×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
امام جمعه دشتستان: مسؤولان باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم و ایجاد ثبات اقتصادی در کشور تلاش کنند

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ در خطبه دوم نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ مطرح شد:….

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید……

 گزیده‌ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– زمینه های استکبار:
۱- تبعیض نژاد و توهم برتری در خلقت
۲- قدرت و ثروت
۳- القائات شیطان
۴- انکار توحید، رسالت، معاد و …
۵- پیروی و تبعیت از هوای نفس

 ادامه بحث : آثار و پیامدهای استکبار:

۱️⃣ عدم تمکین از دستورات خدا و انبیاء الهی

– استکبار و خود بزرگ بینی مانع تعبد و تمکین آدمی از دستورات الهی است.

-آیات ذیل در تأیید این ادعا گویاست:

– «إِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلَائِکَهِ إِنِّی خَالِقٌ بَشَرًا مِنْ طِینٍ» (سوره ص آیه ۷۱) (آنگاه که پروردگارت به فرشتگان گفت: «من بشرى را از گِل خواهم آفرید.)

– «فَإِذَا سَوَّیْتُهُ وَنَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِینَ» (سوره ص آیه ۷۲) (پس چون او را [کاملاً] درست کردم و از روح خویش در آن دمیدم، سجده‌کنان براى او [به خاک‌] بیفتید.»)

– «فَسَجَدَ الْمَلَائِکَهُ کُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ» (سوره ص آیه ۷۳) (پس همه فرشتگان یکسره سجده کردند.)

– «إِلَّا إِبْلِیسَ اسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ» (سوره ص آیه ۷۴) (مگر ابلیس [که‌] تکبر نمود و از کافران شد.)

– «ثُمَّ بَعَثْنَا مِنْ بَعْدِهِمْ مُوسَىٰ وَهَارُونَ إِلَىٰ فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِ بِآیَاتِنَا فَاسْتَکْبَرُوا وَکَانُوا قَوْمًا مُجْرِمِینَ» (سوره یونس آیه ۷۵) (بعد از آنها، موسی و هارون را با آیات خود به سوی فرعون و اطرافیانش فرستادیم؛ اما آنها تکبّر کردند (و زیر بار حق نرفتند؛ چرا که) آنها گروهی مجرم بودند!)

– با توجه به آیات فوق استکبار و خود بزرگ بینی سبب می شود که آدمی زیر بار حق نرود و اوامر خداوند و انبیاء الهی را نپذیرد.

۲️⃣ بی اعتنایی و مجادله در آیات الهی

– مستکبرین نسبت به آیات الهی بی توجه هستند و به خصومت و مجادله می پردازند.

– «وَإِذَا تُتْلَىٰ عَلَیْهِ آیَاتُنَا وَلَّىٰ مُسْتَکْبِرًا کَأَنْ لَمْ یَسْمَعْهَا کَأَنَّ فِی أُذُنَیْهِ وَقْرًا فَبَشِّرْهُ بِعَذَابٍ أَلِیمٍ» (سوره لقمان آیه ۷) (و هنگامی که آیات ما بر او خوانده می‌شود، مستکبرانه روی برمی‌گرداند، گویی آن را نشنیده است؛ گویی اصلاً گوشهایش سنگین است! او را به عذابی دردناک بشارت ده!)

 گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی

– به جرأت می توان گفت یکی از پرتکرارترین مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر درباره کتاب و کتابخوانی بوده است.

– رهبر انقلاب (مد ظله العالی):
– «جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند.»
– «کتاب درازه ای به سوی گستره دانش بشری است و کتاب خوب یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است.»
– «امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است.»
– «باید خرید کتاب یکی از مخارج اصلی خانواده ها محسوب شود.»

۲️⃣ 24 آبان تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی از سوی مجلس خبرگان

– با قاطعیت می شود ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین حکومت در عالم است و مردم سالاری را به تمام معنی تحقق بخشیده است.

– شما در عالم کدام حکومت سراغ دارید که برای آغاز حکومتش رفراندوم برگزار کرده باشد، کدام حکومت سراغ دارید که برای تصویب قانون اساسی اش علاوه بر تصویب مجلس خبرگان به رأی مردم گذاشته باشد.

– کدام حکومت سراغ دارید که به طور میانگین هر سال یک بار رفراندوم و انتخابات داشته باشد و سالی چند بار مردمش در قالب راهپیمایی چند میلیونی مشارکت و حمایت خود را از حکومت و نظامش اعلان کنند.

– کور باد آن چشمانی که نمی توانند این حکومت مردم سالاری دینی را با آن همه ارزشها ببینند.

۳️⃣ گرامیداشت یاد و خاطره عالمان و سرداران اسلام

– یاد و خاطره سرداران رشید اسلام حاج حسن طهرانی مقدم پدر اقتدار موشکی ایران اسلامی، مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب، علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن و علامه محمد تقی جعفری فیلسوف شهید را گرامی می داریم.

۴️⃣ به ملت و رهبری عزیز عرض تبریک دارم دستاوردهای اخیر موشکی که موجب عزت و اقتدار ایران اسلامی و رعب و وحشت و ذلت دشمنان خواهد بود.

۵️⃣ تقدیر از حضور میلیونی ملت در مراسم یوم الله ۱۳ آبان

– امام خمینی (ره): «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی صلوات الله و سلامه علیهم می باشند و ما همه مفتخریم که در چنین عصری و در پیشگاه چنین ملتی می باشیم.»

– امام خامنه ای (مد ظله العالی): «دشمن ملت ایران را نشن

ابوعلی:
اخته، دشمن انقلاب را و روحیه انقلابی و ایمانی مردم را نشناخته و این تحلیل غلط در تمام این سالها موجب گمراهی او شده است، هنوز هم موجب گمراهی است و طبق این دعای منسوب به معصوم علیه السلام که (الحمدللَّه الّذی جعل اعدائنا من الحمقاء)، واقعاً در مواردی صدق می‌کند.»

– اما تشکر حقیقی از مردم را مسؤولان به ویژه دلتمردان محترم باید با ایجاد گشایش و ثبات اقتصادی، حمایت از اقشار محروم، رفع فقر، فساد و تبعیض انجام دهند.

– مسؤولان کشور بدانند که هر چه در این راه مجاهدت نمایند باز هم بدهکار این مردم نجیب و بصیر هستند که به حق از مشکلات معیشتی و اقتصادی در دهه اخیر گله مند هستند.

۶️⃣ تقدیر و تشکر بابت برگزاری همایش زنان لرده و نقش زنان ایران اسلامی در مبارزه با استبداد و استعمار

– زنان مومن و پاکدامن در طول تاریخ همدوش با مردان مبارز خود در صحنه های اجتماعی سیاسی و انقلابی نقش آفرین بودند، چه در مبارزه با استعمار انگلیس و چه در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و چه در دوران دفاع مقدس و …

۷️⃣ تقدیر و تشکر از نهادهای قضایی و امنیتی

– از همه نهادهای امنیتی و قضایی که با جهاد و تلاش شبانه روزی موفق به شناسایی و دستگیری عوامل فتنه و آشوب های اخیر و مزدوران جبهه استکبار شدند سپاسگزاریم.

– انتظار می رود در سطح استان و شهرستان نیز با افراد باقی مانده و وابسته به بیگانه که همچنان آزادانه با هتاکی و هنجارشکنی و کشف حجاب اهداف پلید دشمن را دنبال می کنند برخورد قاطع صورت گیرد و شهرستان ولایتمدار ما که معطر به خون شهداست از لوث وجود این گونه افراد هتاکی که نوعاً از خارج از استان برای آلوده سازی شهر ما رفت و آمد می کنند و شهر شهیدان را نازیبا کرده اند پاکسازی شود و به دست قانون سپرده شوند.

– مردم متدین و غیور ما از وجود چنین افراد هتاکی در شهر و خیابان رنج می برند و ناراحتند….

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط آقای مجتبی عباسی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان به مناسبت هفته کتاب

۲) برگزاری میز خدمت نماز جمعه با حضور مدیران بانکهای ملی، سپه، کشاورزی، مسکن و رفاه کارگران شهرستان جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۳) برپایی ایستگاه سلامت و انجام تست فشار خون از نمازگزاران توسط کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان دشتستان

۴) برپایی ایستگاه های پاسخگویی به مسائل شرعی ، مقر کتاب و مشاوره توسط مدرسه علمیه خواهران حضرت رقیه (س) برازجان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.