×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نفت و تامین اجتماعی ملزم به پذیرش مسئولیت درمان در استان بوشهر می‌باشند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام  و به نقل از فعال اجتماعی اسماعیل ضیاء ، بررسی های آماری نشان می دهد سازمان تامین اجتماعی به نسبت جمعیت بیشترین دریافتی حق بیمه را از استان بوشهر دارد. اما در حوزه درمان که کارگران مقیم و غیرمقیم در استان بوشهر نیاز به ارائه خدمات دارند، اقدام موثری نشده است.

بیمارستان تأمین اجتماعی سلمان فارسی در مرکز استان نه تنها توانایی ارائه خدمات فوق تخصصی ندارد بلکه در بخشی از تخصصها نیز کارگران مجبورند برای درمان به شیراز یا تهران مراجعه نمایند!

خدمات درمانی بیمارستان تأمین اجتماعی برازجان نیز در حد یک درمانگاه می باشد!

۴ سال مقرر بوده درمانگاهی در بخش شبانکاره ایجاد شود که هنوز عملیاتی نشده است!

اما وزارت نفت که از شمال استان ما چاه‌های نفت داریم و در مرکز در جزیره مقاومت نیز چاه‌های نفت و بزرگترین اسکله صادرات نفت کشور است و در وحدتیه دشتستان چاه‌های نفت نرگسی و دشتی و تنگستان و دیر پارس شمالی و در عسلویه و جم و کنگان نیز مجتمع های پالایشگاهی و پتروشیمی و مخازن گازی پارس جنوبی داریم، اما از همه ی اینها در استان بوشهر وزارت نفت نیز بدتر سازمان تامین اجتماعی تقریبا در حوزه درمان مسئولیت پیرامونی خود را در برابر مردم شریف و نجیب استان به نسبت پتانسیل های درآمدی اش حدود صفر انجام داده است، طبق بررسی هایی که انجام دادم در شهرهای *تهران، اصفهان، مشهد، ساری، یزد، زاهدان، شاهرود، شیراز، رشت، کرمان، کرج، تبریز، کرمانشاه، اهواز، آبادان، امیدیه، ماهشهر، مسجد سلیمان، گچساران و…* همگی بیمارستان نفت دارند، اما در استان بوشهر که پایتخت انرژی و مرکز منابع عظیم نفت و گاز است، وزرات نفت به مسئولیت اجتماعی پیرامونی خود نپرداخته است!

بقول جناب حضرت مولانا: “تا نگرید ابر کی خندد چمن. تا نگرید طفل کی نوشد لبن” شوربختانه تاکنون نمایندگان و مسئولین استان بوشهر از وزرات نفت این مهم را جدی مطالبه نکردند، چرا که اگر چنین موضوعی پیوسته مطالبه شده بود یقینا تاسیس و تجهیز بیمارستان نفت در استان بوشهر کار بزرگی برای مجموعه وزارت نفت نبود و این لطف نیست بلکه حق مسلم مردم شریف استان است که نجیبانه میزبان نفت و گاز بوده اند.

امروز اگر کلنگ بیمارستان نفت در شیراز به زمین زده می شود از ضعف مسئولین و نمایندگان استان ما است. چرا که بیمارستان مجهز و فوق تخصصی نفت در استان بوشهر حق مسلم مردم این خطه نفت و گاز خیز است؛ نه شهر شیراز که قطب درمانی کشور است و سرریز از بیمارستان های بی شمار است.

ضمن اینکه علاوه بر بیمارستان تخصصی نفت، برای خدمات دهی به نیروهای بی شمار نفت شاغل در شهرستان‌های استان از جمله دشتستان بزرگ نیز استقرار دائم مرکز درمانی شبانه روزی تخصصی نفت ضروری است.

*اسماعیل ضیاء حقوقدان و فعال سیاسی واجتماعی*

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.