×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 11 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نماز جمعه این هفته برازجان برگزار شد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام در خطبه این هفته ۵ ابان با بیانات حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اعلام شد.

خطبه اول
مقدمات تزکیه ۲ اجتناب
ازدوستان نا اهل:
اما رفیق ناشایست و دوست جاهل همچون زهری است که وجودش هر لحظه جسم و جان را آزار می رساند. در روایات اسلامی به شدت از دوستی با رفقای جاهل و بی خرد نهی شده است.

از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که: مَن لَم یجتَنِب مُصاحَبَهَ الاَحمَقِ یوشِک أَن یتَخَلَّقَ بِأَخلاقِه.

کسی که از رفاقت و همنشینی با احمق پرهیز نکند، تحت تأثیر کارهای احمقانه وی واقع می شود و زود به اخلاق ناپسندش متخلق می گردد.

امام صادق علیه السلام:

مَن غَضِبَ عَلَیک ثَلاثَ مَرّاتٍ و لَم یقُل فیک سوء فَاتَّخِذهُ لِنَفسک خَلیلاً

هر کس سه بار بر تو خشم گرفت ولی به تو بد نگفت، او را برای خود به دوستی انتخاب کن. معدن الجواهر ص ۳۴

امام علی علیه السلام:

خَیرُ اِخوانِک مَن دَعاک اِلی صِدقِ المَقالِ بِصِدقِ مَقالِهِ وَ نَدَبَک اِلی اَفضَلِ العمالِ بِحُسنِ اَعمالِهِ؛

بهترین برادرانت (دوستانت)، کسی است که با راستگویی اش تو را به راستگویی دعوت کند و با اعمال نیک خود، تو را به بهترین اعمال برانگیزد.

تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص۴۱۷، ح۹۵۳۵

پیامبر صلی الله علیه و آله:

مَن اَرادَ اللّه بِهِ خَیرا رَزَقَهُ اللّه خَلیلاً صالحِا؛

هر کس که خداوند برای او خیر بخواهد، دوستی شایسته نصیب وی خواهد نمود.

نهج الفصاحه ص۷۷۶، ح ۳۰۶۴

لقمان حکیم رحمه الله:

یا بُنَی اتَّخِذ أَلفَ صَدیقٍ وَ أَلفٌ قَلیلٌ وَ لا تَتَّخِذ عَدُوّا واحِدا و الواحِدُ کثیرٌ؛

فرزندم هزار دوست بگیر که هزار دوست هم کم است و یک دشمن مگیر که یک دشمن هم زیاد است. (امالی (صدوق) ص۶۶۹ – بحارالأنوار ج۱۳، ص۴۱۴، ح۴

امام علی علیه السلام:

اَلصَّدیقُ مَن کانَ ناهیا عَنِ الظُّلمِ و العُدوانِ مُعینا عَلَی البِرِّ وَ الحسانِ؛

دوست، کسی است که از ظلم و تجاوزگری باز دارد و بر انجام خوبی و نیکی یاری کند.

تصنیف غرر الحکم و دررالکلم ص۴۱۵، ح۹۴۷۷

امام صادق علیه السلام:

مَن غَضِبَ عَلَیک ثَلاثَ مَرّاتٍ و لَم یقُل فیک سوء فَاتَّخِذهُ لِنَفسک خَلیلاً

هر کس سه بار بر تو خشم گرفت ولی به تو بد نگفت، او را برای خود به دوستی انتخاب کن. معدن الجواهر ص ۳۴

رسول اکرم صلی الله علیه و آله:

ألمَرءُ عَلَی دین خَلیلِهِ فَلیَنظُر أحَدُکُم مَن یُخالِلُ.

آدمی بر آیین دوست خود است پس بنگرید با که دوستی می کنید.

امالی (طوسی) ص۵۱۸ – بحارالانوار(ط-بیروت) ج۷۱ ص۱۹۲

امام علی علیه السلام:

لا یکونُ الصَّدیقُ صَدیقاً حَتی یَحفَظُ اَخاهُ فی ثَلاثٍ:فی نکبَتِه وَ غَیبَتِه وَ وَفاتِه؛

دوست اگر در سه مورد دوستش را حمایت نکند دوست نیست:در شدت و گرفتاری او، در غیبت وی و پس از مرگش. نهج البلاغه(صبحی صالح) ص۴۹۴

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله): خوشبخت ترین مردم کسی است که با مردم بزرگوار دوستی و معاشرت کند. بحارالانوار جلد ۷۴ صفحه ۱۸۷

خطبه دوم/
۱__ ادامه مباحث گذشته پیرامون
سنت‌های فراموش شده ۱روضه های خانگی ۲جلسات قرآن خانگی ۳تعلیم وتعلم قرآن کریم ۴قرائت اذان درمنزل
۵اقامه نمازجماعت : مذمت ترک نماز جماعت درروایات :

از مولاعلی ـ علیه السلام ـ نقل شده است که فرمودند: «من سمع النداء فَلَمْ یجبه من غیر عله فلا صلاه له.(۱۷)» هر کس ندا (اذان) را بشنود ولی بدون عذر پاسخ ندهد (در نماز جماعت حاضر نشود) برای او نمازی نیست.(ظاهراً مراد نفی نماز کامل است).

مرحوم فیض می فرماید: در روایت صحیحی از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده است که فرمودند: پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمودند: «لاصلاه لمن لایصلی فی المسجد مع المسلمین الا من عله(۱۸)» برای کسی که در مسجد با مسلمانان (به صورت جماعت) نماز نمی خواند، نمازی نیست مگر اینکه از روی عذری باشد. از امام صادق ـ علیه السلام ـ روایت شده است که فرمودند: «رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ با همسایگان مسجد، شرط کرد که به نماز جماعت حاضر به جماعت شوند و فرمود: گروهی که حاضر نمی شوند باید از این کار دست بردارند و به نمازها حاضر شوند و گرنه مؤذنی را گویم اذان و اقامه گوید و امر کنم شخصی را که از اهل بیت من است و او علی ـ علیه السلام ـ است، پشته های هیمه (هیزم) فراهم آورد و خانه ها را بر آن مردمی که تمرّد کرده اند بسوزاند.(۱۹)»روایات دیگری نیز وجود دارد که مضمون این روایت را تأیید می کند.(۲۰) در واقع این حدیث بیانگر حکم حکومتی پیامبر اعظم است.

نماز جماعت بقدری اهمیت دارد که رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ به نابینائی که نمی توانست به مسجد برود و کسی هم نبود که او را به مسجد ببرد. فرمودند: «بین منزل خود و مسجد طنابی نصب کن و با گرفتن آن ریسمان، خود را به مسجد برسان و از فضیلت جماعت محروم نشو.(۲۱)» و همچنین از آن حضرت نقل شده است که فرمودند: «الصلاه جماعه و لو علی رأس زج»(۲۲) نماز با جماعت است (باید باشد) هرچند روی نیزه باشد. که این حدیث کنایه از آن است که در هر شرایطی باید سعی شود که نماز به جماعت برگزار شود.

۲__۱۰ربیع الثانی رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها :
مقام و منزلت حضرت‌ فاطمه‌ معصومه (سلام الله علیها)

حضرت_معصومه (س) بعد از پدر بزرگوارشان، در سال ۱۷۹ تحت کفالت برادرشان #امام_رضا (ع) قرار گرفتند و تا سال ۲۰۰ هـ ق یعنی ۲۱ سال تمام، در کنار برادر به #مقامات_عالی و کمالات علمی و معنوی و اخلاقی دست یافتند؛ برخی از مقامات ایشان عبارت است از:

💠مقام شفاعت

🔹در مقام و منزلت و جایگاه این بانوى بزرگوار نزد اهل بیت (ع) همین بس که امام صادق (ع) فرمودند: «آگاه باشید #بهشت هشت در دارد که سه در آن به سوى #قم است. بانویى از فرزندان من در آنجا وفات مى کند که نامش #فاطمه دختر موسى (ع) است. همه شیعیان ما به #شفاعت او وارد بهشت مى شوند». [۱] همچنین #مقام_معنوی ایشان در مرحله ای است که در فرازی از زیارت‌نامه معروفشان که توسط امام رضا (ع) بیان شده است میخوانیم: «یا فاطِمَهُ اشْفَعى‏ لى‏ فىِ الْجَنَّهِ، فَانَّ لَکِ عِنْدَ اللَّهِ‏ شَاْناً مِنَ‏ الشَّاْنِ؛ اى #فاطمه مرا در بهشت شفاعت کن چرا که در پیشگاه خدا داراى‏ جایگاه‌باعظمت هستى». [۲]

💠مقام علمی و حدیثی

حضرت_معصومه (س) از لحاظ علمی و حدیثی مثل مادرشان حضرت زهرا (س) #عالمه و #محدثه بودند و همانگونه که حضرت فاطمه (س) با استدلال های متین و استوار، حقانیت ولایت امام علی (ع) را تبیین می‌ کردند، حضرت #فاطمه_معصومه (س) نیز چنین بودند. روایاتی که از آن حضرت نقل شده، غالباً درباره امامت و ولایت امام علی (ع) است که با اثبات ولایت حضرت، ولایت سایر امـامـان معصوم علیهم السلام نیز ثابت می‌شود.

برای نمونه حضرت_معصومه (س) با چند واسطه از حضرت زهرا (س) نقل می کنند که فرمودند: پیامبر اکرم (ص) در شب معراج به بهشت رفت و بر روی پرده ای در قصر بهشت دید که چنین نوشته شده: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ عَلِیٌ‏ وَلِیُ‏ الْقَوْمِ؛ معبودی جز خدای یکتا و بی همتا نیست، محمد رسول خدا و علی ولی و رهبر مردم است»، و بر روی پرده درگاه قصر دیگری نوشته شده است: «شِیعَهُ عَلِیٍّ هُمُ الْفَائِزُون؛ شیعیان علی رستگارند». [۳]

۳__۸ آبان ماه؛ روز نوجوان و بسیج دانش آموزی
در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ۸ آبان «روز نوجوان» و «روز بسیج دانش‌آموزی» نام‌گذاری شده است که یادآور رشادت‌های یکی از نوجوانان کشور عزیزمان می‌باشد. در ابتدای جنگ و در کمتر از چهل روز از آغاز آن در ۸ آبان ۱۳۵۹ محمدحسین فهمیده، نوجوان بسیجی پس از رشادت‌های فراوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امام صادق علیه السلام:

عَلَیکَ بِالأْحداثِ فَإنَّهُم أسرَعُ إلی کُلِّ خَیرٍ

نوجوانان را در یاب، که این گروه در پذیرش هر خوبی، بیشتر شتاب می‌کنند

نوجوانان و جوانان کشورمان در پیروزی انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن رشادت‌ها و جانفشانی‌های بسیار از خود نشان داده‌اند و به همین جهت ارزش، اعتبار و جایگاه خاصی برای امامین انقلاب داشته و دارند. در سال ۹۷ که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شد، بیانیه‌ای که همه اقشار جامعه را دربرمی‌گرفت و برای همه افراد راهبردهایی را در نظر گرفته بود اما می‌توان گفت که به نوعی «نوجوانان و جوانان؛ طلایه داران گام دوم انقلاب» معرفی شدند و وظایف و دستورالعمل‌های بیشتری شامل حال آن‌ها می‌شد که این امر هم بدیهی است زیرا آینده‌سازان یک جامعه را نسل نو جامعه تشکیل می‌دهند و بدون استفاده از ظرفیت‌های آنان کشور راه پیشرفت را طی نخواهد کرد.

بدیهی است که برای نقش‌آفرینی این قشر، ضرورت‌هایی لازم است که باید به آن توجه کرد؛ ازجمله آن‌ها تعلیم و تربیت، هدایت متناسب با ویژگی‌های آن‌ها است؛ زیرا افراد به ویژه جوانان عصر نوین پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های بیشتری نسبت به گذشته دارند و باید با تأمل بیشتری با آن‌ها رفتار کرد و بر اساس شرایط روحی و موقعیت‌ها، جغرافیا زندگی، اعتقاد و… که دارند نیازمند آموزش‌های و راهبری‌های متفاوتی هستند.

دومین لازمه این امر میدان دادن و فرصت آزمون و خطا دادن به آنان است که در سیره اهل‌بیت (ع) نیز وجود دارد برای مثال پیامبر اکرم (ص) به نوجوانان و جوانان، بهای زیادی می‌دادند و همواره به دنبال فرمانده‌های جوان بودند که این رفتار الگویی برای هادیان جوانان است؛ زیرا بزرگ‌ترها می‌بینند که پیامبر اسلام (ص) نسبت به جوانان چه می‌کردند.

رهبر معظم انقلاب نیز همواره به استفاده از جوانان متعهد و انقلابی در مدیریت کلان کشور تأکید کردند و در همین زمینه، نیز در یکی از سخنرانی‌های‌شان تأکید کردند: هر جا گروهی جوان با ذهن فعال و پویا شکل بگیرد، می‌تواند با تأثیرگذاری در محیط اطراف و دیگر مجموعه‌ها در عزم و حرکت و بینایی و پیشرفت حرکت عمومی ملت ایران مؤثر باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید فهمیده را یک نوجوان نمونه، استثنایی و پرورش‌یافته در آب و هوای تحول یک ملت توصیف کردند. شهید فهمیده آن‎گونه بود که حضرت امام خمینی (ره) درباره او فرمودند: «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»

رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمودند: «زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش آموز بسیجی، شهید فهمیده، از اصالت‌های دفاع مقدس می‌باشد.» از این‌رو، هشتم آبان، سالروز شهادت این فرزند انقلاب، به‌عنوان روز نوجوان و جوان و بسیج دانش آموزی نام گرفته است تا ضمن یادآوری حماسه این قهرمان کوچک، به‌عنوان سرمشقی مناسب به هم‌سالانش مطرح شده و راهش ادامه یابد.»

۴__عطر شهادت در بوستان انقلاب

به مناسبت سالگرد شهادت آرمان علی‌وردی(۶آبان) و روح‌الله عجمیان(۱۲ آبان)؛ عرض ارادت به شهدای مدافع امنیت

عامل بقاء ایران اسلامی این است که این شیعه‌خانه اهل البیت علیهم السلام، دارای متنوع‌ترین گنجینه از شهدای سرافراز است، از شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امر به معروف و نهی از منکر، شهدای عفاف و حجاب، شهدای غیرت، شهدای سلامت، شهدای دانشمند، شهدای مدافع امنیت و… . «هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت، برای همیشه سربلند است»

امنیت ایران اسلامی، دستاورد نیست! خون‌آورد است!

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که سرشت و سرگذشت و سرنوشت‌نامه انقلاب و نظام اسلامی است، در جمله‌ای چنین مرقوم کردند: «استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه خون‌آوردِ صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است…». واژه خون‌آورد واقعاً همان وصف برازنده‌ای است که باید برای نعمت بی‌بدیل امنیت در جمهوری اسلامی به‌کار برد.

امنیت ایران اسلامی، پایدارترین و در عین‌حال مقدس‌ترین نوع امنیت در سراسر جهان است. چرا که اولا امنیتی مردم‌پایه و شهادت‌مدار است و ثانیا در منطقه‌ای(غرب آسیا) مستقر و محقق است که استکبار جهانی به فرماندهی شیطان بزرگ، طاغوت اعظم، آمریکای جهان‌خوار تمام تلاش خود را برای ناامن کردن آن به‌کار بسته است. ایران اسلامی در حالی برخوردار از موهبت الهی امنیت پایدار است که در قلب حادثه سکنی دارد و آشیانه «بَرْداً وَ سَلاماً» در آتش نمرودیان آخر الزمان دارد. غربی‌ها، غرب آسیا(خاورمیانه) را قلب زمین می‌نامند و ایران را قلب این قلب.

۵__ابان روز پدافند غیرعامل؛

سازمان پدافند غیرعامل ایران که در سال ۱۳۸۲ بر اساس فرمان مقام معظم رهبری تشکیل گردیده است، مأموریتش به طور کلی عبارت است از مجموعه اقداماتی است که بدون بکارگیری سلاح و تجهیزات نظامی باعث کاهش آسیب‌پذیری، افزایش پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران، تداوم کارکرد فعالیت‌های ضروری و تولید بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد.

سازمان پدافند غیرعامل اگرچه زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌شود ولی حوزه عملکرد آن فراگیر و همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های عمومی و غیردولتی و همچنین زیرساخت‌های کشور را در برمی‌گیرد.

پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ارکان منظومه‌های دفاعی در ایران با استفاده از توان نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی و علی‌رغم تحریم‌های متعدد در عرصه‌های مختلف توانسته است توان و ظرفیت کشور در برابر تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها را به نحوی افزایش دهد که در بسیاری از موارد اثر تهدید بر دارایی‌ها و سرمایه‌های کشور صفر گردد.

۶_چرا حماس پیروزمقتدر میدان جنگ با رژیم صهیونیستی است !؟

۷️⃣اولین دستاورد : هیمنه نظامی رژیم‌ صهیونیستی به عنوان ارتش شکست‌ ناپذیر و‌سیستم امنیتی نفوذ ناپذیر و مطلع از همه چیز و‌ همه جا در مقابل یکی از گروه‌های مقاومت با کمترین امکانات و نیرو شکست !!

۲️⃣ دومین دستاورد : دیوار الکترونیکی و پیشرفته بین غزه و مناطق اشغالی که چند میلیارد دلار برای استقرار آن هزینه شده بود با هک کامل دوربین‌ها و سنسورهای پیشرفته آن از کار افتاد !!

۳️⃣ سومین دسناورد : در عمر ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی ، در چند روز حدود پنج هزار نفر از نیروهای مقاومت در عمق چند ده کیلومتری مناطق اشغالی عملیات کردند و هنوز صهیونیست‌ها از این نفوذ بهت‌زده هستند و اطلاعی از کیفیت آن عملیات ندارند !!

۴️⃣ چهارمین دستاورد : کار خارق العاده این بود که تمام چند هزار کشته صهیونیست‌ها هدفمند بود و اولین بار در تاریخ جنگ مسلمانان با رژیم‌صهیونستی اتفاق افتاد و به اعتراف مرکز آمار ارتش اسرائیل هیچ کودکی در بین کشته‌های صهیونیست وجود ندارد !!

۵️⃣ پنجمین دستاورد : اسیر کردن هدفمند چند صد صهیونیست که به اعتراف رسانه‌های عبری حداقل ۳۰ فرمانده نظامی ارشد در بین آنان وجود دارد !!

در مقابل این دستاوردهای چشمگیر رژیم‌ صهیونیستی فقط با بمباران اقدام به تخریب ده‌ها مسجد و بیمارستان و مدرسه و کلیسا و کشتار غیرنظامیان از حدود ۲۰۰۰ کودک، بیش از ۱۰۰۰ زن و قریب ۲۰۰ کهنسال کرده است !!

نه توانسته فرماندهان ارشد حماس را دستگیر یا ترور کند، نه توانسته پیشروی زمینی کند، نه توانسته پایگاه‌های حماس را شناسایی و منهدم کند و نه حتی توانسته اطلاعات و اسنادی به دست آورد و هیچ پیروزی و دستاورد راهبردی به دست نیاورده است.

دستاورد رژیم صهیونیستی فقط موج نفرت جهانی علیه این رژیم و حمایت مردمی در جهان از فلسطینیان بوده که باز هم موید پیروزی قاطع حماس و مقاومت پیروز در این میدان بوده است !!

مقاومت پیروز مقتدر میدان جنگ نرم و سخت بر علیه اسرائیل است!

۷__بیانات اخیررهبری :
🇵🇸 قطعا فلسطین پیروز خواهد بود

مقام معظم رهبری:

آنچه که بنده تأکید میخواهم بکنم این است که دولتهای مسلمان باید در این قضیه قافیه را نبازند، اینجور نباشد که خیال کنند حالا بایستی چون یک غلطی آمریکاییها می‌کنند یا بعضی کشورهای غربی دیگر می‌کنند، مدافعین از خانه و وطن را تروریست می‌نامند، اینها همان را تکرار کنند!

کسی که از خانه‌ی خود، از میهن خود دفاع می‌کند در مقابل دشمن، این تروریست است؟!

آن دولت جعلی و ظالمی که خانه‌ی او را غصب کرده تروریست آن است؛
دولتهای مسلمان مراقب باشند، سخنگویان سیاسی مراقب باشند حرف آنها را تکرار نکنند

و بدانند که در این قضیه و در قضایای بعدی قطعا فلسطین پیروز خواهد بود. دنیای آینده دنیای فلسطین است، دنیای رژیم غاصب صهیونیستی نیست و آینده متعلق به اینهاست.

تلاشی که اینها دارند می‌کنند، بله ظلم می‌کنند، جنایت می‌کنند، فاجعه‌آفرینی می‌کنند لکن بیهوده است به جایی نخواهد رسید ان شالله باذن الله تعالی.

به نا به این گزارش مراسم ایین عبادی سیاسی این هفته با خطبه های دشمن شکن حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه برازجان توسط آقای مصطفی بارگاهی معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی فرمانداری دشتستان به مناسبت هفته پدافند غیر عامل
برپایی ایستگاه سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در مراسم نماز جمعه جهت انجام تست فشار خون نمازگزاران،برگزاری میز خدمت نماز جمعه برازجان با حضور مدیران ادارات ثبت احوال، امور عشایری و شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان جهت پاسخگویی به سئوالات نمازگزاران ، ساماندهی وسائط نقلیه نمازگزاران جمعه برازجان توسط پایگاه مقاومت بسیج صاحب الزمان (عج)،استقرار پایگاه جمع آوری کمک های مردمی جهت ملت مظلوم فلسطین توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان در محل برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه،برپایی نمایشگاه فروش کتاب های سیره شهداء در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان،تقدیم هدایای برگزیدگان مسابقه پیام جمعه تاریخ ۲۸ مهر ماه توسط حجت الاسلام والمسلمین مصلح امام جمعه، معاونین سیاسی و برنامه ریزی فرمانداری، مدیر آموزش و پرورش، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس اداره ورزش جوانان شهرستان دشتستان و فعایت مهد آدینه ستاد نماز جمعه برازجان برگزار شد. عکاس ,غلامرضا حسین زاده

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.