×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فیلم کامل مراسم تحلیف ریاست جمهوری وخواسته‌های مردم از دولت مردمی در بیان رئیس‎جمهور به همراه متن سوگند نامه ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام سید ابراهیم رییسی بیان داشت

مردم از دولتِ برگزیده ی خود می خواهند مدافع حقوق انسانها در عالَم باشد و به ظلم و بی عدالتی و تبعیض در هیچ کجای جهان راضی نشود.

ما مدافع واقعی حقوق بشر هستیم و سکوت در برابر ظلم و جنایت و تجاوز به حقوقِ انسانهای بی گناه و بی دفاع را قبول نداریم. ظلم و جنایت چه در قلب اروپا و آمریکا باشد چه در آفریقا و چه در یمن و سوریه و فلسطین، ما در کنار مظلوم خواهیم بود و در داخل هم، مردم و جوانان این مرز و بوم، از ما می‌خواهند که صدای مستضعفین و ولی نعمتان انقلاب باشیم.

مردم می‌خواهند آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی آنها مجدانه پیگیری شود.

مردم می‌خواهند که به معنای حقیقی کلمه، انقلاب اسلامی محقق شود و همه ویژگیها و خصائص انقلاب اسلامی، در ساختارها، فرآیندها و همچنین باورهای دولتمردان مشاهده‌ پذیر باشد.

مردم می‌خواهند که با رفع تنگناها، معیشت و سفره آنها را بهبود ببخشیم و «نشاط ملی» و «شور اجتماعی» را در جامعه بگسترانیم.

دولت برخاسته از اراده ی ملت، برای تامین منافع مردم و اجرای عدالت، خواهد ایستاد و در این مسیر، خستگی ناپذیر، به پیش خواهد رفت.

اینجانب، امروز خادم همه جمهور و خدمتگزار بیش از ۸۰ میلیون ایرانی هستم.

در پایان متن سوکند نامه سید ابراهیم رئیسی بدین شرح اعلام شد …..

‌ بسم الله الرحمن الرحیم

من بعنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌ام بکار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور. ترویج دین و اخلاق. پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.