×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
امام جمعه موقت برازجان: در برگزاری مجالس ماه محرم، بعد معرفتی در اولویت قرار گیرد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۴/۲۳ توسط حجهالاسلام ابوذر شاد امام جمعه موقت برازجان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱- فلسفه شورای نگهبان، صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام است.

– گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان

فلسفه تشکیل شورای نگهبان، این است که از جمهوریت و اسلامیت نظام، صیانت و تضمین کننده استمرار آن باشد و از قانون اساسی، حراست نموده و قوانین مجلس دارای استاندارد شرعی باشد لذا این نهاد به دلیل اینکه وظیفه حراست از احکام اسلامی و قانون اساسی را بر عهده دارد، شورای نگهبان نام گرفته است و تا کنون با ایفای نقش سازنده و بازدارنده انقلاب را از عقبه ها و فتنه های مختلف، عبور داده و از این جهت مورد بغض دشمنان قرار گرفته است.

– ساز و کار مشابه شورای نگهبان در سایر کشورهای جهان هم وجود دارد

در سایر کشورها نهادهای نظارتی با کارکرد شورای نگهبان وجود دارد از قبیل: دادگاه قانون اساسی در ترکیه، محکمه ‌النقد در مصر، شورای قانون اساسی و دیوان عالی عدالت در فرانسه، دادگاه قانون اساسی در آلمان، مجلس نمایندگان و سنا در آمریکا، مجلس عوام در انگلستان و دادگاه قانون اساسی در روسیه، این نقش نظارتی را ایفا می‌نمایند.

– تبیین نظارت استصوابی شورای نگهبان

نظارت استصوابى به نظارتى گفته مى شود که در آن ناظر، در موارد تصمیم گیرى حضور دارد و باید اقدامات انجام شده را تصویب و تایید کند تا جلوى هر گونه اشتباه و یا سوء استفاده از جانب مجریان گرفته شود و این نیست که ناظر صرفاً اطلاع پیدا کند و موارد را برای تایید یا رد به مرجع دیگری ارجاع دهد لذا نظارت استصوابی، نظارت همراه با حق دخالت و تصمیم گیرى است تا بازدارندگی لازم را دشته باشد.

– ضرورت تبیین مبانی فکری عناصری که با نظارت استصوابی شورای نگهبان مخالفند

اینکه عناصر جریاناتی نظارت همه جانبه و استصوابی شورای نگهبان را مورد خدشه قرار می دهند باید دید که مبانی فکری آنها چه چیزی را تعقیب می کند و با حذف نظارت قانونی شورای نگهبان چه اغراض سیاسی را دنبال می کنند که احساس می کنند این ساز و کار قانونی و بازدارنده سد راه آنها شده است و اتخاذ موضع مستدل و تهاجمی علیه مبانی فکری کسانی که در صدد تضعیف شورای نگهبان هستند ضرورت دارد.

– ضرورت تقویت حافظه سیاسی و شناخت جریان های التقاطی

آحاد مردم و نسل جوان ، مومن و انقلابی ما باید واقف باشند که تخطئه شورای نگهبان صرفاً با هدف مخدوش کردن هویت اسلامی ما صورت می گیرد و ما می بینیم، جریاناتی که در مقطعی علیه قانون پوشش بیانیه دادند و حامی آزادی پوشش و اباحه گری هستند با نظارت همه جانبه و بازدارنده شورای نگهبان هم مشکل دارند چرا که این مرجع قانونی اجازه ورود ناخالصی ها به ارکان نظام را نمی دهد.

– طراحی های صورت گرفته از ناحیه دشمنان برای ایجاد دو قطبی های کاذب

بر کسی پوشیده نیست که دشمنان خارجی و خودفروختگان داخلی با یک سناریوی منسجم به دنبال ایجاد فضای دوقطبی حجاب هستند تا بتوانند از این طریق عده ای را با خود همراه کنندگان و در عرصه سیاسی ابراز وجود و اعمال نفوذ کنند لذا در چنین وضعیتی امت انقلابی وظیفه دارد با بصیرت نافذ، فریب ظاهرسازی های دشمن و عوامل داخلی آن را نخورده و گوش به فرمان امام خامنه ای عزیز باشیم.

۲- در برگزاری مجالس ماه محرم، بعد معرفتی در اولویت قرار گیرد.

– تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و گرامیداشت سالروز آغاز سال قمری

در آستانه ی ورود به ماه عزای آل الله و آغاز یکی از فرصت های معنوی و تبلیغی هستیم تا با الهام از مکتب عاشورا و استفاده حداکثری از مجالس عزای حسینی، در مسیر امامت و ولایت گام برداریم لذا عناصر فعال فرهنگی در برگزاری محافل عزای ماه محرم باید با هم افزایی و هم گرایی، ارتقاء سطح معرفتی عزاداران و شرکت کنندگان در مجالس عزا را در اولویت قرار دهند.

– ضرورت تعامل متولیان و دست اندرکاران برگزاری مجالس عزای سیدالشهدا (ع)

به لطف الهی عوامل و عناصر متعددی در سطح مساجد، حسینه ها و … شامل بانیان مساجد، هیأت امناء، کانون های فرهنگی، هیأت مذهبی، ائمه جماعات و مداحان، با یکدیگر همکاری می کنند که میطلبد با مشارکت و همفکری شرایطی را فراهم کنند که مجالس توام با شعور و شور حسینی و در شأن و منزلت آل الله برگزار شود تا زمینه ساز ارتقاء سطح نگرشی و معرفتی محبان اهل البیت گردد.

– اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مبلغان و طلاب حوزه های علمیه کشور

نائب المعصوم امام خامنه ای عزیز در این بیانات اخیر فرمودند: از جهات مختلف نسبت به تبلیغ نگرانم و عرصه تبلیغ منحصر در طلاب و سخنرانان نیست بلکه همه ی عوامل و دست اندرکاران عرصه تبلیغ در مساجد، هیأت و… همه باید احساس تکلیف بکنند که ان شاءالله با برنامه ریزی جامع و هم افزایی با یکدیگر از فرصت ماه محرم که ماه تبلیغ است برای تقویت ایمان خود و فرزندانمان نهایت بهره را ببریم.

– عناصر فرهنگی باید نسبت به کیفیت مجالس و کارکرد تربیتی و معرفتی آن دغدغه جدی داشته باشند

مقام معظم رهبری در بیانات اخیر به اهمیت ایمان مردم اشاره کردند و فرمودند: در نظام اسلامی قوام نظام، مردم هستند حالا اگر ایمان مردم نباشد، نظام هم نخواهد بود، بر این اساس رویکرد مجالس عزای سیدالشهداء باید تقویت ایمان و عقیده باشد و متولیان فرهنگی این مطلب را از مبلغان مطالبه کنند و مبلغان هم با نیازسنجی طرح سخن نمایند.

– سنت پسندیده برپایی محافل روضه خانگی

برگزاری مجالس روضه خانگی خیرات و برکات زیادی را برای اهل خانه و همسایگان دارد و اثرات تربیتی آن بر خانواده و فرزندان قابل وصف نیست لذا مردم ما در برگزاری مجالس خود همین اولویت را فراموش نکنند و بحث معرفتی و استفاده از سخنرانان را مورد توجه قرار داده و زمینه رشد معنوی عزیزان خود را فراهم آوردند و برپایی روضه های خانگی می توان طوری برنامه ریزی کرد که حدالمقدور با برنامه عزاداری مسجد محله هم تداخل نداشته باشد تا امکان شرکت در برنامه های مساجد و محافل بیرونی هم باشد.

۳- معلولان بهزیستی در انتظار نیات خیرخواهانه خیرین هستند.

– گرامیداشت ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی

این روز فرصتی است تا ما به سهم خود از مسؤولان و کارکنان خدوم و پرتلاش این سازمان های حمایتی در خدمت رسانی به جامعه هدفشان تقدیر و تشکر نماییم که در همین راستا، سازمان تامین اجتماعی بعنوان یک نهاد بیمه گر اجتماعی ماموریت پوشش بیمه ای را بر عهده دارد و سازمان بهزیستی به محرمان و معلولان و سایر اقشار آسیب پذیر خدمت رسانی می نماید که همه این خدمات در پیشگاه الهی ماجور است.

– نقش خیرین در پشتیبانی از سازمان های حمایتی در ارائه خدمات شایسته به محرومین و معلولین، اقشار آسیب پذیر و …

با توجه به اینکه امکانات سازمان های حمایتی گنجایش پوشش فراگیر همه ی مددجویان و گروه های هدف را ندارد لذا همواره حضور ارزشمند خیرین و بانیان خیر در قالب مشارکت های مردمی از طریق کمک های نقدی و غیرنقدی در حوزه ی خدماتی، پزشکی و درمانی، آموزشی ، تامین و تعمیر مسکن و … احساس می گردد که همت نیکوکاران و خیرین را می طلبد.

– نقش گروه های جهادی در خدمت رسانی به محرومان، معلولان، افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب

رویکرد جهادی و برخورداری از روحیات جهادی در عرصه های گوناگون می تواند گشایش ایجاد کند و در حوزه خدمات دهی به محرومین از قبیل تعمیر و ساخت مسکن، آموزش تحصیلی کودکان بی بضاعت و خدمات درمانی و پزشکی به معلولان و محرومان و… تیم های جهادی می توانند از جامعه هدف بهزیستی حمایت و پشتیبانی کنند.

– در آموزه های دینی درخصوص دستگیری از محرومان سفارشات زیادی شده است

از منظر قرآن و روایات محرومان شریک مال و دارایی های ما هستند و در اموال ما برای آن حقی است لذا بر این اساس ما مومنین باید احساس تکلیف کنیم و با خدا معامله کنیم و بدانیم که خداوند برای ما جبران خواهد کرد و از این عزیرانی که در شهر ما و گاهی در همسایگی ما با شرایط سختی در حال گذران زندگی هستند، غافل نشویم و در حد بضاعت کمک کنیم تا بخشی از آلام و مشکلات آنان پوشش داده شود.

به نا به این گزارش برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۴/۲۳) بدین شرح اعلام می شود

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۴/۲۳) توسط حجه الاسلام ابوذر شاد امام جمعه موقت برازجان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط آقای عبدالحسین گرگین مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان دشتستان با موضوع سالگرد تاسیس شورای نگهبان

۲) برپایی ایستگاه سلامت توسط کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان‌ ۱۷ شهریور برازجان و انجام تست فشار خون نمازگزاران جمعه

۳) برپایی ایستگاه صلواتی توسط ستاد نماز جمعه جهت پذیرایی از نمازگزاران

۴) برگزاری میز خدمت نماز جمعه با حضور مدیران ادارات آموزش و پرورش ، تامین اجتماعی ، جمعیت هلال احمر ، کتابخانه های عمومی جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۵) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق (ع)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.