×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
شهر إبدان امروز مهمان خدام حرم رضوی علیه السلام است + ۳ گزارش تصویری امروز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام شهر إبدان امروز مهمان خدام حرم رضوی علیه السلام است و در اولین برنامه کاری خود ادای احترام خدام حرم رضوی علیه السلام به مقام شامخ شهدا گمنام شهر إبدان انجام شد . 

دومین دیدار این دیدار خدام حرم رضوی با خانواده شهید امرالله تنگستانیشهر آبدان

زندگی نامه شهید

شهید امرالله تنگستانی، در سال ۱۳۴۷ در خانواده ای مومن و معتقد به دین اسلام در آبدان، دیده به جهان گشود. در هفت سالگی وارد دبستان شد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش ادامه داد و برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه، در دبیرستان آیت الله طالقانی دیّر ثبت نام نمود. فردی ساکت و مهربان بود و در بین همکلاسی ها از محبوبیت خاصی برخوردار بود. با تعطیلی مدرسه، سنگر مدرسه را رها کرده و خود را به جبهه های نبرد حق علیه باطل رسانید و در جبهه « رقابیه» به دفاع از کیان اسلامی میهن خویش پرداخت.
در طول دفاع مقدس، طی چهار مرحله به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد. پس از بازگشت از جبهه به تحصیل ادامه می داد و سال دوم متوسطه را می گذرانید که برای آخرین مرحله به جبهه رفته و در تیپ ۱۴ کوثر 

سومین دیدار خدام حرم رضوی با خانواده شهید عباس ابراهیمی

شهید عباس ابراهیمی در سال ۱۳۵۷ در روستای ملگه، از توابع آبدان شهرستان دیّر در خانواده ای فقیر و مذهبی، دیده به جهان گشود. در سن هفت سالگی برای کسب علم و دانش در پایه اول دبستان ایثار روستای کنارترشان ثبت نام نمود. کلاس های دوم و سوم نیز در آن مدرسه گذراند. سختی ها و مرارت های راه روستای ملگه تا کنار ترشان را به جان می خرید و با پای پیاده و گاهی وقت ها به تنهایی، این فاصله را طی می کرد. از سال چهارم ابتدایی وارد دبستان شهید دستغیب روستای زادگاهش شد و تا پایان ابتدایی در همان مدرسه ادامه تحصیل داد.
پس از کسب مدرک پایان دوره ابتدایی، به علت فقدان مدرسه راهنمایی در زادگاهش، تصمیم گرفت جهت ادامه تحصیل به آبدان برود. برای ادامه تحصیل، در مدرسه راهنمایی امام خمینی (ره) آبدان ثبت نام کرد. از شاگردان مودب و بسیار منظم بود و علی رغم فاصله زیاد خانه تا مدرسه، خود را صبح زود به مدرسه می رساند. در مدرسه، در فعالیت های گروهی و ورزشی با علاقه وافری که داشت، شرکت فعال می کرد. شهید با ثبت نام در بسیج دانش آموزی مدرسه و با کسب درجه رزمنده در بسیج دانش آموزی فعالیت های خود را آغاز نمود و بیشتر وقت خویش را در کنار دوستان بسیجی اش در بسیج می گذراند. در مراسمات مذهبی و برنامه های دینی، حضور فعال داشت.
با وجود تمام مشکلات مالی، در مهرماه ۱۳۷۴ در دبیرستان علامه طباطبایی آبدان، به تحصیل مشغول شد و همزمان با درس خواندن، به اتفاق برادرش در امرار معاش خانواده نیز کمک می کرد.
با این وجود، در مدرسه نیز در کنار درس خواندن، فعالیت های فرهنگی اش را ادامه داد که از مهم ترین موارد می توان به شرکت او در مسابقه نهج البلاغه و کسب رتبه در مسابقات شهرستان اشاره کرد.
شهید ابراهیمی، تحصیلات خود را در دبیرستان علامه طباطبایی آبدان به اتمام رساند و خود را آماده کرد تا در دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) ثبت نام کند، به همین منظور، پس از گرفتن دفترچه اعزام به خدمت، در تاریخ ۱۸/۱۱/۱۳۷۷ به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و بنا به مسل قلبی و به دلیل عشق به سپاه و پاسداری از اسلام به جرگه سربازان امام درآمد و به شیراز اعزام شد و پس از گذراندن دوره آموزشی، از تهران تقسیم و در جزیره ابوموسی مشغول خدمت و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی شد.
سرانجام در تاریخ ۷/۱/۱۳۷۹ در حالی که مشغول پاسداری از آب های نیلگون خلیج تا ابد فارس بود، در جزیره ابوموسی، بر اثر لغزیدن بر روی تخته سنگ ها، به داخل آب سقوط کرد و در راه مأموریت حفاظت و حراست از کیان ایران اسلامی، به شهادت رسید. پس از جستجو و تفحش، پیکر آن عزیز از آب گرفته شد و پس از انتقال به شهر آبدان، بر روی دستان مردم شهید پرور آبدان، با شکوه تمام تشییع شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.