، تصریح کرد: شهید سلیمانی همیشه و در همه جا خود را به عنوان یک سرباز ولایت قلمداد کردند و سرباز بودن ایشان در تمام مراحل زندگی، میدان جنگ، میدان سیاست و میدان مدیریت جهادی مشاهده می‌شود. و بطور کلی ایشان بهترین و بزرگترین سرباز مکتب اسلام ناب محمدی (ص) در دوران معاصر بود.

حسینی به دانش آموزان توصیه نمود: امروز که کشور ما به پاس و لطف انقلاب و شهیدانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی به قله های رفیع افتخارات و عدم وابستگی به بیگانگان نزدیک شده است شما دانش آموزان وظیفه مهم تری بر عهده دارید و آن کسب علم و دانش و ارتقای کشور در این زمینه است.

وی تصریح کرد: لزوم پیشرفت علمی کشور راهی روشن را برای رسیدن به قله ها برای انقلاب و مردم باز خواهد نمود بطوری که ما با رسیدن به این هدف می توانیم از هر لحاظ بیش از پیش توانا و قوی تر شویم.

حسینی در پایان اظهار داشت: شهید سلیمانی تنها یک الگو در عرصه نظامی و جنگاوری نبود بلکه او برای همه کارگزاران و دست­ اندرکاران اداره بخش‌­های مختلف کشور و برای آحاد ملت عزیز ایران مخصوصا جوانان برومند این سرزمین یک الگوی جامع اخلاقی، فکری، معرفتی، معنوی و نمونه‌­ای برجسته از مدیریت جهادی­ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.