×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مراسم ویژه اعیاد شعبانیه درآستانه شانزدهم اسفندماه بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر با آغاز کرسی های تلاوت نورانی قرآن کریم توسط سید موسی موسوی دبیرستادکشوری طرح دستاوردهای قرآنی در هیئت حسین ابن علی علیه سلام مسجد قلعه برگزار شد+ تصاویر اختصاصی

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : ویژه مراسم اعیاد شعبانیه در آستانه ۱۶ اسفند روز قرآنی استان بوشهر بمناسبت میلاد با سعادت امام حسین ( ع ) بزرگ پاسدار قران ، امام سجاد ( ع ) و حضرت ابالفضل عباس ( ع ) همراه با آغاز کرسی های تلاوت سید موسی موسوی دبیر ستاد و مجری طرح دستاورد‌های قرآنی کشور و سخنرانی حجت الاسلام وحیدی ، حاج محراب بنافی نایب رئیس شورای اسلامی شهر برازجان ، برپایی مولودی کریم اسفندیاری و با حضور روحانیت در جلسه اقای وحید نیا ، سید سعید هاشمی مسئول استانی قرار گاه شهید ابراهیم هادی استان بوشهر ، خانم بازیارمدیریت بانوان قرارگاه شهید ابراهیم هادی ،آقای پناه عضو نیروی جهادی قرار گاه شهید ابراهیم هادی ، آقای زرنگار از  دفتر  نماینده دشتستان و آقای رجایی روابط عمومی فرماندی دشتستنان در مسجد قلعه برازجان برگزار شد .

مراسم محفل قرآنی توسط هیئت حسین بن علی علیه السلام مسجد قلعه برازجان و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهربرازجان وبا حضور قاریان ودوستداران محافل قرآنی برگزار ودرادامه از فعالین هیئت درسال۱۴۰۰با اهداءلوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

در این محفل حجت اللاسلام وحیدی : اعیاد مبارک این ماه را خدمت همه افراد در محفل و امام دیده غایب از دل ها و رهبر انقلاب ، خادمین نظام و خادمین قرآن تبریک عرض می نماییم و امید به این داریم که رب جهان ما را به برکت انفاس قدسیه اهلبیت همه ما مشمول رحمت خاصه خود نماید و ان شاءاه د خداوند آن چیزی را که برای مقربین درگاه خودش فراهم می نماید برای ما هم از این سفره نورانی فراهم نماید.

ریاست سامان تبلیغات اسلامی شهر دشتستان افزود : بحث قرآن و محافل قرآن بنده خود را یکی از کوچکترین فرد از جامعه قرآنیون می دانم و همه عزیزان در این محفل اهل فن و به حمدلله متخصص ، و اما لازم می دانم که در این محیط نورانی مطلبی را یادآور شوم …..

این مقام مسئول افزود : انتظار مردم از ما این است که به عنوان فعال در عرصه قرآنی برنامه های خود را با اخلاص بیشتر و نیروی جهادی و به صورت عمومی و جهاد تدبین پیش ببریم .


وحیدی افزود : برنامه های قرانی در نقاط مختلف انجام می شود باید مطرح شود که مردم در آن حضور داشته باشند ومتاسفانه عرصه مختلف جامعه باعث شده که برنامه های قرآنی از محوریت خارج شود و کسی که حافظ کل قرآن است باید به آن حافظ اهمیت فروان داد و سینه حافظ قرآن که از القاب قرآن جاری شده است به توفیق الهی رسیده است و این حافظی قرآن نصیب هرکس نمی شود و می طلبد که مسئولین و جامعه قرآنی برای پرورش چنین نیروهایی که به سطح جامعه وارد شوند تلاشهای خود را با برگزاری برنامه های قرآنی بیشتر نمایند .


حجت الاسلام وحیدی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی افزود در پایان ادامه داد : از خدا برای همگان خواهان حرکت در مسیر قرآن و اهلبیت هستم و عاقبت بخیری برای تمام کسانی که در این عرصه فعالیت می نمایند را خواهانم .


سید موسی موسوی دبیر ستاد و مجری طرح دستاورد‌های قرآنی کشوردر این محفل افزود : کرسی های تلاوت ما در آینده ادامه دار خواهد بود و بنده مدیریت آن را به عهده خواهم گرفت ، ما حافظ قاری قرآنی به جامعه تحویل خواهیم داد که جهاد و تدبین با خود به جامعه بیفزآیند .
سید موسی موسوی دبیر قرآنی پایتخت کشورافزود : سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که برکات خدا همیشه همراه راهشان می باشد و دشمن از اسم این فرد هم لرزه بر اندامش می افتد قبل از اینکه سردار نظامی و امنیتی کشورما باشد ، ایشان یک سردار فرهنگی و یک معلم قرآنی بودند .
دبیر قرانی کشور افزود : سردار دلها حاج قاسم سلیمانی احادیث ائمه معصومین در جلساتی که با اعضائ گروه های فاطمیون و نیروهای زینبیون ، نیروهای خارجی در این جلسات داشتند که نیروهای خارجی در جلسات با زبان مادری مردم ایران ( فارسی ) آشنایی داشتند به صورت یک معلم قرآن برای آنها توزیع و تبیین می کرد .

سید موسی موسوی ادامه داد : سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در کشور های خارجی هم توان خود را بر آن می افزود که با بیانات زیبای خود قلوب مردم آن کشور را هم به رهبری اشنا سازد و رسالت جامعه خارج از ایران را متنوع کند و می طلبد ما که درون این جامعه هستیم وفرزندان خود این مملکت هستیم ، باید همه با هم یک نیرو منسجم قرآنی و با برنامه منظم تحویل جامه دهیم .

بنا به سفارش وتاکید پیامبر عظیم الشان اسلام درحدیث شریف ( خیرکم من تعلم القرآن وعلمه ) نهضت قرآن آموزی ازهمان صدراسلام آغاز شده وما اهالی قرآن برای اینکه بهترین باشیم باید به این نهضت پیوسته و آنجه می آموزیم به دیگران یاد دهیم .

وی بیان نمود: دغده امروز مقام معظم رهبری عدالت وفرهنگ است که برما دوستاران و دست اندرکاران امور قرآنی به عنوان گل سرسبد حرکت های فرهنگی لازم است بصورت جهادی و درمسیر جهاد تبیین در گسترش فرهنگ قرآنی مجاهدت نمائیم.

مجری طرح دستاوردهای قرآنی کشور گفت: جامعه امروز ما بیشتراز پرورش قاری وحافظ نیازمند جهادگرقرآنیست که در این جهاد تبیین که ولی امر زمانمان دستور آن راصادر فرموده اند بتوانند هم دوش دیگر گروهها به وظیفه اجتماعی ودینی خود درپیشبرد اهداف نظام اسلامی عمل کنند.

سید موسی در پایان افزود : برازجان در حوزه حفظ تلاشهای فروانی شده است و نیروهای خوبی روز به روز دارند وارد این محیط می شوند و به جامعه خدمات خود را می افزاید وجوان ما هم در زمینه تلاوت و ترتیل ، تواشیح فعالیت خود را گسترده نموده اند.

محراب بنافی در این محفل افزود: گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، شهدای ۸ سال دفاع مقدس ، شهدای مدافعین حرم وتمامی کسانی که در طول این چهل سال انقلاب جان ، سلامتی و جوانیشان در راه انقلاب نهادند و به روح همه شهدا درود می فرستیم .
نایب رئیس شورای شهر برازجان افزود : مراسمات قرانی که انسان در ان حضور می یابد باعث افتخار است و هر کس که بتواند در این محفل حضور یابد سعادتی است که به آن رسیده است …

وی افزود : شرایط اجتماعی کشور و فرهنگ ما متاسفانه خوب نیست ، آسیب های اجتماعی جوانان ما را مورد حمله قرار داده است و فضای مجازی و امکانات پیشرفته که روز به روز در دست جوانان ما قرار دارد ما را از نظر فرهنگی با مشکل مواجه ساخته است .
بنافی ادامه داد : این دوستان قرآنی تلاش خود را بر آن باید متمرکز نمایند که جوانان ما را به محیط قرآنی آشنایی نمایند و مراسمات مذهبی باید بیشتر گسترده شود تا جوانان ما با فعالیت در این محافل به سمت فرهنگ قرآنی فعالیت نمایند .
نائب رئیس شورای اسلامی شهر افزود : بانوان باید در سطح شهرحجاب خود را حفظ نمایند و بعد بر وسیله ماشین خود نشسته و در سطح شهر تردد نمایند .


بنافی در پایان افزود : باید تلاش شود با تجارب دولت سید ابراهیم رئیسی که نگاه خاص به محرومان و قشرهای ضعیف جامعه  در دستور کار این دولت است باید تلاش شود که زندگی از لحاظ فرهنگی و اقتصادی و عمرانی بهتر شود و بنده در شورای شهر که در دوره قبل و دوره جدید در خدمتتان هستم هرچه که در توانم باشد برای مسائل فرهنگی جامعه داشته باشم کوتاهی نمی نمایم . بزرگان قرآنی ما با تمام توان حمایت می نمایم و می طلبد که ستاد قرآنی در برازجان فعال شود ، که خدمت بیشتر و بهتری برای این دوستان انجام شود .

این جلسه با مولودی حاج کریم اسفندیاری به مناسبت اعیاد شعبانیه و با تجلیل از فعالین مسجد قلعه برازجان و اصحاب رسانه این جمع به کار خود پایان داد .

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.