×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تصاویر و جزئیات ؛ آئین تکریم و معارفه مسئول نمایندگی آموزش و پرورش بخش بوشکان

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : آئین تکریم و معارفه مسئول نمایندگی آموزش و پرورش بخش بوشکان با حضور بخشدار ، مدیر آموزش و پرورش و مسئولین بخش و فرهنگیان برگزار گردید .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : بخشدار بوشکان در این جلسه یکی از وظایف آموزش و پرورش نهادینه کردن فرهنگ در جامعه دانست و گفت : یکی از فرهنگ هایی که در جامعه ما وجود دارد آئین شب یلداست و باتوجه به اینکه در آستانه این شب قرار داریم باید این فرهنگ در خانواده ها ایجاد شود که امسال از هرگونه تجمع و دور همی های خویشاوندی بپرهیزیم و مراسم را بصورت خانودگی برگزار کنیم.

احمد طهماسبی معلم را به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال خداوند دانست و افزود : معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است و در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند .

نماینده عالی دولت در بخش بوشکان خاطرنشان کرد : مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد و انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد .

طهماسبی افزود : فرهنگ و آموزش در نزد علما و بزرگان زیبا و ارزشمند است و تا جایی که حضرت علی علیه السلام می فرماید هرکس به من کلمه ای بیاموزد مرا بنده خود ساخته که نشان از ارزش و جایگاه علم است .

وی گفت : وظیفه ای که آموزش و پرورش بر عهده دارد باید به گونه ای در دل و جان فرزند و دانش آموز تاثیر داشته باشد تا بتواند از آنها افرادی صالح و شایسته برای جامعه بسازد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این آئین با گرامیداشت هفته پژوهش گفت : آموزش و پرورش رسالت بزرگی برعهده دارد که بزرگترین رسالت ان تعلیم و تربیت می باشد که این امر جز با همراهی و همدلی و تبعیت از سند تحول بنیادین محقق نمی شود .

سهراب باقری با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت موثر در نظام جمهوری اسلامی در اندیشه تحقق حیات طیبه و برقراری عدالت آموزشی است که برای محقق شدن این اندیشه، وجود نقشه راهی الزامی است و سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش باید مورد توجه همگان قرار گیرد

وی توسعه و پیشرفت کشور را در گرو توجه به نظام آموزش و پرورش دانست و گفت : باید به این نهاد اهمیت ویژه دهیم تا سایر بخش‌ها به حرکت درآید و اگر به دنبال توسعه هستیم باید توسعه را در مدارس داشته باشیم چون که قطار توسعه از مدارس می گذرد .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت آموزش و پرورش هم عامل توسعه هست و هم نیاز به توسعه دارد و توسعه اموزش و پرورش در گرو تامین نیرو و افراد متخصص می باشد که این وظیفه بر عهده دانشگاه فرهنگیان است

سهراب باقری افزود : وظیفه آموزش وپرورش توسعه همه جانبه و یکسان تجهیزات برای عدالت آموزشی است تا همه دانش آموزان به طور یکنواخت از ابزار آموزشی بهره مند شوند .

 

روحانی مستقر در بخش بوشکان نیز در این جلسه گفت : همه ما به اندازه استعدامان به جایگاه علم و دانش آگاهی داریم و میدانیم هرکسی به جایگاهی می رسد از آموزش و پرورش نشات می گیرد .

حجت الاسلام عابدی خاطرنشان کرد : کسانی که در مسند امور قرار می گیرند باید از لحاظ مراتب علمی در سطح بالایی قرار داشته باشند تا بتوانند آنچه را که به صلاح جامعه است انجام دهند .

وی افزود : علم از بزرگترین نعمت های الهی است که نصیب انسان شده و البته درقبال آن وظایفی را شامل حال او می نماید وظایف و مسئولیت هایی که بر عهده یک شخص عالم است .

حجت الاسلام عابدی خاطرنشان کرد : مسئولان نمایندگی که تاکنون در این منطقه حضور داشته اند افراد توانمند و فعالی بودند که خدمات خوبی را به منطقه نموده اند.

در این جلسه از زحمات چندین ساله آقای احمد یوسفی تقدیر به عمل آمد و آقای یوسف زنگنه به عنوان مسئول جدید نمایندگی آموزش و پرورش بخش بوشکان انتخاب و برای وی آرزوی موفقیت شد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.