×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
گفتگوی ویژه با سرکار خانم آرزو منوچهری سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر در مورد فعالیتهای بهزیستی بوشهر در تامین مسکن مدجویان بهزیستی

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ تامین مسکن برای مددجویان دغدغه اصلی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ گفتگوی ویژه با سرکار خانم آرزو منوچهری سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر در مورد فعالیتهای بهزیستی بوشهر در تامین مسکن مدجویان بهزیستی به اطلاع می رسانیم

کلیاتی درموردفعالیت و عملکرد اداره بهزیستی شهرستان بوشهر بیان فرمائید.
ضمن خیرمقدم خدمت خبرنگاران گرانقدر، بهزیستی سازمان فرهنگی، اجتماعی و امدادی است که به منظور گسترش رفاه اجتماعی،حفظ ارزشها وکرامات والای انسانی، خدمات اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به آحاد مردم ارائه می دهد .

جامعه هدف بهزیستی معلولین و اقشار آسیب پذیرجامعه می باشند، جمعیت تحت پوشش مدیریت بهزیستی ۱۱۰۹۰ نفر مددجو و توانخواه می باشند که کمک هزینه های موردی سالیانه جهت این عزیزان عبارت است از : ودیعه مسکن، بلاعوض، ازدواج، لوازم ضروری، انشعاب آب. برق. گاز، موادغذایی، لوازم زندگی، بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی، پوشاک، وسایل کمک توانبخشی، کاشت حلزون، حق پرستاری، کفن و دفن، غربالگری شنوایی، تامین و تعمیر وسایل کمک توانبخشی ارتز و پروتز. بیمه آتیه فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست، امرار معاش، و غیره را شامل می شود مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر دارای حوزه‌های تخصصی پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی می باشد که به اقشار آسیب پذیر جامعه خدمات می دهند .

نظر خود را در ارتباط با بحث های اخیر پیرامون ساماندهی مدیریت مهدکودک ها ارائه بفرمائید .

دوره مهد کودک به عنوان طلایی ترین دوره تعلیم و تربیت میباشد که در حال حاضر در کشور چندین نهاد در حوزه مهد کودک تصمیم گیرنده هستند که ضرورت دارد که یک نهاد واحد مسئولیت صدور مجوز راهبری و مدیریت محتوایی را عهدار باشد .

برنامه هایی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین (۳ دسامبر) در نظر گرفته شده است رابطه ارائه بفرمائید؟

حوزه توانبخشی شهرستان بوشهر به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین و با توجه به بحران کرونا و عدم امکان برگزاری برنامه ها به صورت حضوری با کمک انجمن های معلولین و سازمان فرهنگی. اجتماعی. ورزشی شهرداری برنامه‌های متنوعی جهت این عزیزان برنامه ریزی شده که بطو مثال میتوان از تقدیر از معلولین موفق. مسابقات از توانمندیهای ایشان وغیره برگزار می‌گردد .
بهزیستی برای افراد تحت پوشش یا کارکنان در بخش آموزش چه برنامه هایی دارد؟ دفتر آموزش سالانه بر اساس نیاز سنجی در حوزهای مختلف شهرستانها و معاونت های بهزیستی استان نسبت به برنامه ریزی جهت کارکنان و گروه هدف اقدام مینماید که اموزشهای گروه هدف بیشتر توسط معاونت پیشگیری انجام میشود .

آموزش منجر به اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در بهزیستی به چه نحو می باشد؟

اشتغال زنان

سرپرست خانوار به عهده دفتر زنان در حوزه امور اجتماعی میباشد که به چند صورت انجام گشود یکی ازطریق کمک هزینه های گروههای همیار: که تعدادی از زنان سرپرست خانوار تشکیل گروهی میدهند و باهم کاری را راه اندازی میکنند دوم از طریق معرفی به مراکز فنی حرفه ایی جهت آموزش و اخذ مدرک جهت تسهیلات اشتغالزایی که جهت دریافت تسهیلات اشتغال زایی و مشاغل خانگی به حوزه اشتغال معرفی میگردند. تعدادی نیز جهت معرفی به شرکتها و کارخانه ها جهت کار معرفی می گردند که اخیرا تعداد زیادی به شرکت تولید ماسک در بوشهر معرفی شدند .

برای مدیریت معتادین گمنام پس از سالم شدن چه برنامه ریزی انجام شده است؟

نظر به اینکه نظارت بر معتادین گمنام برعهده بهزیستی می باشد، با ایجاد کمپ های اقامتی، آموزش در کنار سم زدایی و مهارت پروری در دستور کار قرار دارد و پس از گذراندن دوره درمان و بدست آوردن سلامتی کامل تسهیلات اشتغال با نظارت بهزیستی دریافت می کنند و همچنین اشتغال گروهی و معرفی به کارفرمایان جهت بکارگیری در مشاغل نیز صورت می پذیرد .

همکاری خیرین با یهزیستی به چه صورت است؟

استان بوشهر به داشتن مردمان نوعدوست و خیر زبانزد خاص و عام می باشد، نمونه بارز آن مشارکت خیرین بوشهر در مراکز شیرخوارگاه، فرزندان بی سرپرست. نگهداری معلولین و سالمندان که بیشتر کمک ها به صورت تامین مواد غذایی می باشد. امیدواریم که در زمینه ساخت و تامین مسکن نیز از کمکهای خیرین گرامی بهره مند شویم .

مدیریت کودکان کار تحت چه فرآیندی صورت می پذیرد؟

مرکز اورژانس اجتماعی پس از شناسایی و تشکیل پرونده جهت کودکان کار جهت ساماندهی امور مربوط به خانواده و کودک اقدام مینماید که این کار باهماهنگی سازمانهای ذیربط امکان‌پذیر است که دادگستری. نیروی انتظامی. شهرداری. آموزش و پرورش و… از ارگانهای هستند مه اغلب با ما همکاری دارند البته کودکان سر چهارراه ها و میدانها را نمیتوان کودک کار نامید در اصل ایشان از متکدیانی هستند که در قالب دست فروشی گدایی میکنند که اکثرا از اتباع میباشند .

فعالیت اورژانس اجتماعی به چه نحو است؟

از ویژگی های مهم ارائه خدمات در اورژانس اجتماعی تخصصی بودن. به موقع بودن و در دسترس بودن می باشد تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم محدود به زمان و مکان نگردد

از برنامه های اورژانس اجتماعی فعالیتهای مرکز مداخله در بحرانهای فردی، خانو ادگی و اجتماعی. پایگاه خدمات اجتماعی
خط تلفن اورژانس اجتماعی(۱۲۳)
خدمات سیار اورژانس اجتماعی می باشد .
گروههای هدف مرکز عبارتند از:
زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد.. زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی
افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند .کودکان خیابانی و کار
همسران آزار دیده
کودکان آزار دیده
مبتلایان به اختلال هویت جنسی دختران و پسران فراری از منزل سایر افراددر کلیه سنین در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند .

بحث آموزش قبل از ازدواج به چه صورت مدیریت می گردد؟
آموزش پیش از ازدواج سعی دارد که پیش از اینکه افراد در گیر قرار داد مذهبی بین فردی وقانونی شوندبا وجوه مختلف این قرداد آشنا شوندکه قبلا این آموزش در خانواده ها داده می شد اما تغییرات سریع دنیای کنونی و نیازهای جدید باعث شده که بخشی از آموزشهادر نهادهایی خارج از خانواده انجام شود که این آموزش‌ها توسط روانشناسان آموزش دیده در معاونت پیشگیری انجام میشود .

توصیه پایانی خود خطاب به مردمان استان و اصحاب رسانه را بیان فرمائید .
مردم در برابر مشکلات قوی باشند ، اما در خصوص مددجویان نظر به اینکه وضعیت مسکن در بوشهر نامساعد می باشد، خیرین گرانقدری که در این زمینه می توانند رهگشا باشند، از هیچ کمکی دریغ نکنند و همچون موارد دیگر کمک حال مددجویان تحت پوشش این نهاد باشند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.