×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیشکسوتان جهاد و شهادت استان بوشهر در راستای برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با حضور در اداره کل انتقال خون این استان، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ پیشکسوتان جهاد و شهادت استان بوشهر در راستای برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با حضور در اداره کل انتقال خون این استان، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، جانشین فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در حاشیه این رزمایش گفت: اهدای خون حرکتی ارزشمند است که باعث اهدای زندگی می¬شود و قطعاً بسیجیان استان بوشهر ضرورت انجام این کار مهم را به خوبی درک کرده و در این عرصه نیز همانند گذشته پیشگام هستند.


سرهنگ عبدالرضا دشتی بسیج را سازمانی پیشگام در همه عرصه ها عنوان و اظهار کرد: بسیجیان استان بوشهر در عرصه مبارزه با ویروس کرونا از همان ابتدا در زمینه ضدعفونی اماکن عمومی و کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در زمینه طرح آمارگیری، اقدامات گسترده ای را انجام دادند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه در استان نیز تصریح کرد: رزمایش کمک های مؤمنانه جهت کمک به خانواده های نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا نیز با مشارکت بسیجیان استان بوشهر در دو مرحله برگزار شد که مرحله دوم این رزمایش در دهه امامت و ولایت در سطح استان برگزار و قرار است در دهه اول محرم و دهه آخر صفر نیز بخش¬های دوم و سوم آن اجرا شود.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان بوشهر نیز گفت: با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه، رزمایش سراسری اهدای خون به همت سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در سراسر کشور در حال برگزاری است که پیشکسوتان بسیجی استان بوشهر نیز با حضوری گسترده در این کار خداپسندانه شرکت می کنند.

علی قاسمی اظهار کرد: این رزمایش با توجه به نیاز مبرم کشور به اهدای خون با شعار «دیروز اهدای خون برای عزت و امنیت و امروز اهدای خون برای سلامتی و هموطنان جامعه» امروز شنبه ۲۵ مرداد هم¬زمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان و سال روز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی به مدت ۲ روز برگزار می شود.

وی تصریح کرد: اولویت بسیج پیشکسوتان قبل از اهدای خون، رعایت دستورالعمل¬های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است که در همین راستا پذیرش اهداکنندگان خون در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و در هر نوبت با ۲۰ نفر انجام می شود.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان بوشهر هم در حاشیه این رزمایش گفت: اهدای خون کاری انسان دوستانه است که باعث نجات جان انسان¬ها می شود.

علی رضا منخیان ضمن تشکر از همکاری بسیجیان در زمینه اهدای خون، اظهار کرد: بسیج ظرفیّت های زیادی در سطح جامعه دارد و ما خیلی خوشحالیم که می توانیم به صورت مستمر از این ظرفیّت ها استفاده کنیم تا بتوانیم نیازهای نیازمندانی همچون کودکان تالاسمی را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اداره کل انتقال استان بوشهر تاکنون با همکاری مردم استان بوشهر توانسته است نیازهای مراکز درمانی استان به خون و فرآورده¬های آن را به خوبی برطرف کرده و در بعضی برهه¬های زمانی به استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس و حتی تهران نیز در این زمینه کمک کند.

استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی برای اهدای خون

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اهدای خون در ماه های محرم و صفر اظهار کرد: همه ساله هم استانی ها و هیئت های عزاداری با راه¬اندازی پویش «نذر خون» به صورت دسته جمعی جهت اهدای خون خود به این اداره کل مراجعه می کنند که امسال به علت شیوع ویروس کرونا در جامعه از هم استانی های عزیز خواهش داریم تا به صورت دسته جمعی به اداره کل انتقال خون  استان مراجعه نکرده و برای دریافت نوبت از سیستم نوبت دهی اینترنتی استفاده کنند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.