×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نائب رئیس شورای کانون مداحان دشتستان : محرم امسال با ظرفیتهای فضای مجازی و رسانه ای برگزار خواهد شد و کتاب مداحان دشتستانی چاپ شود تا از مداحان بوشهر عقب نمانیم

 پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام  در استانه محرم نشست شورای کانون مداحان شهرستان دشتستان به میزبانی شهرداری برازجان در سالن اجتماعات این اداره با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی و رسانه ای برای ماه محرم برگزار شد . 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام این کانون در حال حاضر ۵ عضود دارد،که عبارتند از حجت الاسلام والمسلمین عباس درسنگ ریاست کانون مداحان ، نائب رئیس شورا سید موسی موسوی  و اقایان مهدی آخوند زاده ، موسی موذنی و حاج کریم اسفندریاری می باشند . 

نائب رئیس این شورا اعلام داشت که عزاداری سنتی ما در استان بوشهر در مناطق قرمز برای این ماه ممنوع است و در فضای باز هم اگر این مراسمات می خواهند برگزار شود ،باید با فاصله ۲ متری و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود . نکته مهم این ماه که باید توجه ویژه به آن داشت فضای مجازی ماست که می تواند شامل لایو در صفحه پیام رسان اینستاگرام به صورت لایو زنده می باشد . 

سید موسی موسوی ادامه داد : از اهداف دیگر این کانون می توان اجرای مسابقه محرمی را راه اندازی نمود به این صورت که دوستان در قالب تعین شده کانون مداحان فیلم های مداحی خود را در کلیپ ۳ دقیقه ای به ما ارسال نمایند که ما انها را در مسابقه شرکت دهیم . جزئیات این مسابقه بزودی در بنرهای سطح شهر و فضای مجازی اطلاع رسانی خواهد شد . 

در ادامه جلسه کانون مداحان اقای موسی موذنی عضو این کانون نظرات خود را اعلام نمود : در باب مسابقه محرم شعرهای سابق مداحی را زیر ۱۰ ساله ها بخوانند و برای قسمت مسابقه کانون مداحان بفرستند و جا دارد چند نظر از حاج محمود کریمی اعلام می دارم که به نظر من می شود اجرا شود ، ابتدا می توان روزه های خانگی در این ماه ممنوع اعلام شود و مورد

دیگر می توانم زدن تبل توسط خود بچه های هیئت در پشت بام ها اعلام دارم و اخرین مورد من ایجاد صوت محرمی با ایجاد ماشینهای سیار روزه خوانی در سطح شهر که شور حسینی را زنده بدارند و انتهای سخنان خود درخواست نمود مسئول بسیج مداحان در جلسه های بعدی این کانون حضور داشته باشد . 

عضو دیگر این کانون در این جمع اقای مهدی اخوند زاده اعلام داشت : این ماه باید محکم تر از ماه دیگر برگزار شود . این ایام ، ایام بیماری کرونا است و ماه محرم کم رنگ نخواهد شد و امسال هم رونق خود را خواهد داشت . مردم عزادار ما فریب نخورند که ما چون داریم در مراسم ابا عبدالله حضور می یابیم مریض نمی شویم . ما باید تمام پروتکل ها را رعایت نماییم .

امسال حد اکثر خود را باید به فضای مجازی و رسانه ها استفاده شود . اعتقاد من این که روزه ما در مسجد با رعایت پروتکل بهداشتی تعداد صندلی های محدود و بسته بودن درب مسجد و لایو زنده نیم ساعته پیام رسان اینستاگرام باشد . 

و عضو چهارم حضور داشته در این جمع حاج کریم اسفندیاری افزود : این شرایطی که با بیماری کرونا ما درآن قرار داریم ، فضای مجازی اولویت بیشتری برای این ماه دارد و ما باید افراد خوبی که در این حوزه تخصص خوبی دارند شناسایی و از انها برای ترویج این ایام کمک بکیریم و اولویت ما باید بین دوستان صدا و سیما باشد . و در باب مسابقه محرم این عضو

کانون ادامه داد ،  در حوزه فرهنگی کارهای خوبی در این باب انجام شد و مسابقات مختلفی انجام دادند و استعدادهای خوبی از این مسابقه با قالبهایی که توسط ما انتخاب می شود ، می توانند به جامعه شناخته شوند و تجربه خوبی است برای کسی که اولین بار است می خواهد اجرا کند راهت بتواند اجرا نماید و کلیپ سه دقیقه ای خود را به دست ما برساند . 

در پایان سید موسوی موسوی در نبود ریاست این کانون که در جلسه دیگر به نا به شرایط لزوم جامعه حضور داشتند این مجلس را جمع بندی جلسه به شرح پایانی این چنین خاتمه داد : عزیزانی که در کارهای مذهبی و مداحی خبرنگاری کار می نمایند به ما در این ایام ارتباط خود را قوی تر برقرار نمایند که در این ایام به این دوستان نیازمندیم  

این مقام مسئول ادامه داد : دومین موضوع ما این است که ما کانون شهرستان هستیم و خود را نه باید وقف برازجان نمائیم . و تاریخچه مداحی ما باید کارهای زیادی روی آن انجام شود ، که بهتر شناخته شود و کتابهای مداحان دشتستانی باید چاپ شود . بوشهر در زمینه ترویج کتاب مداحی از دشتستان بالاتر است . کتابات مداحی دشتستان چاپ شود . قصد داریم مسابقه محرم در سطح استان برگزار کنیم و اطلاعیه های برگزاری مسابقه به زودی نشر خواهد شد . 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.