×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زیبایی های که شیوع کرونا در جامعه به وجود آورد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان و کشور ما بیش از یکسال می گذرد و طی این مدت سبک وشیوه زندگی مردم تغییرات زیادی کرده و مشکلات زیادی برای مردم ، خانواده ها ، کسب و کارها و … به وجود آورده است . این مشکلات شامل تعطیلی کسب و کارها ، تعطیلی مدارس ، از دست دادن عزیزان و اطرافیان ، فشار کار بیشتر بر کادر پرتلاش درمان و … می باشد . به طور کلی با شیوع این ویروس منحوس کلیه اقشار جامعه تحت تأثیر قرار گرفته، حالا نه تنها دانشگاه‌ها و مدارس بسته شده و با حضور مجازی در کلاس‌ها زندگی جوانان با سبکی جدید روبه‌رو شده است، بلکه می‌توان گفت تمامی این قشر از جامعه از تفریحات خود نیز بازمانده‌اند، کما اینکه افزایش فشارهای اقتصادی و از طرفی افزایش بیکاری در طول این مدت سلامت روان آنها را نیز نشانه گرفته و مشکلات و آسیب های اجتماعی جدیدی زندگی دانش آموزان و جوانان و نوجوانان را تهدید می نماید . شیوه های زندگی جدید جایگزین شیوه های سنتی شده و بسیاری از دید و بازدیدها ، دورهمی ها ، مراسمات مختلف و پر زرق و برق جشن ها و عزاداری ها را تحت شعاع خود قرار داد حتی بسیاری از مراسمات مذهبی هم باتوجه به رنگ بندی های شهرها با تدابیر بهداشتی برگزار و یا به طور موقت تعطیل شدند . در کنار این مشکلات و هزاران مشکل دیگر مزایایی هم در پی داشته و باعث خلق صحنه های زیبایی در جامعه شد که می توان به جمع آوری کمک های مومنانه و کمک به افراد آسیب پذیر ، افزایش سطح بهداشت زندگی ، حدف بعضی از عادات غلط از زندگی ، توجه جدیدتر به زیرساخت های بهداشتی ، ارتقاء فناوری های نوین در زندگی و توسعه زیرساخت های مختلف فناوری در بسیاری از شهرها و روستا و … می باشد .
علاوه بر موارد فوق شیوع کرونا ارزش بعضی از کارها را نیز بالا برد و باعث شد توجه ویژه ای به برخی از کسب و کارها و مشاغل صورت گیرد و مبادلات اینترنتی و هوشمند جایگزین مبادلات سنتی شد و کسب و کارهای اینترنتی را رواج داد که باعث تقویت و توسعه کسب و کارهای مجازی را در پی داشت .
اولین قشری که که این دوره بیشتر مورد توجه قرار گرفت کادر پرتلاش درمان بود که به عنوان پرچمدار و پیشتاز مقابله با این ویروس و به عنوان مدافعان سلامت قرار گرفتند و با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر خود را فدای سلامتی مردم نمودند و در این راه عده زیادی از این عزیزان جان خود را از دست دادند و داغشان بر دل خانواده ماند . عزیزانی که در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات برای مقابله با این ویروس ناشناخته در صحنه بوده و هستند و با مجاهدت های خود جان بسیاری از هموطنان را نجات دادند .
دومین قشری که رهبر فرزانه انقلاب آنان را افسران سپاه پیشرفت جامعه می نامند معلمان بودند که در کنار کادر درمان و به صورت شبانه روزی با کمترین امکانات و وسایل شخصی خود نگذاشتند امر تعلیم و تربیت بر زمین بماند و در سخت ترین شرایط با ایثار خود بهترین و زیباترین لحظات را برای خود ثبت و به یادگار گذاشتند . معلمان پر تلاش با تولید محتواهای الکترونیکی ، درسنامه ها و … توانستند به وظیفه خود به نحو شایسته جامه عمل بپوشانند و در ارتقاء سطح علمی دانش آموزان تلاش خستگی ناپذیر نمایند. در این دوره معلمان با استفاده از فضای مجازی با آن همه خستگی و مرارت و حتی بیماری های جسمی که به بار می آورد و با کمترین امکانات بهترین محتواها را تولید و در اختیار دانش آموزان قرار دادند . بسیاری از معلمان عزیز علیرغم بیماری و بستری بودن در بیمارستان یک لحظه از یاد دانش آموزان غافل نبودند و در همان وضعیت به امر تدریس می پرداختند و زیباترین صحنه ها را خلق نمودند . معلمانی که در کمال خشوع و فروتنی و بدون هیچگونه چشمداشتی این کارها را انجا داده و هیچگونه توقع و انتطاری ندارند .

فیض اله امینی
کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.