×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اطلاعیه ستادمرکزی بزرگداشت امام (ره) در خصوص برنامه‌های ۱۳ و ۱۴ خرداد در تهران

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر آن امام راحل، میعادگاه همه کسانی است که بیعت نامه سالانه خویش را با شرکت در این مراسم عظیم و معنوی در محضر روح خدا و در جوار آرامگاه شهیدان و در محضر رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی تجدید امضا می کنند.

اطلاعیه ستادمرکزی می افزاید: طبعا و به رسم همه ساله صدها هزار نفر از پیروان امام عظیم الشأن در اقصی نقاط ایران و بسیاری از کشورهای دیگر نیز که امکان حضور در مراسم حرم مطهر را ندارند با شرکت گسترده خویش در برنامه هایی که از سوی ستادهای استانی یا از سوی علاقمندان به حضرت امام در خارج کشور اعلام می گردد، بر شکوه این مراسم ملی و بلکه جهانی می افزایند.

این اطلاعیه آورده است: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ مقارن با شب ارتحال امام عظیم الشأن، ساعت ۲۰:۳۰ در حرم مطهر امام خمینی، رئیس جمهور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی سخنرانی خواهندکرد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۲، شروع مراسم ساعت هشت صبح در حرم مطهر امام خمینی، تلاوت قرآن مجید، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، خیر مقدم و سخنان حجت الاسلام سید حسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام و سپس همه شیفتگان و زائران حرم مطهر حضرت امام خمینی به سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب گوش جان می سپارند.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید. ایرنا 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.