×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تهاجم فرهنگی وتغییر باورها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام تهاجم فرهنگی به قلم نگار پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام بدین شرح اعلام شد……

                                      بسم الله الرحمن الرحیم

«فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم رافدایش کنم»
امام خامنه ای

✔️ *«فرهنگ»*

فرهنگ حاصل تکامل فکری ، معنوی و مادی یک فرد ، گروه یا جامعه است.
فرهنگ، در حقیقت تنظیم کننده رفتار ما است و رفتار اعم از رفتارهای اقتصادی و معیشتی و سیاسی و غیره است و نیروی درونی شده‌ای که تنظیم کننده رفتارها است ونظارت اجتماعی نام دارد. این فرهنگ است که بر ما تأثیر می‌گذارد و ما را وابسته می‌کند و ما را به حرکت وامی‌دارد!

حال اگر جریان فرهنگی یک جامعه به درستی حرکت کند، رفتارهای دیگر افراد جامعه را نیز تنظیم خواهد کرد و برای این کار در نخستین قدم، باید شناخت صحیحی از فرهنگ و عناصر و مولفه‌ها و مراحل آن داشت.

بانگاهی کلی به مقوله فرهنگ درسطح جامعه وطی تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی ازتیرماه ۶٨تاکنون که ٣٢باربه این موضوع پرداخته است پی میبریم که دراین زمینه علاوه برحساسیت کار، کم کاری هایی صورت گرفته شده است تاجایی که رهبر جامعه دراین زمینه میفرمایند؛ اگر ملتی، از نظر شاکله ظاهری، مقبول و پیشرفته جلوه کند و از نظر فرهنگی و باطنی دچار نابسامانی باشد، ملت ورشکسته ای خواهد بود اما ملتی که از نظر فرهنگی غنی باشد، حتی اگر برخی مشکلات سیاسی و اقتصادی نیز داشته باشد، بالقوه، ملت مقتدری است.

امروزه دشمن واسکتبار جهانی باترفند و هزاران برنامه درراستای جنگ نرم درصدد می باشند که فرهنگ وهویتمردم مارامتزلزل وفنانمایند ، که متاسفانه ماهم روزبه روزدرسطح جامعه شاهد آسیب‌های اجتماعی وفرهنگی زیادی می باشیم که ماحصل سکوت وخاموشی مسولان دست اندکار و خانواده هاو… میباشد پس مشکل ما مشکل فرهنگی است، یعنی محاسبه دقیق، تعهد ومسئولیت پذیری، عدم اجرای برنامه مدون میان ابزار و عناصر، یعنی مردم ومدیران ومسئولین با اهدافی که باید درمقابله بااین تهاجم صورت گیرد وجود ندارد تا پس از آن فرهنگ‌سازی و فرهنگ‌باوری شکل بگیرد. این به معنای دست کشیدن از فعالیت‌ اقتصادی و سیاسی و دست به قضا داشتن و تقدیرگرا بودن و در انتظار تکمیل و تعمیر بنیه‌های فرهنگی نیست، بلکه به معنای آن است که همزمان با تلاش‌های فردی و ساختاری که برای بهبود وضعیت نابسامان جامعه می‌شود

*نکته پایانی؛*
باتوجه به شبیخون های فرهنگی وتهاجم های فرهنگی انتظارمیرود که کاندیدا ودولت آینده ، نسبت به موضوع فرهنگ که دغدغه مقام معظم رهبری مدظله العالی می باشد اهتمام ورزند.

✍️حجت ذوالفقاری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.