×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی: رتبه بندی معلمان از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی با فرهنگیان شهرستان دشتستان که در سالن کنفرانس آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، گفت: رتبه بندی معلمان از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی با فرهنگیان این شهرستان گفت: بعضی از مسائل و قوانین مسائل تخصصی در حوزه آموزش و پرورش است که یکی از این موارد اعمال مدرک تحصیلی می باشد.

ابراهیم رضایی اظهار داشت: مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری ها، قانونگذاری ها، برنامه ریزی ها است و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد.

وی افزود: سالها بخاطر سیاست گذاری اشتباه و غلط، عده ای دارای حقوق های بالایی شده اند ولی بعضی از مشاغل حقوق پایینی را دریافت می نمایند که ما سعی کرده ایم تا حدود زیادی این سیاست ها را اصلاح نمائیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: الگوبرداری درست در حوزه آموزش از سایر کشورها ایرادی ندارد ولی اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگی با پیشرفت مواجه شویم باید بتوان کارهای آموزشی انجام‌شده در دیگر کشورها که بافرهنگ ایرانی اسلامی نزدیک است را الگوبرداری کرده و در کشور خودمان آن را اجرایی کنیم.

رضایی در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم با تصویب این لایحه ، رتبه بندی معلمان را از سال آینده اجرایی نمائیم و دولت در حال رفع ابهامات شورای نگهبان در این زمینه است.

وی اظهار کرد: چون اجرای رتبه بندی معلمان به پویایی سیستم آموزشی کمک می‌کند به این دلیل، تلاش مجلس براجرای این طرح در سال آینده است و امید است با تلاش و همت دولت و مجلس این لایحه طبق نظر و خاوسته فرهنگیان مصوب شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه تخصصی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: باید نیروهای موردنیاز آموزش و پرورش از طریق ورودی های این دانشگاه تامین شود تا بتوانیم نیروهایی متخصص در زمینه های مختلف داشته باشیم.

رضایی در خصوص کمک های مالی به مدارس عنوان کرد: در لایحه بودجه پیشنهادهای مختلفی مطرح شده است که یکی از آنها اختصاص مالیات بر تراکنش های بالای بانکی می باشد که این امر می تواند رقم بسیار بالایی باشد و در رفع مشکلات مالی مدارس موثر می باشد.

وی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اظهار داشت: در این خصوص نارسایی هایی وجود دارد که بعضی از این نارسایی ها مربوط به عدم تحقق درآمدهای بودجه می باشد که بعضی مواقع بخاطر وجود یا ایجاد مشکلاتی منابع بودجه آنگونه که باید باشد محقق نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص وجود مدارس خاص در کشور نیز بیان داشت: مزایا و معایب وجود اینگونه مدارس با نظر کارشناسی متخصصان حوزه های مختلف تعلیم و تربیت بررسی شود. روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.