×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
بخشدار شبانکاره،آموزش و فرهنگ سازی برای همه سنین ارزشمند است و سبب بالا بردن سطح آگاهی و شاهد تاثیرات مثبت آن در جامعه خواهیم بود

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار “مدرسه ایمن جامعه تاب آور” با حضور ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره، حجت الاسلام پردل امام جمعه شبانکاره و جمعی از مسئولان با مشارکت اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره و نیروهای امدادی از اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر در آموزشگاههای امیر کبیر و شهید مطهری برگزار شد.‌


بخشدار شبانکاره در این مانور ‌گفت: آموزش و فرهنگ سازی برای همه سنین ارزشمند است و سبب بالا بردن سطح آگاهی و شاهد تاثیرات مثبت آن در جامعه خواهیم بود و کار فرهنگی و فرهنگ سازی از این جهت در مدارس ارزشمند است که آموزش و پرورش به عنوان رکن آموزش و فرهنگ سازی در جامعه، دانش آموزان را به گونه ای آماده می کند تا بتوانند به عنوان سفیران اطلاع رسانی و آگاه سازی فرهنگ جامعه سالم و ایمن در زمان حال و به عنوان مدیران، ناظران و کارشناسان خبره در آینده تضمین کننده جامعه ای عاری و ایمن از هرگونه تهدید و حادثه باشیم.

ابراهیم حسینی با اشاره به ضرورت آمادگی جامعه در مقابل حوادث طبیعی افزود: بالا بردن ایمنی جامعه در مقابله اینگونه حوادث با آموزش حاصل می شود و ارتقای مهارت مردم در راستای پیشگیری و به حداقل رساندن خسارت ها مورد تاکید است.

حسینی افزود: حادثه و بلایای طبیعی خبر نمی کند و مردم ‌باید برای مقابله با این گونه حوادث بویژه زلزله آمادگی داشته باشند و برگزاری مراسم نمادین مانور زلزله نیز بیانگر اهمیت این موضوع است.

حسینی ابراز داشت: کشورمان ایران شرایط خاص داشته و روی گسل زلزله قرار دارد و حوادث غیرمترقبه‌ای زیادی را در گذشته شاهد بوده ایم از این جهت باید آمادگی کافی در برابر حوادث را داشته باشیم.

وی گفت: ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس، ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی و بیمارستان ها و ساختمانهایی که به نحوی در مدیریت بحران در حوادث نقش تعیین کننده دارند، در سطح کشور ضروری و اجتناب ناپذیر است. رعایت ضوابط شهرسازی و معماری و مقررات ملی ساختمان در ساختمان های جدید الاحداث بعنوان یک راهبرد در امر ساخت و ساز باید برای مردم فرهنگ سازی شود.


بخشدار شبانکاره بر آموزش و یادگیری روش های علمی و جدید ایمنی تاکید و بیان کرد: دانش‌آموزان هنگام اجرای مانورها در شرایط حادثه قرار گرفته و همین امر سبب می‌شود تا شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روش‌های علمی و نتیجه‌بخش تدوین شده و مورد ارزیابی نیز قرار گرفته را بیاموزند و این یافته‌های تجربه شده را نیز در طول زندگی و هنگام زلزله مورد استفاده قرار دهند.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.