×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر ازدواج و تشکیل خانواده موجب آرامش و سکینه در جامعه می شود

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام و به نقل از خبرگزاری بسیج از دشتستان: همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و هفته گرامیداشت بسیج؛ مراسم جشن ازدواج آسان و اهداء ۱۷۰ سری جهیزیه به نوعروسان دشتستان در سالن “هنر” مجتمع شهید شاهینی برازجان در تاریخ ۲۹ آبان ساعت ۱۹ برازجان برگزار گردید…

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالرضا هاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: در این روز و ایام مبارک زوج‌های جوان پیوند خودشان را آغاز می‌کنند و زندگی که سرآغاز آن با میلاد ائمه اطهار باشد، سرشار از خیرات وبرکات خواهد بود واگر زوجین تلاش کنند تا از سبک زندگی وسیره عملی ورفتاری این بزرگواران الگوگیری نمایند قطعا سعادت وخوشبختی دنیوی واخروی آنان تضمین خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: خانواده و جامعه ما هرمقدار که از سبک زندگی ومشی اهل البیت فاصله بگیرند به همان میزان آسیب پذیر ودرگیر معضلات ومفاسد اجتماعی خواهند شد لذا زیبنده نیست که ما مدعی مسلمانی باشیم، ولی با فرهنگ غنی اسلام وائمه درعمل بیگانه باشیم و فرهنگ غربی در زندگی فردی واجتماعی ما ساری وجاری باشد.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به اینکه امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) ساده‌ترین مراسم خطبه عقد را داشته اند، اذعان داشت: برای اجرای خطبه عقد، امام علی (ع) به دستور پیامبر به مسجد رفت، همچنین پیامبر (ص) به بلال دستور داد که مهاجر و انصار را در مسجد جمع کند وبعد از مدت کوتاهی همه در مسجد جمع شدند، پیامبر (ص) بالای منبر مسجد رفتند و در حضور شاهدان، خطبه عقد برترین بانوی اسلام را خواندند و برای عروس و داماد دست به دعا برداشت و فرمود: خداوند این هم سنگری را برای شما مبارک و پاینده نماید.
این مقام مسئول تاکید کرد: بر همین اساس شایسته است خانواده‌ها با التزام به سیره عملی این بزرگواران شرایط ازدواج را برای جوانان سخت نکنند وبرای ترویج ازدواج آسان بهترین راه این است که توقعات وانتطارات کاهش پیدا کند واعتقاد داشته باشیم به وعده‌های خدای متعال که فرموده از فضل خودش بندگانش را بی نیاز می‌کند.
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش از همه دست اندرکاران برپایی این مراسم و این فرهنگ حسنه که به نوعی کمک و تسهیل در امر ازدواج جوانان و برطرف نمودن دغدغه های آنان در بحث جهیزیه و اسباب ضروری زندگی مشترک می باشد قدر دانی کرد و یادآور شد: خانواده و جمعیت یکی از مولفه های قدرت بوده و ازدواج و تشکیل خانواده موجب آرامش و سکینه در جامعه می شود.
وی در ادامه بیان داشت: دشمن در کمین خانواده و در راس آن مادر نشسته و با دسیسه های گوناگون سعی در متزلزل نمودن بنیان خانواده دارد، لذا به شما زوج های جوان توصیه می کنم وفا داری، سازش، گذشت، محبت و مهربانی را در خانه نهادینه کنید که موجب استحکام کانون خانواده می شود.

“سید محمد مهدی امیری” به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام، بنا به این گزارش در این مراسم کمیته امداد امام خمینی برازجان تعداد ۲۵ عدد ،کمیته آبپخش ۵ عدد ، کمیته سعدآباد ۱۴ عدد ، کمیته ارم ۶ عدد ، کمیته بوشکان ۶  عدد و تعداد ۵ عدد جهیزیه توسط بهزیستی دشتستان و بسیج سازندگی استان  بوشهر ۹۰ عدد ، جمعا به تعداد ۱۷۰ جهیزه در این مراسم به نو عروسان توسط نهادهای شهرستان و استان اهدا شده است. 

درپایان در این مراسم که مسئولان دشتستان و استانی حضور داشتند، سرهنگ بناری فرمانده سپاه دشتستان، اقای بنافی فرماندار دشتستان و حجت الاسلام هاشمی مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه امام صادق استان بوشهر بیاناتی به شرح فیلم های در سایت ابراز داشتند و گروه مولودی خوانی این مراسم ، گروه  سرود پایگاه مقاومت هجرت برازجان برنامه های خود را اجرایی نمودند و خطبه عقد توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان در این محفل به شرح فیلم در سایت برگزار شد .

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید. عکاس سید محمد مهدی امیری

فیلم های این مراسم به فیلمبرداری سید محمد امین ابطحی در انتهای گزارش ببیند 

دانلود و تماشای مولودی خوان جشن ازدواج آسان در برازجان در نوشته زیر

https://www.aparat.com/v/cISEj

دانلود و تماشای مراسم نمادین ازدواج آسان در برازجان در نوشته زیر

https://www.aparat.com/v/HFDVl

دانلود و تماشای بیانات سرهنگ بناری فرمانده سپاه دشتستان در مراسم ازدواج آسان‌ برازجان در نوشته زیر

https://www.aparat.com/v/A2RDy

دانلود و تماشای بیانات بنافی فرماندار دشتستان در مراسم ازدواج آسان برازجان در نوشته زیر

https://www.aparat.com/v/sejaB

دانلود و تماشای بیانات هاشمی مسئول ولی فقیه سپاه امام صادق استان بوشهر در ازدواج آسان برازجان در نوشته زیر

https://www.aparat.com/v/FK9Ba

دانلود و تماشایاجرای گروه سرود پایگاه مقاومت هجرت برازجان در مراسم ازدواج آسان برازجان در نوشته زیر

https://www.aparat.com/v/h6J4P

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.