×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
همایش رسانه مطالبه‌گر در استان بوشهر برگزار شد + تصاویراختصاصی و فیلم

 پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : همزمان با گرامیداشت هفته بسیج همایش “رسانه مطالبه‌گر” با حضور فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه کشوروبا حضور شماری از مسئولان و مدیران اصحاب رسانه‌های استان بوشهردرحسینیه ثارالله بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : سرداررزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر درهمایش رسانه مطالبه‌گر ضمن خیرمقدم وتبریک هفته بسیج افزود؛ رسانه ها نقش جدی رادرجامعه برعهد دارند،رسانه ها شکل دهنده وحیات دهنده به واقعیتها ی موجود درجامعه هستند وبرآگاهی ورفتارما تاثیرگذارند.

ایشان افزود؛رسانه های نقش اساسی درحیات اجتماعی وفرهنگی جامعه ایفا می کنندوسلاحی کاربردی ونیرومند واثرگذاردرخدمت حکومتها ،شهروندان به منظور بیان عقاید ،افکار،خواسته هابه شمارمی روند وتمام رسانه ها ارتباط جمعی مظهرفن آوری وآگاهیهای سیاسی واجتماعی انسان ها شده اند.

درادامه استاندار بوشهربا بیان اینکه امروز درست دشمن عاجز، پشیمان و شکست خورده در جنگ نظامی، یک جنگ اقتصادی همه جانبه راعلیه ماآغاز کرده است افزود: لازمه موفقیت در این جنگ استفاده از تجارب همان جنگ هشت ساله است.

محمدی زاده یادآورشد؛امروزدرجنگ اقتصادی هستیم ولازمه موفقیت در جنگ اقتصادی وحدت همه با هم است ،در این مرحله ما به‌دنبال جریان‌سازی و جریان طلبی نیستیم بلکه ما به دنبال رفتار انقلابی و انقلابی‌گری هستیم.

استاندار بوشهردرادامه گفت؛درجنگ اقتصادی بایدامید جایگزین یاس شود زیرا امید آفرینی، امید به موفقیت، عبور از شرایط سخت و پیروزی و عقب‌نشینی دشمن از نیازمندی‌های مهم در حوزه جنگ اقتصادی است.

وی اصل اصول انقلابی گری را اطاعت از رهبر معظم انقلاب دانست وبیان نمود؛ دفاع از مردم ،دفاع مقدس ،شهدا و شناخت دشمن از ویژگی فرد انقلابی است وما به دنبال رفتار انقلابی در رسانه هستیم.

استانداربوشهریکی از مطالبات رسانه‌ها برای تشویق سرمایه‌گذاری را جوان‌گرایی بیان نمود و اظهارداشت: هرچند به لحاظ مدیریتی در انتخاب فرمانداران از افراد میانسال استفاده شد اما در نظراست در انتخاب مدیران ،بخشداران و معاونان دستگاه‌ها از نیروی جوان استان استفاده شود.

محمدی‌زاده افزود: مدیران نباید از رسانه‌ها شکایت کنند جز در مواردی که خطوط مشخص شده از سوی رسانه‌ها رعایت نشود باید با تشکیل شورای حل اختلاف این مسائل حل شود ومدیران و رسانه‌های استان باید رابطه پدر و فرزندی داشته باشند.

محمدی‌زاده با تبریک هفته بسیج افزود: امروز بسیجیان از اعضا اصحاب رسانه هستند و اصحاب رسانه باید ادامه دهنده راه بسیجیان در عرصه‌های مختلف باشند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛رسانه مطالبه‌گر باید شفافیت را از خودش آغاز کند

مهدی‌پورمعاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش اظهار داشت: استان بوشهر پیشتاز مقابله با استعمار و استکبار بوده و رسانه‌های مطالبه‌گر باید نگاه ویژه‌ای به سابقه این استان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار رئیس جمهور در بالاترین سطح محبوبیت قرار دارد، تصریح کرد: توقع از دولت و رئیس جمهور بسیار بالا است و مردم انتظار کوچک‌ترین اشتباه را از این دولت ندارند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی با اشاره به اینکه ارتش بزرگ رسانه‌ای جریان معاند توانسته است که به سرمایه اجتماعی ما ضربه بزند، تاکید کرد: رسانه تراز باید عدالت‌محور، عقلانی و حرفه‌ای بوده و در خلق روایت اول از یک رویداد پیشتاز باشد و فرزند زمانه خویش باشد.

مهدی‌پور با بیان اینکه رسانه‌ها عمدتاً دچار سیاست‌زدگی هستند، ترویج اخلاق و احترام در فعالیت‌های رسانه‌ای را ضروری دانست.

وی رسانه مطالبه‌گر را بازوی دولت دانست و افزود: رسانه مطالبه‌گر، روایتگر موضوعاتی است که مسئولان به خوبی آن‌ها را نمی‌بینند. این رسانه‌ها چشم و چراغ دولت هستند.

وی بااشاره به جایگاه رسانه تراز انقلاب اسلامی گفت: رسانه تراز انقلاب اسلامی ضمن پیگیر مشکلات روزمره مردم باید مسائل اخلاقی و باهویت جامعه را پشتیبانی کند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه مطالبه‌گر باید شفافیت را از خودش آغاز کند، افزود: رسانه مطالبه‌گر باید شرایط و دشمن را به خوبی بشناسد ،کاری که شهید قاسم سلیمانی در منطقه انجام داد.

وی شناخت مکان و زمان را یکی از نیازهای اساسی رسانه‌های مطالبه‌گر دانست و گفت: رسانه مطالبه‌گر باید چشم ما برای دیدن پدیده‌ها باشد،این رسانه باید پایه باشد، نه پیرو. باید طراحی داشته باشد نه طبق طرح و برنامه دیگران حرکت کند

رئیس سارمان بسیج رسانه کشور؛ رسانه‌هادر جنگ رسانه‌ای دشمن از کشور دفاع می‌کنند

عباس محمدیان در همایش رسانه مطالبه‌گر در بوشهر با بیان اینکه رسانه‌ها سنگر سازان بی سنگر هستند اظهار داشت در عرصه رسانه، فعالان دلسوزان در جنگ رسانه‌ای دشمن از کشور دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید قواعد و اصول مطالبه‌گری را به خوبی بیاموزیم، تصریح کرد: در مطالبه‌گری باید به اصل خیرخواهی توجه شود و اخلاق و احترام در دستور کار باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه در جمهوری اسلامی اصحاب رسانه به راحتی قلم می‌زنند تصریح کرد: کشور ما را به نبود آزادی متهم می‌کنند درحالی که در هیچ جا در دنیا رسانه‌ای وجود ندارد که به راحتی در جمهوری اسلامی ایران قلم بزند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید بر اساس آرمان‌خواهی انجام شود افزود: خروجی فعالیت‌های مطالبه گری باید یک نقشه راه مناسب باشد.

محمدیان با تاکید بر تشویق رسانه‌ها و خبرنگارانی که در حوزه مقابله با فساد فعالیت دارند اضافه کرد: خبرنگارانی که در حوزه عدالت و برای رفع مشکلات مردم تلاش دارند نیز مورد توجه قرار می گیرند.

وی ارائه گفتمان‌ سازی در فلسفه بسیج را مورد اشاره قرار داد و افزود: رسانه‌ها باید نوعی گفتمان‌سازی ارائه دهند که درد مردم را بیان و مطالبه کنند، البته باید چگونگی مطالبه‌گری را بیاموزیم و اینکه در مطالبه‌گری باید رعایت اخلاق و ادب، واقع نگری ، پایداری و جریان‌سازی مطالبه‌گری در اولویت کار باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور بیان کرد: رسانه سبب توسعه استان و کشور است وبرای تقویت رسانه مطالبه‌گر در جبهه انقلاب باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و این موضوع یکی از اولویت‌های بسیج رسانه است.

وی تشویق رسانه‌ها و خبرنگاران در حوزه مقابله با فساد را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: خبرنگارانی که در حوزه عدالت و برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند باید مورد توجه قرار بگیرند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه صنفی رسانه‌ها رقم خواهد خورد گفت: مسکن خبرنگاران پیگیری و دنبال می‌شود و انتظار می‌رود با توجه به بنیه ضعیف اقتصادی خبرنگاران، تدابیری اتخاذ شود که این قشر با کمترین دردسر صاحب مسکن شوند.

عبدالله نجفی مسئول بسیج رسانه استان بوشهردراین همایش ضمن تبریک هفته بسیج بیان نمود؛ این همایش در راستای تقویت دانش و توانمندی رسانه‌های استان بوشهر در حوزه مطالبه‌گری برگزار شده است.

در انتهای گزارش می توانید فیلم از مراسم را ببیند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.