×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
فرماندار دشتستان : مردم دشتشتان همکاری لازمه را داشته باشند تا وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تبدیل نشود ، که محدویتهای کرونایی سخت تر نشود

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام :نشست خبری فرماندار دشتستان  به همرا هی خانم خویش دوست مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان  و اصحاب رسانه برازجان با موضوع مقابله با ویروس کرونا و اعمال محدودیتهای آذر سال ۹۹  در فرمانداری برازجان برگزار شد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام :  در صبح مورخ  ۲۵ /۹۹/۸ در فرمانداری برازجان با حضور اصحاب رسانه دشتستان فرماندار برازجان در نشست خبری محدودیتهای کرونایی آذر که قرار است از شنبه یک آذر ماه در شهرستان دشتستان تا ۱۴ آذرماه برگزار شود محدودیتهای کرونایی را بدین شرح اعلام داشت . 

این مراسم با تلاوت قران کریم و توضیحاتی نموداری خانم خویش دوست مدیریت شبکه بهداشت و درمان دشتستان راجب موضوع کرونا شروع شد و در پایان فرماندار دشتستان سخنان خود را شروع نمود . 

مهندس نوروزی فرماندار دشتستان : کرونا در سطح کشور ، قدرت انتقال و مرگ و میر این ویروس ، و دغدغه های بالا رفتن آمار سه رقمی این ویروس به چهار رقمی محدودیتها گسترده تر شد .

فرماندار دشتستان، در ابتدا ما باید بیماریابی گسترده در سطح کشور  و حفاظت از گروه های آسیب پذیر را باید در برنامه شبکه بهداشت درمان دشتستان و خانواده ها داشته باشیم و این را یاداوری نمائیم که ما مسئولین وظیفه خود می دانیم در خدمت مردم  و خدمتگذار باشیم ،  ولی در راستای این خدمت مردم دشتستان می بایست با همت خود در مقابله با ویروس کرونا و رعایت طرح شفا که همان شستشوی دست ،فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک  ،  است نباشد هیچ کاری از دست ما مسئولین بر نمی آید . 

نوروزی فرمانداد دشتستان افزود  : مردم دشتشتان همکاری لازمه را داشته باشند تا وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تبدیل نشود تا محدویتهای کرونایی سخت تر نشود . 

مهندس نوروزی ادامه داد : ۹ ماه است که از شروع ویروس کرونا گذشته است ، ما باید قرنطینه برای افراد کرونا داشته باشیم و می طلبد که با کادر درمان همکاری لازم داشته باشیم که فوتی ها کاهش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد :آمار کرونا دشتستان تا این تاریخ ۲۲۸ نفر است . 

جزئیات کلی این محدودیتها بدین شرح از فرماندار دشتستان بیان شد . 

* محدویتها از یک آذر سال جاری به مدت دوهفته تا ۱۴ آذر ادامه دارد . 

*وضعیت شهر ها به سه دسته زرد ، نارنجی و قرمز تقسیم شده است . که برازجان جز شهرهای نارنجی است . در مناطق نارنجی این کسب  و کارها با رعایت پروتکل های بهداشتی  تا ساعت ۲۰ شب اجازه فعالیت دارند . 

گروه شغلی ۲ : مراکز خرید، پاساژها، مراکز فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی‌فروشی‌‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه‌فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگا‌ه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل.

*وضعیت کرونا شهرستانی اعلام می شود .

*متناسب با هر روند بیماری در هر شهر وضعیت سه گانه به نوع محدودیتها اعمال می شود . شاخص تعیین وضعیت بیماری شهر در این طرح با توجه به تعداد بستری روزانه هر شهر مشخص می شود  . می توان شهر زرد با بستری روزانه ۴ نفر و نارنجی با بستری روزانه ۶ نفر و قرمز با بستری روزانه ۱۰ نفر اعلام نمود .

* فعالیتهای اداری  : در سطح دو یا نارنجی، یک دوم یا ۵۰ درصد کارکنان حضور پیدا می‌کنند و در شهرستان‌هایی با وضعیت زرد یا سطح هشدار یک، دو سوم کارکنان حضور دارند. مسئولان اداره‌ها با توجه به ضرورت حضور کارکنان برای نوبت دهی فعالیت آنها بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می‌کنند. در وضعیت قرمز که فقط استان بوشهر در آن قرار دارد  قرمز فقط حدود یک سوم کارکنان در محل کار حضور پیدا می‌کنند. 

* مدارس و دانشگاه‌ها :  در همه شهرهای قرمز، نارنجی و زرد کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. کادر اداری در مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند به جز عواملی که سامانه و کار‌های کامپیوتری و غیرحضوری را اداره می‌کنند.

* کسانی که این شرایط را رعایت نفرمایند : تذکر کتبی ،  پلمپ و جریمه نقدی است . 

*مدیریت ترددها هوشمند است و محدودیت تردد از روز شنبه با محرومیت نیرو انتظامی و همکاری سپاه جواد الائمه شهرستان دشتستان به برازجان خواهیم داشت . در مناطق نارنجی ترددها ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد 

* گروه شغلی ۳ و چهار تعطیل خواهد بود .

گروه شغلی ۳
مدارس،  دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل‌و‌نقل عمومی درون شهری

گروه شغلی ۴
همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی.

* قرار گاه نظارت بر اماکن عمومی  در فرمانداری دشتستان برگزار شده است و تعطیلی اصنافی که باید در راس ساعت تعطیل شده ، تعطیل شوند با جدیت دنبال خواهد نمود . 

* ادارات با ۵۰ درصد نیرو کار می نمایند و بازدیدها ،  افتتاحیه ها و جلسات لغو می شود و شیفت بندی های کارمندان به عهده مدیر دستگاه اجرایی است . موارد این بند به جز نیرو های خدماتی و ضروری است . نیروی خارج از استان باید نامه کتبی برای تردد در شهر از اداره خود داشته باشد .

* چاپخانه ها روز تشریع اعلام نمایند ولی ساعت اعلام نفرمایند در صورت مشاهده ساعت در اعلام ترحیم با آن چاپخانه برخورد خواهد شد . مردم عزیز شهرستان دشتستان هم در مراسم پروتکل های بهداشتی و رعایت افراد 

* ادارات می توانند کمک های کرونایی خود را به بیمارستان و بهداشت دشتستان انجام دهند و ما آنرا به عنوان مالیات از انها کسر خواهیم نمود 

* نوبت دهی انلاین در دفاتر پیشخوان رعایت خواهد شد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.