×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مطالبه حجت ذولفقاری فعال سیاسی و اجتماعی استان بوشهر بابت معیشت اقتصاد، نفت ، حق آلایندگی و فضای مجازی ازنماینده شهرستان دشتستان درمجلس شورای اسلامی جناب آقای رضایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ مطالبه فعال سیاسی و اجتماعی استان بوشهربدین شرح است

بسم الله الرحمنالرحیم

‌‌*ما هرجا یک مدیریت انقلابی فعال پرتحرک داشتیم، کار پیش رفته است؛ هرجا مدیریتهای ضعیف،بی‌حال،ناامید،غیرانقلابی،وبی‌تحرک داشتیم؛ کارها یا متوقف مانده است، یا انحراف پیدا کرده است*

دوست عزیزم جناب آقای رضایی نماینده محترم مردم فهیم شهرستان دشتستان درمجلس شورای اسلامی

باعرض سلام و ادب واحترام به پیشگاه مقدس آقاامام زمان (عج) ونایب برحقش امام خامنه ای

بی شک باپیروزی انقلاب اسلامی برعلیه رژیم ستمشاهی به رهبری امام راحل حضرت امام خمینی (ره) ، ماشاهد آماج هدف ترورها، اغتشاشات وآشوب ها ، تحمیل جنگ تحمیلی وحوادث های تروریستی، شبیخون های فرهنگی توسط عناصروگروههای معاند وحامیان جبهه های استکبار داخلی وخارجی تاکنون جهت ازبین بردن این نظام مقدس بوده ایم که الحمدالله به لطف خدا و رهبری مقتدرانه وملتی دارای روحیه ایثارو شهادت ومقاومت دربرابر هرگونه زورگویی و… ، موفق نبوده اند ونخواهد بود که این مقاومت وایستادگی همان نظریه فوکویاما ژاپنی امریکایی تباری میباشد که اشاره ای به آن میکنم‌؛ شیعه پرنده ایست که افق پروازش خیلی بالاتراز تیرهای ماست.پرنده ای که دوبال دارد: یک بال سبزویک بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالتخواهی اوست.چون شیعه در انتظار عدالت به سرمی برد،امیدوار است وانسان امیدوارهم شکست ناپذیر است.بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است شیعه با این دو بال ، افق پروازش خیلی بالاست وتیرهای زهرآگین سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی ، اخلاقی و…به آن نمی رسداین پرنده زرهی به نام ولایت پذیری برتن دارد.
وامااینک عرایض خودرا که مطالبات رهبر عزیزم این کانون فرماندهی میباشد و امروزه برای همه این مردم علی الخصوص جوانان که سرمایه های این مملکت میباشند ، رنج نامه ای بیش نیست محضرمبارکتان تقدیم می نمایم انشاءالله امیدوارم که باروحیه جوانگرایی روحیه شهید همت هاو نادر مهدوی هابا تبعیت پذیری ازفرامین مقام معظم رهبری که بارها خطاب به مسئولین فرمودند خدمتگزارمردم باشید ، نسبت به حل وفصل سه مورد زیر که امروزه واقعا بعلت عوامل های متعددی ازسوی مسئولین ازقبیل چشم دوختن به غرب واسکتباری که روبه افول می باشد ، تجمل گرایی، اشراف گری نیاز به کالبد شکافی وانقلابی جدید دارد وبزرگترین مشکل وآسیب برای کشور گردیده است اقدام فرمایید

موضوع اول معیشت واقتصاد؛

در شرایط اقتصادی موجود که اقشاری از مردم در تنگنای معیشتی قرار دارند، اختلاس و رانت‌خواری و دزدی و قاچاق، جرم سنگین‌تر و غیر قابل بخشش‌تری است و باید مجازات‌های سنگینی برای آن در نظر گرفته شود. اختلاس‌های کم نیز نابخشودنی است چه رسد به ارقام نجومی ٣ هزار و هشت هزار میلیارد تومانی و …
این اختلاس‌ها به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور لطمه زده است و مجازات‌های سنگین برای آنها در کنار اتخاذ راهکار‌هایی برای پیشگیری از اختلاس‌ها و دزدی‌ها از بیت‌المال و بخصوص برخورد و عزل مسئولینی که خود یا بستگانشان مرتکب اختلاس شده‌اند وجلوگیری ازرانت ها وواسطه بازی ها ترمیم کننده اعتماد عمومی است.
لذا مامی بینیم که دردوران آقا امیر المومنین علی (ع) حضرت بر سر یک استاندار یا فرماندار فقط به بهانه اینکه سر سفره یک سرمایه دار نشسته، فریاد می زند؟! چرا؟ چون سقوط یک حکومت اسلامی، از همان جایی شروع می شود که امیرالمومنین نسبت به آن حساس است، و آن جابجا شدن ارزش ها در عموم مردم، بخصوص در خواص و نخبگان انقلاب است! و خوی اشرافی گری وکاخ نشینی بجای کوخ نشینی باعث بی اعتمادی جوانان ومردم نسبت به مسئولین میگردد واین درلحظه بحران ها بزرگترین آسیب می باشد.
واژه «معیشتی» که حضرت آقا رهبرعزیز درطول سالیان پیش تاکنون حدودا ٣٣٣ بار از آن یاد میکند علت چیست؟ چرا مسئولین ما نسبت به آن سهل انگار می باشند؟ متاسفانه ما امروزه مدت ٧سال درجایگاه خدمتگزاری به مردم شاهد عملکرد ضعیف مدیران ومسئولینی هستیم که بارها معمارکبیر انقلاب اسلامی امام راحل فرمودند؛ نگذارید که این انقلاب بدست نااهلان بیفتد، تاجایی که وقتی به وصیت نامه سیاسی الهی این امام راحل نگاهی می اندازیم متوجه میشویم که ایشان تاکید نموده اند : « به ملت در زمان خودم و تا آینده توصیه و سفارش میکنم، مسئولین کشور را اعم از رئیس جمهور ، وزرا و نمایندگان مجلس را از قشر محرومیت کشیده انتخاب کنند.» آنها می فهمند درد دین یعنی چه؟ محروم یعنی چه؟ آنها پای ارزش ها یشان می ایستند!
بنابراین وقتی اشتغال بود، مفاسد ناشی از بیکاری هم به خودی خود جمع خواهد شد؛ چون بیکاری به دنبال خود مفاسدی را می آورد. اشتغال که به وجود آمد، همه‌ی مفاسد به خودی خود جمع میشود؛ هزینه‌ها از دوش دولت برداشته میشود
رونق اشتغال هم فقط با تولید و افزایش تولید صورت میگیرد که لازمه آن دادن تسهیلات به تولیدی ها و برداشتن مالیات از دوش سرمایه گذاران است.
استان بوشهرباوجود اینکه یکی ازقطب های بزرگ انرژی واقتصادی دنیا میباشد متاسفانه سهم جوانان بومی این استان دراشتغال فاجعه باراست که متاسفانه این موضوع باعث بوجودآمدن آسیب ها ومعظلات بزرگی بعلت بیکاری ازقبیل خودکشی، اعتیاد، دزدی،… شده است که دشمن بااستفاده ازاین خلاء باعث بوجود آوردن ناهنجاری وبحران اجتماعی میگردد لذا هرکجابحران اجتماعی بوجود آمد دشمن بیکارنمی نشیند واین بحران راتبدیل به بحران سیاسی و درآخر امنیتی می نماید که خسارت های جانی ومالی نیز درپی دارد.
مردم استان بوشهر همانند سایر هم میهنان عزیزمان درانتظارمجلسی انقلابی وولایتمدار، وحامی آرمانهاوارزشهای انقلاب اسلامی ای بوده اند که حضرت آقا دغدغه آنرا داشتند پدرومادرانی که شب هاراصبح وروزها را شب تا درکنارسفره کوچکشان، شرمنده فرزندانشان نباشد آمارفقیرانی که سالیان سال به آنها افزوده میشود، لذا موئلفه اقتصاد واشتغال دراستان وشهرستان اولویت اول واساسی می باشد که هرلحظه زمانی ازآن غافل باشیم عواقب ناخوشایندی گریبانگیر جامعه می شود. مسئله ای که امیرکلام آقا امیرالمؤمنین علی (ع)درنامه ۵٣ خود میفرمایند؛ بسیار مراقب قشر محروم باش، خدا را خدا را در نظر داشته باش درباره طبقه پایین اجتماع؛ همان ها که راه چاره اى حتى براى معیشت ساده ندارند.
چراچونکه درجای دیگر اگر رجوع کنیم مولای ما امیرمومنان علی (ع) می‌فرمایند؛ ازدری که فقر وارد شود ازدردیگر ایمان خارج میشود
امیداست که نسبت به موضوع معیشت و اشتغال بیشتر درمجلس شورای اسلامی کار شود وپیشنهاد میشود که بابرگزاری جلساتی درکناردستگاه قضا باایجاد کارگروه طلایعه داران خودجوش مردمی مبارزه بافساد، باهدف دریافت وپیگیری اخبارو گزارشات اعم از فسادهای مالی، تبانی، رشوه، رانت و…… درسازمانهاو نهادهاواداره جات و…. اقدام شود.

موضوع دوم نفت وحق عوارض آلایندگی

٢_مورد دوم از موارد ٣گانه که اشاره ای به آن داشته باشم درعرصه نفت می باشد، تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ۲۹ اسفندماه سال ‎۱۳۲۹، که نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان بود ولی چیزی ازآن عاید مردم نگردید بنام مردم بکام دیگران، معظلی که ازقدیم تاکنون نسبت به آن اقدام اساسی صورت نگرفته است واین منبع عظیم انرژی تحت سلطه ودر، ید سلاطینی می باشد که ملی نمی باشد بلکه میلی است، مسئولانی که این سرمایه را درسالیان سال ها میفروختند وبجای پول آن خروس قندی(اسباب بازی های چینی) وارد کشورمیکردند که این هم درجای خود ضرری بود که برپیکره کشوروارد میشد ولی اما امروزه ازاین کالا هم خبری نمی باشد لذا امروزه باور مردم به این رسیده و چندین دهه بر این موضوع تاکید شده و تصوری که در افکار عمومی وجود دارد این است که نفت باید سر سفره مردم بیاید اما چگونه؟ ولی باز هم حقیر به همین جا اکتفا نمی کنم این تصور غلط باید اصلاح شود چرا که جای نفت سر سفره مردم نیست، بلکه درآمدهای نفتی باید صرف هزینه های زیر بنایی و ساخت و سازهای توسعه ای عمومی شود که منجر به ایجاد اشتغال، عمران و آبادانی کشور شود تا از طریق تامین زیر ساخت های لازم اقتصادی زمینه های ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و ارتقای سطح رفاه عمومی از طریق کار و تلاش و کسب مال حلال تامین شود.
ازدیرباز تاکنون تنها توصیفی که درراستای این منابع عظیم استان بوشهر میتوان وصف نمود این میباشد که دیار پمپاژسرمایه ها به پایتخت است.
موضوعی که اشاره به آن داشته باشم باتوجه به عوارض های آلایندگی دراستان بوشهر که متاسفانه، درجیب مردم این دیارنمی باشد طرحی ارائه شود که به معیشت مستضعفین کمک نماید.
الاایحال این موارد دردیست که سالیان برمردم استان مبتلا شده است ونیاز به درمانی انقلابی وجهادی دارد.
واما درسطح شهرستان دشتستان امید است که باهمت نمایندگان محترم استان علی الخصوص حضرتعالی تدابیری صورت گیردتابادعوت سرمایه گذاران خارجی به استان وبازدید از نمایشگاه های تولیدات وصنایع دستی دراستان اعم از خرما وفراورده های تولید شده، از این دریچه، انتقال وصادراین محصولات رابه سراسر دنیا با کیفیتی عالی مهیا وفراهم نمایند وباایجاد کارگاه هاوشرکت هایی دراین راستا کمک به اشتغال وسرماگذاری گردد لذا میطلبد که قبل از آن جلساتی با نخبگان وکارشناسان خبره اقتصادی استان برگزار گردد.

موضوع سوم فضای مجازی

٣_ ودرآخر درزمینه فضای مجازی، بطور خلاصه وار بعرض برسانم این فضا همان میدان مینی است که امروزه جوانان ما (خواهر وبرادر) وخانواده ها بدون آگاهی وارد آن میشوندوتلفات میدهند واعتقادات وباورها وایمان های خودرا به باد میدهند فضایی که مقام معظم رهبری فرمودند اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رئیس فضای مجازی کشور میشدم لذااین موضوع ازاهمیت وجایگاه ویژه ای برخوردارمی باشد که ما تا مدیریت فضای مجازی را در اختیار نداشته باشیم نمیتوانیم آن طور که میخواهیم از آن استفاده کنیم و امروز این مدیریت در دست دشمن است.
فضایی که مادرآن نیاز به نظام سازی وانقلاب داریم. یعنی به جای فعالیت در فضایی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده اند باید خود نظامی جدید را طراحی و معماری کنیم و این یعنی شبکه ملی اطلاعات.
فضایی که درآن دشمن بااستفاده ازپدیده نفوذ فکری خود اهداف بلندمدت خود رادرراستای جنگ نرم.درفضای حقیقی انتقال به این مکان داده است وبه کوتاه مدت تبدیل نموده است
لذامیطلبد که نگاهی متفاوت و انقلابی به نقش فضای مجازی داشته باشیدو در عین حال که نگران ولنگاری در آن از حیث چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی بدون شک میباشیم ، نیازمبرم داردکه مسیر را برای سالم‌سازی، سرعت بخشی و عمومی‌تر کردن این بستر فراهم فرمایید
چراچونکه این تغییرات و اقدامات انقلابی حضرتعالی درکناردیگر دوستان نماینده درمجلس شورای اسلامی بامدیریت تحول‌خواه حضرتعالی را به‌طورحتم باید در زمره فرصت‌های امیدبخش و امیدآفرین در بحبوحه مشکلات مجازی و…. احصا کرد؛ تحولی که درکنارتحول اقتصادی می‌تواند به سایر بخش‌های کشور نیز تعمیم یافته و الگویی الهام‌بخش برای مردم وسایر مسئولین و دست‌اندرکاران نظام داشته باشد.
بنابراین دراولین وهله انتظارمیرود که سیاستهای کلی شبکه اطلاع رسانی راکه مقام معظم رهبری در هفت بنددرسال ٧٧ ابلاغ فرمودند پیگیر مطالبه گر باشید انشاءالله

جهت شادی روح شهدا وطول عمر باعزت برای رهبرمعظم انقلاب صلوات

من الله التوفیق
حجت ذوالفقاری ٩٩/٨/٧

  1. خارگی

    آقا ذوالفقاری احسنت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.