×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
امام جمعه دشتستان: مسؤولان قبل از آنکه در مورد قیمت نان تصمیم بگیرند نسبت به کیفیت نان چاره اندیشی کنند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۵/۲۰ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید…..

 

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– علل ماندگاری قیام حسینی (ع) (به مناسبت ماه محرم)

برخی از عمده‌ترین دلائل ماندگاری نهضت عاشورا، عبارت است از:

۱. اراده الهی
۲. عمل صالـح
۳. جامعیت
۴٫ رهبری الهی
۵. حق‌محوری
۶. یاران مخلص و باوفا

۷. حماسه‌های تبیین‌گرانه اهل بیت در اسارت

سر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود / کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود

چهره سرخ حقیقت بعد از آن توفان رنگ / پشت ابری از ریا می‌ماند اگر زینب نبود

چشمه فریاد مظلومیت لب تشنگان / در کویر تفته جا می‌ماند اگر زینب نبود

ذوالجناح دادخواهی بی‌سوار و بی‌لگام / در بیابان‌ها رها می‌ماند اگر زینب نبود

در عبور بستر تاریخ، سیل انقلاب / پشت کوه فتنه جا می‌ماند اگر زینب نبود

هفتمین عاملی که باعث ماندگاری نهضت کربلا شد، تبیین‌گری‌ها و افشاگری‌های امام سجاد علیه السلام و اهل البیت در اسارت بود. در کنار آن شش عاملی که شمردم: ۱- اراده الهی، ۲- عمل صالح، ۳- حق محوری، ۴- رهبری امام معصوم، ۵- جامعیت کربلا، ۶- عناصر کربلا، این عامل هفتم در واقع مهم‌ترین و یکی از اساسی‌ترین عوامل ماندگاری کربلا است.

به قول آن نویسنده اهل سنت عباس عقاد می‌گوید اشتباهی که یزید انجام داد و همین باعث رسوایی او شد آوردن اهل بیت از کربلا به کوفه و از کوفه به شام بود. محور سخنان حضرت زینب در کوفه با شام متفاوت است در کوفه احتجاج است، در کوفه محاکمه است و در کوفه روضه است ولی در شام معرفی است. در شام می‌گویند: ما جدمان رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است اما در کوفه می‌گویند گریه کنید گریه سزاوار و حق شما است، شما باید اشک بریزید و ناله بزنید و بسوزید، می‌دانید چه پاره تنی از پیامبر را کشته‌اید؟ چه جگری از پیامبر سوزانده‌اید؟ در شام معرفی است، در مدینه گزارش است اما در کوفه احتجاج است. این خطبه‌های زینب کبری علیها السلام و سید الساجدین و اهل بیت علیهم السلام بود که نهضت عاشورا ماندگار شد.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ 25 محرم شهادت امام سجاد علیه السلام

امام سجاد‌(ع) در طی دوران امامت، سه وظیفه اصلی خود را به کاملترین شکل به انجام رساندند:

۱) تدوین اندیشه‌ اسلامی بصورت درست و طبق ما أنزل‌ الله، پس از آنکه مدت‌ها بر تحریف یا فراموشی این اندیشه گذشته است.

۲) اثبات حقانیت اهل‌ البیت و استحقاق آنها نسبت به خلافت و ولایت و امامت

۳) ایجاد تشکیلات منسجم برای پیروان آل محمد ‌(ص) یعنی پیروان تشیّع.

۲️⃣ روز ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک

به ‌منظور ارج نهادن به صاحبان صنایع کوچک کشور که نقش مهم و سازنده‌ای را برای شکوفایی اقتصادی کشور و در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از صنایع کوچک، روز ۲۱ مرداد به‌ عنوان روز حمایت از صنایع کوچک در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است. بر مدیران مربوطه لازم است نسبت به حمایت از صنایع کوچک و خانگی دریغ نکنند.

۳️⃣ یکشنبه ۲۲ مرداد روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی

انقلاب اسلامی مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملی و استکبارستیزی به اوج رسانید و در موضوعات اجتماعی مانند کمک‌رسانی‌ها و فعالیت‌های نیکوکاری که از پیش از انقلاب آغاز شده بود، افزایش چشم‌گیر داد. پس از انقلاب، مردم در مسابقه‌ی خدمت‌رسانی در حوادث طبیعی و کمبودهای اجتماعی مشتاقانه شرکت می‌کنند.

نقش‌آفرینی تشکل‌های مردمی در بحران کرونا از فعالیت‌های خودجوش در محلات گرفته تا کمک به کادر درمان در مراکز درمانی و تا اجرای موفق چند مرحله طرح سراسری شهید سلیمانی در سال گذشته، نشان داد که هرجا این تشکل‌ها در سطوح مختلف فعال شده‌اند و توانسته‌اند به یاری بخش‌های دولتی و نهاد‌های خدمت رسان دولتی قرار بیایند، ضمن آنکه در کاهش آلام مردم و کاهش ابعاد بحران نقش موثری داشته‌اند به ایجاد و تقویت امید اجتماعی و سرمایه اجتماعی کمک شایانی کرده‌اند. این موارد نشان می‌دهد که تشکل‌های مردمی در صورت تقویت، ساماندهی و به‌کارگیری هدفمند، می‌توانند نقش فوق‌العاده مهمی در یاری به مردم و حاکمیت ایفا کنند. این ظرفیت باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

۴️⃣ پایان جنگ ۳۳ روزه و اعلان پیروزی حزب الله

جنگ ۳۳ ‌روزه با حمله رژیم‌صهیونیستی (ششمین ارتش بزرگ جهان با بیش از ۳۰ هزار نظامی) در ۲۱ تیر ۱۳۸۵ شمسی به لبنان آغاز شد و بعد از ۳۳ روز در ۲۳ مرداد ۱۳۸۵ با صدور قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت به پایان رسید.

نزد اصحاب رسانه و تحلیلگران، این جنگ به نام «جنگ ۳۳‌روزه»، «جنگ تموز» و «جنگ ششم» معروف شد و نزد رژیم‌صهیونیستی به «جنگ دوم» معروف است. در سال ۱۳۸۷، با پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۳ مرداد، روز مقاومت اسلامی (پیروزی مقاومت اسلامی مردم لبنان بر رژیم‌صهیونیستی) نامگذاری شد.

از مهم‌ترین پیامد‌های این جنگ، اذعان صهیونیست‌ها به این موضوع است که شکست حزب‌الله از طریق جنگ و رویارویی مستقیم ممکن نخواهد شد و جنگ با ایران هم فایده‌ای ندارد. این یعنی تحقق پیشگویی بن گوریون، نخستین نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که گفته بود: اسرائیل گام به گام در حال از دست دادن مواضع و نزدیک شدن به سرنوشت نهایی خود است.

جنگ ۳۳ روزه، جنگ نامتقارن بود؛ از این رو عامل معنویت، توانمندی در تعیین اولویت‌های میدانی، بهره‌گیری از تجارب جنگ‌های گذشته در جنوب لبنان و هم‌چنین بهره‌گیری از روش‌های حرفه‌ای تبلیغاتی و غلبه توانمندی‌های راهبردی جبهه مقاومت در مقابل جبهه ضدمقاومت، برخورداری از اراده قوی و بصیرت سیاسی از جمله علل پیروزی حزب‌الله در جنگ نابرابر تموز بود.

جنگ ۳۳ روزه، حلقه‌ای شاخص از سلسله الذهب پیروزی‌های جبهه مقاومت در آینده و تجلی «باش تا صبح دولتت بدمد، کاین هنوز از نتایج سحرست» شد و ثمره مبارک خود را در حماسه دفاع از حرم و بسط و گسترش جبهه مقاومت نشان داد.

۵️⃣ 26 مرداد آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی 

۲۶ مرداد ماه روز بازگشت آزادگان غیور بـه ایران اسلامی، موهبتی اسـت وصف‌ ناپذیر کـه شادی دل های‌ بسیاری را بـه همراه آورد و غرور و فخر ملی مان را افزود. 

این روز بزرگ، یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده ‏ای اسـت کـه پس از تحمل سال‏‌ها شکنجه و دوری از عزیزان بـه شرف افتخار آزادگی نائل شدند. صبوری خانواده این عزیزان در دوران اسارت بسیار مایه افتخار و مباهات بود.

آزادگان آمدند همانطور کـه رفته بودند، دلیر و مقاوم، نستوه و استوار، امیدوار و دلاور آمدند با همان صلابت همیشگی، خاک پای آزادگان، سُرمه چشمان میهن

عرض تبریک دارم سالروز بازگشت آزادگان سرافراز بـه دامن پر مهر ایران اسلامی را به همه آزادگان و ملت آزاده و رهبر عزیزتر از جانمان

۶️⃣ لزوم استفاده بهینه از خدمات یارانه ای دولت و جلوگیری از اسراف و تبذیر

اختصاص یارانه به نیازهای اساسی مردم از قبیل: برق، آب، گاز و نان یک خدمت بزرگی است که توسط دولت انجام می گیرد شکرگزاری از این خدمت و نعمت ها به این است که در استفاده و مصرف آنها اسراف و تبذیر نداشته باشیم.

هرگونه اسراف در مصرف آنها حرام است، دولت سالانه ۴۲۰۰۰ میلیارد ریال برای کالاهای اساسی یارانه پرداخت می کند که ۷۰ درصد این رقم به نان اختصاص دارد متاسفانه عده ای از این خدمات دولت و نعمت ها سوء استفاده می کنند در مصرف آب و برق و گاز زیاده روی می کنند، نان را بی کیفیت پخت می کنند و به مردم می دهند ، آرد یارانه ای را به صورت غر مجاز می فروشند.

از مردم عزیز می خواهیم نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و برق و گاز توجه داشته باشند و از مسؤولین نیز می خواهیم نسبت به مشکل کیفیت نان و عرضه نامناسب آن تدبیری اتخاذ کنند متاسفانه شرایط به گونه ای است که نه نانوایی ها از وضعیت فروش خود راضی اند و نه مردم و مشتریان از کیفیت نان راضی اند، طرح کارتی کردن عرضه نان نیز نیمه کاره رها شده و بلاتکلیف مانده است.

لذا از مسؤولان می خواهیم قبل از آنکه در مورد قیمت نان تصمیم بگیرند نسبت به کیفیت نان چاره اندیشی کنند.

۷️⃣ پوشش رایگان بیمه ۵ دهک اول

طبق مصوبه اخیر هیأت دولت تمام پنج دهک اول درآمدی جامعه و حتی دهک های درآمدی ۶ تا ۹ نیز با شرایطی می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

۵ دهک اول بصورت رایگان و ۴ دهک دیگر نیز با پرداخت حداقلی بیمه می توانند تحت پوشش قرار گیرند، کسانی که فاقد بیمه هستند جهت بیمه سلامت خود و خانواده از این فرصت استفاده کنند.

همچنین بنا به این گزارش برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۵/۲۰) بدین شرح برگزار شد 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۵/۲۰) توسط حجه الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام ابراهیم شهسوار با موضوع محرم رمز بقای اسلام و مذهب شیعه

۲) برپایی ایستگاه صلواتی توسط موکب سادات بنی فاطمه ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان جهت پذیرایی از نمازگزاران جمعه

۳) برپایی ایستگاه سلامت توسط کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان دشتستان و انجام تست فشار خون

۴) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط پایگاه مقاومت بسیج شهید باکری

۵) برگزاری میز خدمت نماز جمعه با حضور مدیران ادارات جهاد کشاورزی ، امور عشایری ، شبکه بهداشت و درمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نماید ، تا تصویر باز شود و در مطلب مناسب خود با ذخیره عکس مورد علاقه خود از آن در هر محیطی که دوست دارید استفاده نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.