×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محراب بنافی عضو شورای اسلامی شهر برازجان با حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر درباره حل مشکلات کاروانسرای مشیرالملک دیدار کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام در جلسه ی امروز محراب بنافی گلایه مندی مردم شریف برازجان را به مدیرکل ابلاغ کرد.

بنافی درمورد این کاروانسرا اظهار داشت: این بنای ارزشمند و استوار که ۴۲۰۰ مترمربع زیربنا و دارای ۶۸ اتاق بوده مدتهاست به حال خود رها شده است. در سال ۱۳۰۰ شمسی این کاروانسرا محلی برای استراحت مهمانانی که تجارت خود را از شیراز به بوشهر حمل می کردند استفاده می شد ولی در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ساماندهی و استفاده از این بنا انجام نمی شود. حیف است همچین مکان کهنی بلا استفاده باشد و مردم و مسافران نوروزی نتوانند از این محل با ارزش و ماندگار استفاده نمایند، اگر این کاروانسرا به بخش خصوصی یا شهرداری برازجان داده شود می توان به بهترین نحو آن را بازسازی و مرمت کرد و همینطور در این مکان امکان کارهای فرهنگی زیادی هست و قطعا با مرمت کردن کاروانسرا میتوانیم شاهد جذب توریست های خارجی باشیم که به نوعی به اقتصاد ما هم کمک فراوانی می‌کند.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: نامه شهرداری برازجان برای در اختیار گرفتن کاروانسر به تهران برای گرفتن مجوز ارسال شده است و متأسفانه نبودن منابع مالی کافی باعث شده که مردم نتوانند از این مکان استفاده ببرند، ولی ما پیگیر موضوع واگذاری آن به دیگر بخش ها که بتوانند در این مکان ارزشمند هزینه نمایند و برای عموم مردم قابل استفاده شود هستیم و انشاءالله به زودی این موضوع حل خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.