×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دهمین جشنواره مالک اشتر در استان بوشهر برگزار شد/ تجلیل از رده ­های برتر سپاه و بسیج استان بوشهر

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام دهمین جشنواره استانی مالک اشتر و طرح اسوه پایگاه ­های بسیج همراه با تجلیل از رده­ های موفق و برتر سپاه امام صادق (ع) در سال ۱۳۹۸، با رعایت دستورالعمل ­های بهداشتی و فاصله اجتماعی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این جشنواره که هم زمان با سال روز ولادت امام موسی کاظم علیه السلام برگزار شد، گفت: ائمه دارای صفات برجسته و زیبنده­ ای بودند که این صفات هم در عصر خویش و هم در سایر زمان ­ها به عنوان پیشوایان شیعیان و تمام مسلمانان مورد استفاده و بهره­ برداری قرار می ­گیرند.

سردار علی رزمجو با تبریک سال روز ولادت امام موسی کاظم علیه السلام اظهار کرد: امام هفتم شیعیان شب­ ها را در حال سجده و قیام به روز می ­رساند و روز‌ها را با صدقه و روزه به پایان می ­برد و به خاطر شکیبایی بسیار و گذشت از گناهان مجرمین، کاظم خوانده می ­شود.

وی در ادامه سپاه را نهادی عاشورایی خواند و تصریح کرد: اصحاب و عناصر تشکیل دهنده سپاه برای دفاع از امامت و ولایت مانند نگینی درخشان از حریم ولایت دفاع همه ­جانبه می ­کنند.

این مقام مسئول با یادآوری نقش مالک اشتر در دوران امامت امام علی علیه السلام یادآور شد: عنوان «ملک اشتر» برای جشنواره برترین­ های سپاه و بسیج عنوانی بسیار دقیق است چرا که اگر مالک اشتر در برابر مؤمنان خاضع بود و در برابر دشمنان با اقتدار می ­ایستاد فرماندهان و مدیران سپاه نیز در طول عمر انقلاب اسلامی در صحنه ­های مختلف دفاع از این انقلاب، همانند مالک اشتر وارد این صحنه ­ها شده و از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

این یادگار دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حضور مالک اشتر باعث امید در جبهه حق و نومیدی در جبهه باطل می ­شد و ایشان دارای قوه هوشمندی بالا و بصیرتی فوق العاده بود به طوری که در مذاکره با دشمن، فریب نمی خورد و تمام تلاشش در جهتی بود که جایگاه ولایت آسیب نبیند.

فرمانده سپاه استان بوشهر تأکید کرد: همه رده ­های سپاه و بسیج لازم است به عنوان موتور پیش­ برنده انقلاب اسلامی از ویژگی­ های مالک اشتر استفاده کنند و در مقابل کفار با اراده ­ای مستحکم از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دفاع همه­ جانبه نمایند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام در پایان اضافه کرد: همه ما لازم است تلاش کنیم مأموریت ­های سازمانی را با تأسی از این ویژگی­ ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با همت و تلاشی مضاعف همراه با نوآوری، اخلاص، تقوا و ایثار انجام دهیم به طوری که دغدغه همه ما بیش از پیش، پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام نیز در این مراسم بسیجیان و پاسداران را نیرو‌هایی ارزشمند دانست و گفت: سپاه و بسیج شهدای زیادی را تاکنون تقدیم انقلاب اسلامی کرده ­اند که شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز الگوی تمام مردم جهان است خود پرورش یافته مکتب سپاه و بسیج می­ باشد.

حجت الاسلام حسین دشتی اظهار کرد: سلیمانی امروز یک مکتب است که شجاعت، توکل، بصیرت، توسل، مردمی و جهادی، عناصر و فراز‌های این مکتب هستند.

وی بصیرت و توسل را از ویژگی­ های شهید حاج قاسم سلیمانی و نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: چیزی که حقیقت صفات شجاعت، توکل، مردمی و جهادی را نشان می ­دهد بصیرت و توسل است که مهم ­ترین مبنای تحقق بصیرت نیز ولایت­مداری است.

در این جشنواره که با شعار «شجاعت و توکل، بصیرت و توسل، مردمی و جهادی، قاسم سلیمانی» برگزار شد از فرماندهان و مدیرات موفق و برتر سپاه و بسیج استان بوشهر در سال ۱۳۹۸ تجلیل به عمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.