×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نمایشگاه نقاشی عاشورایی رستاخیز در بوشهر افتتاح شد/ عاشورا یکی از عناصر تأثیرگذار فرهنگ اسلامی است

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : نمایشگاه نقاشی عاشورایی با عنوان «رستاخیز» به مناسبت ماه محرم به همت سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، در این نمایشگاه ۱۰ تابلو نقاشی با ابعاد ۲ در ۳ متر از صحنه های مختلف عاشورا اثر علی بحرینی نقاش بوشهری در دید علاقه مندان قرار گرفته است.

نمایشگاه نقاشی «رستاخیز» از دوم تا چهارم شهریور به مدت ۳ روز از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۲۱ تا ۲۳ پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.
عاشورا یکی از عناصر تأثیرگذار فرهنگ اسلامی است

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: خلق آثار هنری با محتوای نهضت عاشورا یکی از عناصر برجسته و تأثیرگذار فرهنگ اسلامی و عاشورایی است که این فرهنگ علاوه بر این که دارای اثربخشی زیادی است جامعه را نیز به سمت راه مستقیم راهنمایی می کند.

سردار علی رزمجو اظهار کرد: داشتن فرهنگ عاشورایی موجب استحکام و استمرار زندگی اجتماعی انسان ها می شود و آن ها را در عرصه های مختلف به سمت ارزش های الهی هدایت می کند.


وی فرهنگ عاشورایی را عاملی برای شکل دهی رفتار و اعمال انسان ها بر مبنای ارزشهای اسلامی عنوان کرد و افزود: کار هنرمندانی که واقعه عاشورا را در قالب هنر برای مخاطب به نمایش می گذارند کاری بس عزتمند است و در ترویج فرهنگ عاشورا نقش بسزایی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: نقش تصاویر نهضت بزرگ عاشورا بر روی تابلوها کاری است که ماندگاری آن در اعصار مختلف پایدار است و این گونه کارها باعث ترویج فرهنگ عاشورا، حرکت امام حسین علیه السلام و فلسفه شکل گیری این نهضت بزرگ در قلوب افراد جامعه می شود.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام در ادامه ضمن تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه «رستاخیز» تصریح کرد: هنر طراحی، گرافیک و نقاشی از هنرهایی هستند که توانایی بیان مطالب را بدون واسطه به مخاطبان دارند و در واقع هنرمند هنرهای تجسمی به وسیله آثاری که خلق می کند مخاطب را به درون آثار خود کشانده و اثرگذاری لازم را در درون آن ها به وجود می آورد.

مجموعه نقاشی «رستاخیز ۲» به زودی رونمایی می شود

صاحب آثار مجموعه نقاشی «رستاخیز» نیز در این مراسم گفت: مجموعه نقاشی «رستاخیز» اثری دینی با صحنه هایی از نهضت بزرگ عاشورا است که در تابلوهای ویژه و اندازه بزرگ خلق شده است و امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک نیز مجموعه نقاشی «رستاخیز ۲» را خلق کرده و از آن رونمایی کنیم.

علی بحرینی اظهار کرد: آثار هنری غیر دینی معمولاً برای مخاطب خاص تولید می شود اما آثار دینی برای جامعه اسلامی تولید می شوند که بر همین اساس لازم است هنرمندان در این عرصه بیش از پیش به تولید آثار در این زمینه بپردازند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام در آیین افتتاح این نمایشگاه با اهدای لوح سپاس از زحمات علی بحرینی دبیر انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر و صاحب آثار مجموعه نقاشی عاشورایی «رستاخیز» تقدیر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.