×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استان بوشهر از ظرفیت بالای فرهنگی و هنری برخوردار است

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با دعوت آقای رحیم افروغ مدیر کل ارشاد بوشهر برای حضور در تنگستان و در آستانه سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری در همایش روز مبارزه با استعمار در شهر دلوار با همراهی مدیر کل ارشاد بوشهر ، استاندار بوشهر  و دیگر مسئوولین وارد استان شد و در سفر یک روزه خود به استان ابتدا با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و سپس در شورای فرهنگ عمومی استان شرکت می نماید و اسماعیلی در ادامه سفر یک روزه، نشست هم‌اندیشی در حضور هنرمندان، اصحاب فرهنگ هنر و رسانه و فعالان حوزه قرآن حضور یافت …..

وی در ادامه با حضور در تنگستان و در آستانه سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلوار در همایش روز مبارزه با استعمار در شهر دلوار سخنرانی نمود ….

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در  همایش روز مبارزه با استعمار افزود ….

در استان بوشهر زنان نیز در عرضه مبارزات ضداستعماری جنوب نقشی بی بدیل ایفا کردند که نمونه بارز آن حماسه زنان لرده است…..

هنرمندان تئاتر استان بوشهر در به تصویر کشیدن جایگاه زنان تنگسیر بسیار موفق ظاهر شدند که این نشان ظرفیت‌ بالای هنرمندان استان است.

تصویب ۱۸ اسفندماه به عنوان روز بوشهر در کنار ۱۲ شهریورماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ۲ مناسبت مهم و برجسته برای معرفی این استان است.مدرسه سعادت از برجسته‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور و از افتخارات مهم استان بوشهر است.

مدرسه سعادت آغازگر آموزش نوین در کشور بوده که در ادامه این سبک رفته رفته در کشور عراق نیز بکارگیری شد….

بوشهر با سابقه درخشان خود پیشتاز در مبارزات ضد استعماری است که شهید رئیسعلی دلواری نیز در این حوزه نقشی ماندگار داشته است…..

اسماعیلی افزود ؛ رئیسعلی قهرمان ملی ایرانیان و نماد ایستادگی است…

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : رئیسعلی قهرمان ملی ایرانیان و نماد ایستادگی است و نتیجه مجاهدت‌های او و دیگر مبارزان را در اقتدار کنونی ایران می‌بینیم.

حرکت پیاده‌روی اربعین به معنای حرکت امت به سوی امام است و این رمز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.

برگزاری مراسم اربعین شهدایی که جانشان را فدای نهضت اسلامی کردند باعث شد که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و رهبر انقلاب در دهه ۱۳۸۰ این کلیدواژه را دوباره زنده کردند.

اگر تاریخ کشورمان را ورق بزنیم متوجه می‌شویم در آن سال‌هایی که رئیسعلی قیام کرد چه بر این سرزمین و مردم مظلوم گذشته بود.روز‌های سختی بود دولت ضعیف، نحیف و منفعل در دستان استعمارگران قرار داشت و عزت مردم ایران از بین رفته بود . اخبار بوشهر

پیگیری مسائل کارکنان حوزه فرهنگ و هنر و نهادهای ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه اسماعیلی به استان بوشهر است.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه‌شب در پایان برنامه‌های سفر یک روزه خود بوشهر را به مقصد تهران ترک نمود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.