×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خرید کتاب، قدمی موثر در حمایت از نویسندگان برازجانی به روایت سایت برازجان سلام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام و به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان، نشستی صمیمانه با حضور سرپرست شهرداری برازجان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، رئیس اداره فرهنگی- اجتماعی و ورزشی شهرداری، قاسمی نویسنده و فعال فرهنگی برازجان و مدیر روابط‌ عمومی شهرداری در دفتر شهردار برازجان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، محمدرضا کوهکن رئیس اداره فرهنگی شهرداری برازجان گزارشی مختصر از فعالیت های فرهنگی این اداره در حوزه کتاب و کتابخوانی و حمایتهای صورت گرفته از نویسندگان بومی ارائه نمود و عنوان کرد: در راستای تشویق و حمایت از نویسندگان بومی، شهرداری و شورای اسلامی شهر در سال‌های اخیر اقدام به خرید تعداد قابل توجهی کتاب از این نویسندگان عزیز نموده و تلاش کرده‌اند گام مهم و موثری در این جهت بردارند.

وی در ادامه اظهار داشت: در یک ماه اخیر و پس از شروع به خدمت مهندس احمدی فرد بعنوان سرپرست شهرداری برازجان بیش از یک هزار و دویست جلد کتاب با همراهی خوب شورای اسلامی شهر از چهار نویسنده‌ی فعال برازجانی خریداری گردیده است.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ کتاب‌خوانی اظهارنمود: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، برنامه ریزی خوبی انجام شده که طی روزهای آینده با مشارکت نویسندگان، سمن ها، اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی و با حمایت مدیربت شهری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر شاهد اجرای آن ها خواهیم بود.

بهزاد احمدی فرد سرپرست شهرداری برازجان نیز در این نشست ضمن خوش آمد گویی به مدعوین، عنوان نمود: باید همه مسؤلان و متولیان حوزه فرهنگ با همدلی و در کنار هم تلاش کنیم تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نهادینه و اجرایی شود.

سرپرست شهرداری برازجان افزود: امروزه با گسترش فضای مجازی، متاسفانه میزان استقبال از کتاب و مطالعه در جامعه کاهش چشمگیری یافته و کتاب جای خود را به گوشی و فضای مجازی داده است لذا باید تلاش کرد کتاب و کتاب خوانی به یک ضرورت عمومی تبدیل شود.

مهندس احمدی‌فرد در ادامه ضمن اعلام حمایت از نویسندگان بومی افزود: آقای حبیب قاسمی از نویسندگان فعال و روزنامه نگاران دلسوز و پیشکسوت شهرمان است که از تجارب ارزنده‌ی فرهنگی برخوردار است و ان شالله از نظرات وی و دیگر فرهیختگان شهر در عرصه فعالیت های مدیریت شهری بیشتر بهره مند خواهیم شد.

مهدی بهبهانی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر برازجان نیز ضمن تقدیر از برگزاری این جلسه گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی یکی از نشانه های اساسی و مهم توسعه ‌فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: در شورای ششم توجه ویژه ای به موضوعات فرهنگی خواهد شد و از فعالیت ‌های فرهنگی هدفمند که باعث ارتقاء نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی شود حمایت همه جانبه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گفت: نویسندگان کارها و خدمات زیادی برای شهر انجام داده اند که باید بستر مناسب برای معرفی شایسته‌ی این عزیزان به جامعه را فراهم کنیم.

بهبهانی افزود: کمیسیون فرهنگی شورا به همراه اداره فرهنگی شهرداری برنامه ریزی خوبی جهت حمایت ویژه از مفاخر و نویسندگان بومی انجام داده که ان شاالله با حمایت و همراهی سایر اعضای محترم شورا و مدیریت محترم شهری گام‌های خوبی دراین زمینه بر خواهیم داشت.

در این نشست حبیب قاسمی نویسنده، شاعر و روزنامه نگار برازجانی که تاکنون هجده اثر مکتوب از وی به چاپ رسیده است نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات شهردار جدید در دوره کوتاه فعالیت ایشان، برای وی و مجموعه‌ی شهرداری و شورای شهر آرزوی موفقیت نمود و از اعضای شورای شهر به خاطر انتخاب شهرداری دلسوز و مردمی تقدیر و تشکر نمود. این نویسنده که تاکنون بیش از سیصد مقاله در باره دشتستان به خصوص شهر برازجان را در رسانه های استانی و کشوری به چاپ رسانده است خواهان توسعه برنامه های فرهنگی برازجان شد و با تقدیر از تلاش های فراوان کوهکن در حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی شهرداری برازجان، خواهان حمایت های بیشتر شورا و شهرداری از ایشان شد. قاسمی اظهار داشت: شهر برازجان سوابق فرهنگی درخشانی دارد؛ یک بخش آن بیش از سیصد نفر مشاهیر و نویسندگانی است که در طول سالیان متمادی اقدام به تألیف و چاپ کتب باارزشی نموده‌اند که بسیاری از این کتب آنچنان تاثیر گذار بوده اند که چندین نوبت به چاپ رسیده‌اند. این نویسنده در پایان با اعلام حمایت از ایده‌های فرهنگی شهرداری و شورا اظهار داشت: یقینا همه‌ی دلسوزان برازجان حامی برنامه‌هایی خواهند بود که در رشد و توسعه‌ی فرهنگ، ادب و هنر این شهر تاریخی اثرات درازمدت و مفیدی به دنبال خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.