×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه دشتستان: مسؤولین جهت فعال شدن پروژه سد دالکی چاره ای بیندیشند + تصاویر برپایی نماز جمعه

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام، در خطبه دوم نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ مطرح شد:

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ جمعه ۱۷ ربیع الاول ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) عرض تبریک دارم.

پیامبر گرامی اسلام (ص): «أَدِّبُوا أَوْلادَکُمْ عَلی ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبِیِّکُمْ، وَ حُبِّ أَهْلِ بَیْتِهِ، وَ قِراءَهِ القُرآنِ، فَإِنَّ حَمَلَهَ الْقُرْآنِ فِی ظِلِّ اللهِ یَوْمَ لاظِلَّ إِلَّا ظِلَّهُ مَعَ أَنْبِیائِهِ وَ أَصْفِیائِهِ.» (کنزالعمّال، ح ۴۵۴۰۹٫)
(فرزندان خود را با سه خصلت بار آورید: دوست داشتن پیامبرتان، دوست داشتن اهل‌بیت او و قرآن خواندن؛ زیرا در آن روزی که سایه‌ای جز سایه خدا نیست، حاملان قرآن به همراه پیامبران و برگزیدگان او در سایه خدا هستند.)

۲️⃣ 23 مهر شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی به دست منافقان کوردل در سال ۱۳۶۱ ه.ش

آن شهید عالمی ربانی مجاهدی پارسا و عاشق امام بود خون های پاک این شهیدان شعله مقدس انقلاب اسلامی را پیوسته برافروخته تر خواهد کرد.

۳️⃣ 25 مهر روز جهانی ریشه کنی فقر

فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر اثر می گذارد، اقتصاد یک نقطه کلیدی تعیین کننده است. اقتصاد قوی نقطه قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری و نفود ناپذیری کشور است، مسؤولان جمهوری اسلامی باید پیوسته برای رفع محرومیت و برقراری عدالت و جلوگیری از فاصله طبقاتی بکوشند.
در جمهوری اسلامی کسب ثروت جرم نیست اما تبعیض در توزیع منابع ممنوع است و غفلت از اقشار نیازمند و ضعیف به هیچ وجه پذیرفته نیست.

۴️⃣ تقدیر و تشکر از مردم خداجو و انقلابی

تقدیر و تشکر از مردم خداجو و انقلابی که همچون گذشته با بصیرت و هوشیاری و دشمن شناسی به میدان آمدند و با حضور خود در صحنه از انقلاب و آرمانهای مقدس آن حمایت و پشتیبانی کردند و دشمنان را مفتضح نمودند.

۵️⃣ تحلیلی از حوادث اخیر

به فرموده امام عسکری هیچ گرفتاری و بلایی نیست مگر آنکه نعمتی از خداوند آن را در میان گرفته است.
تمام حوادثی که در بطن و متن عصر جمهوری اسلامی رخ می دهد تمرین و رزمایش جبهه انقلاب است برای نقش آفرینی مقتدرانه و کارآمد جبهه حق در عصر ظهور
دشمن بداند که نمی تواند با رویای ایجاد شکاف میان نسلی در جبهه انقلاب پروژه به زانو در آوردن نظام اسلامی را به انجام برساند.
این انقلاب پویاست و به سمت ظهور می رود همان طور که در گذشته توسط نیروهای مومن و جوان انقلابی این مردم حراست شده ، در حال و آینده نیز توسط نسل جوان انقلابی و مومن دهه هشتادی و نودی ها با اقتدار بیشتر حفاظت خواهد شد و دشمنان به آروزی شوم خود نخواهند رسید.
جبهه انقلاب اسلامی باید به این جمله حکیمانه سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی باور داشته که: من با تجربه این را می گویم که میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد در خود فرصت ها نیست اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.

۶⃣ مشکل عدم تامین مالی سد دالکی

علی رغم رفت و آمد و بازدید مکرر مسؤولین کشوری و قول مساعد برای تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز متاسفانه تاکنون تامین نشده و در صورت عدم تامین اعتبار به گفته مسؤولین با فرا رسیدن فصل زمستان و بارش باران ممکن است باغات و مناطق پایین سد در معرض سیل قرار گیرند لذا مسؤولین مربوطه هر چه زودتر برای فعال شدن این پروژه چاره ای بیندیشند.

توجه داشته باشید دوستان برازجان سلام : اگر دوست دارید تصویر یا کیفیت اصلی بیند روی آن عکس کلیک بفرمایید تا کامل باز شود و بعد آن را با کیفیت اصلی ببیند و ذخیره نمائید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.