×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه موقت برازجان: مسؤولان مشکلات زیر ساختی و عمرانی گیسکان را رفع کنند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۶/۱۰ توسط حجته الاسلام ابوذر شاد امام جمعه موقت برازجان اقامه گردید…..

امام جمعه موقت برازجان،در خطبه های نمازجمعه این هفته دهم شهریورماه، مطرح نمود: مردم شهیدپرور گیستکان، چشم انتظار تانکرهای آب سیار هستند..

حجت الاسلام ابوذر شاد امام جمعه موقت برازجان،در جمع شرکت کنندگان در مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس، اظهار داشت:

دهستان گیسکان تابعه ی بخش ارم شهرستان دشتستان شامل روستاهای لرده، جمغازی، ناخا، باغ تاج و انارستان است و دارای تاریخی پرافتخار درخشان در عرصه مقاومت و مقابله با استعمار پیر انگلیس می باشد، هرچند تاکنون به خوبی حماسه زنان لرده بازگو نشده است و بسیاری از مردم از آن بی‌خبر هستند ولی این حماسه در تاریخ کشور همچون مجاهدت های سردار رشید رئیسعلی دلواری،کم‌نظیر است.

خطیب نمازجمعه برازجان، افزود:

ارتش انگلیس در دوران جنگ جهانی اول برای تعقیب مبارزان دشتستانی به سمت منطقه لرده در کوه‌های گیسکان هجوم بردند و در پی درگیری آنها با مبارزان، زنان لرده ای و گیسکانی منطقه نیز دوشادوش مبارزان ،تفنگ به دست گرفتند و علیه انگلیسی‌ها مبارزه کردند وانگلیسی‌ها در مقابل زنان لرده‌ای، شکست سختی را متحمل شدند لذا شایسته است در روز مبارزه با استعمار انگلیس، یادی از شیرزنان مبارز این دیار گردد.

حجت الاسلام ابوذر شاد با اشاره به محرومیت دهستان گیستکان، افزود:

مردم شهیدپرور گیستکان که درسالیان دفاع مقدس وعرصه های گوناگون سیاسی وفاداری خود را به انقلاب اسلامی وآرمان مقدس آن، نشان داده اند وشهدای والامقامی را تقدیم انقلاب نموده اند ولی متاسفانه با گذشت ۴۴ سال ازپیروزی انقلاب اسلامی ،همچنان از محرومیت ها رنج برده ودر برخی روستاها از امکانات اولیه،آب وبرق وراه محروم هستند.

امام جمعه موقت برازجان، ابراز داشت:

در شهریورماه سال گذشته ،با تشریف فرمایی استاندار انقلابی بوشهر ،نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی،فرماندار دشتستان و بعضی مسئولان استانی وشهرستانی، پروژه بهسازی و آسفالت جاده مواصلاتی گیستکان کلنگ زنی گردید وعلی رغم اینکه اعتبار این پروژه از قبل تامین شده بود ولی شروع به کار آن به تاخیر افتاد واخیرا با عنایت فرماندار انقلابی ومشخص شدن پیمانکار پروژه،اقداماتی آغاز گردیده که پیشرفت کمی وکیفی آن نظارت وپیگیری مسئولان اجرایی را می طلبد.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه دشتستان با اشاره به اینکه بی انصافی است اگر بگوییم هیچ زیر ساختی در منطقه گیستکان وجود ندارد، تصریح نمود:

وقتی که شبکه آب در این مناطق وجود ندارد، برق تنها به برخی از خانه‌ها رسیده و بسیاری از خانه‌ها بی‌برق هستند، یک متر گازرسانی انجام نشده و تلفن هم فقط در برخی مناطق آنتن می‌دهد، محرومیت را بیشتر حس می‌کنیم واز مسئولان اجرایی می خواهیم که پروژه های تامین آب از طریق حفر چاه در این دهستان که مورد عنایت فرماندار انقلابی دشتستان هم هست را با سرعت پیگیری نمایند ودر کوتاه مدت با توجه به مشکل آنی مردم دامدار منطقه در بحث آب، انتظار داریم اداره آب فاضلاب وبخشداری نسبت به تامین آب منطقه از طریق تانکرهای سیار با مردم همکاری ومساعدت کنند. ..

قرارگاه مشترک پدافند هوایی نماد هم افزایی در تامین امنیت آسمان کشور است.

حجت الاسلام ابوذر شاد امام جمعه موقت برازجان در جمع شرکت کنندگان در مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه شهر برازجان ضمن گرامیداشت دهم شهریور ماه سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) درسال ۸۷ به فرمان امام خامنه ای عزیز،اظهار داشت:….

این قرارگاه طبق تدبیر نائب المعصوم امام خامنه ای فرماندهی معظم کل قوا با ساختاری چابک وتحت فرماندهی عملیاتی واحد، شکل گرفته است تا با در اختیار گرفتن نیروی پدافند هوایی ارتش، فرماندهی پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه و سایر بخش‌های پدافندی کشور، فرماندهی یکپارچه ایجاد کند و آسمان کشور را در برابر تهدیدات دشمن نفوذناپذیر کند.

خطیب نمازجمعه برازجان،افزود:

 از منظرکارشناسان وفرماندهان ارشد نظامی، ماموریت قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) همچنان در اولویت اول نیروهای مسلح است ومعنای اولویت نخست بودن، این است که تمرکز توان و پشتیبانی ها متوجه این ماموریت سنگین وخطیر است تاقرارگاه بتواندبادفاع نفوذناپذیر از آسمان کشور به‌گونه‌ای عمل نماید که در فضای کشور اطمینان و بازدارندگی و در دشمن یأس و ناامیدی ایجاد کند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تلاش شبانه روزی رزمندگان پدافند هوایی، ابراز داشت:

 سالروز تاسیس قرارگاه مشترک پدافند هوایی، فرصت مغتنمی است تا ما از رزمندگان پرتلاش این عرصه تقدیر وتشکر نماییم و البته مردم انقلابی وقهرمان ایران اسلامی همواره قدردان فرزندان غیور خود در دفاع از آسمان پهناور کشور عزیرمان بوده اند وبه خوبی واقفند که امنیت و اسایش ما در بخش های مختلف، آسمان، زمین و دریا مرهون جانفشانی ومجاهدت شبانه روزی رزمندگانی است که تمام وجود خویش را وقف حراست از آسمان و آب وخاک کشور کرده اند.

حجت الاسلام شاد در پایان با اشاره به اینکه تهدیدات در عرصه های مختلف از جمله در حوزه پدافند هوایی دائما در حال تغییر است، تصریح نمود:

فرماندهان و رزمندگان پدافند هوایی کشور،با الهام از رهنمودها وراهبردهای فرماندهی معظم کل قوا درزمینه تلاش برای بهره مندی از علوم جدید از قبیل جنگ الکترونیک وغیره… دائما توان نیرویی و تجهیزاتی خود را بروزرسانی می نمایند ومتناسب با تهدیدات درصحنه دفاع از آسمان کشور حاضر هستند تا با آمادگی مضاعف در حوزه کشف، رهگیری، درگیری و انهدام اهداف احتمالی، به موقع انجام وظیفه نمایند واز آسمان کشور حراست کنند.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت…

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۶/۱۰) توسط حجه الاسلام ابوذر شاد امام جمعه موقت برازجان اقامه گردید …

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط سرهنگ رضایی معاون هماهنگ کننده منطقه پدافند هوایی جنوب شهید بوشهریان به مناسبت سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

۲) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط پایگاه مقاومت شهدای بسیج

۳) برگزاری میز خدمت نماز جمعه با حضور رؤسای حوزه بانک های ملی، صادرات، کشاورزی ، تجارت و منطقه پدافند هوایی جنوب شهید بوشهریان جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۴) اهدای جوایز دانش آموزان برگزیده مسابقه پیام جمعه توسط حجت الاسلام شاد امام جمعه موقت برازجان، خلیفه معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان و سرهنگ رضایی معاون هماهنگ کننده منطقه پدافند هوایی جنوب

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.