×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
ابراهیم حسینی،نقش محوری بسیج در جامعه به دو صورت است/حجت الاسلام مصلح،شهادت حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت و رهبری بوده است

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام، در ساعت ۱۶ روز ۳آذر از مرقد شهدای گمنام تا گلزار شهدای بهشت سجاد شبانکاره با حضور مردم این شهر ویژه مراسم پیاده روی هفته بسیج با عنوان حرم تا حرم برگزار شد..

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در همایش بسیجیان بخش شبانکاره اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی‌(ره) در پنج آذر ۵۸ در سخت ترین روزهای انقلاب اسلامی یعنی به مدت کوتاهی از سیزده آبان که انقلاب در معرض شدیدترین تهدیدها از سوی آمریکا جنایتکار و هم پیمانانش قرار داشت فرمان تشکیل بسیج را دادند و بسیج توانست با پیروی از امر ولایت چه در آن زمان و چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در دوران بعد از جنگ و سازندگی کشور و امروز مشکلات را در کمترین زمان و هزینه برطرف کند و به طور کلی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری راهبرد بسیج رفع تهدیدها و تبدیل آن به فرصت‌ها است.

حسینی با بیان نقش بسیج در حوادث گوناگون بیان کرد: نقش محوری بسیج در جامعه به دو صورت است؛ یک شکل آن حضور نظامی بسیج در دفاع از میهن و آرمان های انقلاب است و آموزش های نظامی بسیج به همین خاطر است. در دوران هشت سال دفاع مقدّس، معجزه‌ی حضور بسیج خودش را نشان داد و بعد از آن هم در موارد گوناگون در کشور هر حادثه‌ای پیش آمده، بسیج در میدان دفاع نظامی از کشور و آرمان های انقلاب حضور داشته است. و همچنین در عرصه‌ی دفاع نرم، جنگ نرم که اینجا هم همین جور است. در عرصه‌ی جنگ نرم، یعنی عرصه‌ی علم، عرصه‌ی خدمت‌رسانی، عرصه‌ی سازندگی، عرصه‌ی تبلیغ ارزش های دینی، عرصه‌ی فرهنگی هم بسیج مثل عرصه‌ی نظامی حضور دارد و باید این نوع حرکت تقویت شود.

بخشدار شبانکاره با تقدیر از خدمات بسیج اطلاع رسانی خدمات بسیج را خواستار شد و افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان در جمع بسیجیان بیان فرموده اند خدمات بسیج را در معرض اطّلاع عموم بگذارید. بسیج، خدمات فراوان و عظیمی دارد، اما خیلی از مردم نمیدانند؛ اغلب نمیدانند. بسیج در یک منطقه‌ای چه خدمت بزرگی را انجام داده است.

بسیج محلات، بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی و دانش آموزی، بسیج مهندسین، بسیج زنان، بسیج کشاورزی و عشایر، گروه های جهادی همگی خدمات ارزنده ای در طول سال ارائه می دهند که باید به اطلاع عموم رسانده شود.

حسینی راز ماندگاری بسیج را مردمی بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: راز ماندگاری بسیج، مردمی بودن بدنه آن است. بسیج از دل مردم برخاسته و بر این اساس نیازهای جامعه را به خوبی تشخیص می‌دهد چراکه سختی‌های قشر مستضعف جامعه را لمس کرده و هر دولتی در نظام جمهوری اسلامی با هر گرایشی به بسیج احساس نیاز می‌کند و در هر شرایطی بسیج به دولت‌ها کمک می‌کند.

بخشدار شبانکاره در ادامه افزود: دولت سیزدهم برخواسته از همین تفکر بسیجی و مردمی است و با کار جهادی هدف خدمت رسانی به مردم را با شوق انجام می دهد. وقت آن رسیده که مردم کارآمدی یک تفکر اصیل بسیجی حاکم بر کشور در امر خدمت رسانی را ببینند.

بی شک مخالفان تفکر بسیجی هر روز با حرف ها و نیش و کنایه هایشان برای این حرکتی که برخواسته از رای مردمی است ایجاد دست اندازی می کنند و یقیناً نمی توانند خللی در این مسیر ایجاد کنند.

به نا به این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین مصلح امام جمعه شهرستان دشتستان در همایش بسیجیان شبانکاره درخصوص ایام فاطمه و صفات حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین هفته بسیج اظهار داشت: حضرت زهرا(س) الگوی بی نظیر و بی بدیل عالم خلقت است، حضرت زهرا (س) با همه عظمتش فدای ولی الله می‌شود. این قدر ولایت و رهبری مهم است.

بنا به این گزارش نماز مغرب و عشاء این مراسم در بهشت سجاد شهر شبانکاره به امامت حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید .

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید. عکاس سید محمد مهدی امیری


شهادت حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت و رهبری بوده است که حاضر می‌شوند تا پای جان ایستادگی کنند. بنابراین در این ایام مهم‌ترین چیزی که باید یادآوری و مرور کنیم، مسئله مهم ولایت و رهبری است.

وی همچنین اظهار داشت: برتری حضرت زهرا(س) به خاطر فضایل الهی و انسانی است که در وجود آن حضرت جمع شده است و زن ایران اسلامی باید حضرت فاطمه (س) را الگوی واقعی خود در تمامی مراحل زندگی قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مصلح در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص اشارات قرآن کریم به بسیج و مدافعان ارزش های اسلامی اظهار داشت : در آیه شریفه ۵۴ از سوره مبارکه مائده، خداوند متعال ضمن تهدید جمعى از همراهان پیامبر اسلام (ص) که در باورهاى دینى و دفاع از ارزش‌هاى اسلامى استوار نیستند، با صراحت پیش‌بینى مى‌کند در آینده تاریخ، گروهى به یارى این آئین می‌شتابند که خداوند متعال، آنان را دوست دارد و آنان نیز به خدا علاقه دارند. آنان با اهل ایمان، فروتن و مهربان‌اند و در برابر دشمنان ارزش‌هاى دینى، سرفراز و قاطع، در راه اقامه ارزش‌هاى الهى با دشمنان پیکار مى‌کنند و از سرزنش ملامتگران پروایى ندارند.

وی همچنین آیه ۱۳۳ سوره نساء و آیه ۳۸سوره محمد را نیز به عنوان آیات دیگری برمی‌شمرد که به این پیشگویى اشاره دارد.

حجت الاسلام مصلح در ادامه با بیان اینکه بى تردید، همه کسانى که واجد ویژگی‌هایى که قرآن در آیه ۵۴ مائده براى مدافعان ارزش‌هاى اسلامى در آینده تاریخ ذکر کرده، بوده ‌اند، مى ‌توانند مصداق پیشگویى قرآن باشند؛ اما مراجعه به روایاتى که درباره تبیین مصداق یا بزرگ‌ترین مصادیق این پیشگویى است، تأمل ‌برانگیز و براى علاقمندان به انقلاب اسلامى در ایران، بسیار نویدبخش و امیدآفرین است.

وی همچنین با استناد به تفسیر مجمع البیان در ارتباط با این آیه شریفه بیان کرد: وقتى از پیامبر اسلام درباره مردمى که مصداق پیشگویىِ قرآن در آیه ۵۴ مائده هستند، پرسیدند، آن حضرت دست به شانه سلمان فارسى زد و فرمود: (مقصود آیه) این مرد و هموطنان اویند! و سپس فرمود: اگر ایمان به (ستاره) ثریا آویخته باشد، هر آینه مردانى از ایرانیان به آن دست یابند.

وی همچنین در ادامه افزود: فلسفه وجودی تشکیل بسیج تبدیل شدن تهدیدها به فرصتی در مقابل ابرقدرت زمان، آمریکا بود. بسیج، برگرفته از آحاد جامعه است. بسیج در تمامی موقعیت‌ها وارد شده و به خوبی عمل کرده و با افتخار و سربلند از ماموریت‌های خود فائق آمده است.

امام جمعه برازجان همچنین رمز ماندگاری بسیج را مردمی بودن آن دانست و افزود: رمز ماندگاری بسیج، ارتباط مستمر و گسترده و همه جانبه با مردم و پایبندی به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ملت سرافراز ما همواره قدردان خدمات آن خواهند بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.