×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مسئول کاروان ضامن آهو برازجان هزینه ایاب و زهاب ( ویژه مراسم اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین ( ع ) پرداخت نمود

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام کاروان رهسپارن عصر ظهور جوانان ۲۰۲۰ محله کمیته امداد امام خمینی برازجان که به همت نهاد کمیته امدا بوشهر و برازجان سفر زیارتی خود به کربلا از تاریخ ۳۰ مردار شروع نمودند و  تاریخ ۳ شهریور ساعت ۴ صبح به شهر خود برازجان بازکشتند .

به نا به این گزارش کاروان اعزامی برازجان سفر اربعین ، به مراسم اربعین سالار شهیدان شامل دو اتوبوس بود که کاروان اول سه روز زودتر قبل از اتمام برنامه جوانان ۲۰۲۰ محله کمیته امداد بوشهر که این مراسم معنوی به همت این دوستان  گمیته استان بوشهر در عراق  برنامه ریزی  شده است ، به برازجان رسیدند و همچنین یاداور شویم که مسئول این کاروان ضامن اهو علیرضا قاسمی کلیه هزینه های  ایاب و زهاب برگشت این دوستان کربلایی را در این سفر به یاد اموات خویش پرداخت نمود .

در این سفر معنوی زیارت کربلا به مناسبت اربعین که از بارگاه ملکوتی امام اول عالم حضرت علی ( ع ) ، مسجد کوفه که برخی از بزرگان و علمای دینی در آنجا قرار دارد. به عقیده شیعه پس از ظهور حجت بن الحسن، این مسجد وسعت بسیاری خواهد یافت. این مسجد یکی از مکان‌هایی است که شیعیان حتی اگر آن جا مسافر باشند و نماز مسافر در این مکان می تواند کامل یا شکسته خوانده  شود……

مسجد سهله (نام‌های دیگر: مسجد سهیل، بنی‌ظفر، عبدالقیس) یکی از مشهورترین مساجد اسلامی است که در قرن اول هجری توسط قبائل عرب در کوفه در سمت شمال غربی مسجد جامع کوفه به فاصله حدود دو کیلومتر ساخته‌شده‌است. این مسجد یکی از کهن‌ترین مساجد منتصب به حجت بن الحسن، امام دوازدهم، شیعیان است.

مسجد سهله در شرق نجف یعنی در شهر کوفه قدیم قرار دارد، این مسجد در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی مقبره علی بن ابی‌طالب با زاویه ۳۷ درجه و ۲ کیلومتری شمال غربی مسجد کوفه با زاویه ۵۳ درجه قرار دارد. در مجموعه روایات با تعابیر مختلفی از جایگاه معنوی و منزلت مسجد سهله یاد شده‌است. می‌توان گفت از اخبار رسیده معلوم می‌شود که بعد از مسجد اعظم کوفه مسجدی به فضیلت این مسجد وجود نداشته باشد و در کربلا مرقد امام حسین ( ع ) و حضرت ابوالفضل ( ع ) ، بین الحرمین ، مقام های دست های از تن جدا شده ، دست های چپ و راست حضرت ابوالفضل و خیمه گاه های حضرت ابوالفضل ، امام حسین و چند معصوم دیگر  زیارت نمودند  .

در این سفر زیارتی در کربلای معلی تا تاریخی که کاروان اریعین برازجان در کربلا حضور داشت ، به عبارتی مورخ ۲ شهریور موکب ها فعالیت خود را شروع نکرده بودند و فقط یک موکب که اب اشامیدنی توزیع می کند خدمت به زائران را اغاز نموده بود و  همین مسئله مشکلاتی برای عشاق ابا عبدالله از باب پذایرایی به وجود آورده بود ، ولی در این میان باید افزود که درسته که موکب ها فعال نبودند ولی مغازه های اطراف حرم در کربلا ، پذایرایی خود را از زائران حسینی تا فعال شدن موکب برای زائرین انجام می داند و در این سفر عشق خدمت رسانی به زائرین از طریق موبایل در برداشتن محوطه رومینگ شهر عراق و ماساژ درمانی برای این دوستان انجام می شد .

و در نهایت مراسم عزاداری اربعینی مردم عراق همراه روحانیون عراق و هیئت دانش اموزی عراق و مردم ایران در این مکان مقدس برگزار می شد و کاروان دوم شهر برازجان قرار است ۷ یا ۸ شهریور به ایران برسند . 

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نماید ، تا تصویر باز شود و در مطلب مناسب خود با ذخیره عکس مورد علاقه خود از آن در هر محیطی که دوست دارید استفاده نمایید.

فیلم  پیاده رویی اربعین کاروان زیارتی اربعین  به فیلم برداری سید محمد مهدی امیری در انتهای نوشته ببیند 

دانلود و تماشای فیلم پیاده رویی اریعین کاروان برازجان در نوشته زیر دانلود کنید 

https://aparat.com/v/Wif3V

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.