×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
جزئیات برگزاری نشست خبری بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، محبوبه رضایی مطلق کارشناس پیشگیری بهزیستی شهرستان دشتستان در نشست خبری که بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد گفت:……

 وی ادامه داد : هفته مبارزه با مواد مخدر از ۳۰خرداد الی ۵تیرماه با شعار والد آگاه فرزند ایمن آغاز شد که با تاکید بر نقش الدین و تربیت صحیح آنان در ارتباط با فرزندان ونقش آن در پیشگیری از آسیبهایی اجتماعی می تواند با وجود گستردگی برنامه های فضای مجازی و انتخاب دوست حتی در کودکی تاثیرات منفی یا مثبت برای فرزند و جامعه داشته باشد. وی افزود: امید است با روشنفکری والدین و تلاش مسولین در راستای آموزشهایی مورد نیاز والدین گام موثری در تربیت فرزندان و کاهش آسیبها از جمله اعتیاد و وابستگی های که به نوعی باعث ضربه روحی و جسمی به فرزندانمان وارد می نماید؛ داشته باشیم. کارشناس پیشگیری بهزیستی دشتستان در ادامه افزود :بهترین آموزشهایی که یک والد و فرزند باید آموزش ببیند آموزش ۱۴گانه مهارتهای زندگی آست.

 در انتهای این نشست خبری ، فاطمه کارگر روانشناس بهزیستی دشتستان  در این نشست عنوان کرد: در بحث مسائل مهم پیشگیری از آسیب های اجتماعی و در اینجا پیشگیری از مواد مخدر ملاک شعار والد آگاه فرزند ایمن بسیار حائز اهمیت می باشد. والدین آگاه به نوع رفتار و بر خورد خود با فرزندانشان حساس می باشند و فرزندان موفق ، مسئولیت پذیر و مستقل تربیت می کنند….

وی افزود،مسئوولیت پذیری یکی از عوامل بسیار مهم برای داشتن زندگی شاد و موفق می باشد به همین دلیل وظیفه والدین در گام اول به کار گرفتن راهکارهایی است که فرزند مسئولیت کارها و رفتارهای خود را برعهده بگیرد. روانشناس بهزیستی شهرستان دشتستان افزود: نکته مهم در خصوص مسئولیت پذیری فرزندان این هست که مسئولیتی که به فرزند خود می دهیم نباید با اعمال زور یا پرخاش و لحن بد و نا مناسب بیان شود یا آن را به اجبار به فرزندمان تحمیل کنیم مسئولیت باید در شان و حد و توان فرزند باشد و والد آگاه به این مسئله وافق است . فاطمه کارگر به چگونگی آموزش یادگیری مهارت هایی که منجر به ایجاد مسئولیت پذیری در فرزندان می شود را توضیح داد و گفت: نخست وظیفه شناسی را از کودکی آموزش دهیم و چنانچه از کودکی به فرزندمان مسئولیتی هرچند کوچک ندهیم احتمالاً در بزرگسالی هم نباید از او انتظاراتی داشته باشیم دوم در کارهای منزل فرزندمان را مشارکت دهیم. انجام کارهای منزل هر چند به صورت نیمه و کم و کوچک این فرصت را به فرزند می دهد که احساس ارزشمندی و غرور کند و قدرت تاب آوری وی بالا رود. کارگر در ادامه افزود: بهترین راه برای آموزش مسئولیت پذیری به فرزندانمان این هست که خود به عنوان یک والد عملی در این زمینه باشیم و فرزند هر لحظه ما را به عنوان یک الگوی موفق ببیند و رفته رفته این سبک رفتاری در او شکل گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.