×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تجمع بزرگ رهروان زینبی در برازجان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام تجمع بزرگ رهروان زینب سلام علیها به همراه کاروان ام المصائب واقع در حسینه اعظم برازجان به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتستان با سخنرانی حاج اقا مصلح امام جمعه برازجان و مداحی اقای واعظ از بردخون برگزیار شد . عکاس سید محمد مهدی امیری و ابوالفضل قاسمی 

این مراسم با خواندن قران کریم آغاز شد . 

حضرت زینب سلام علیها مظلومیت اهل بیت را به همه جهانیان با خونشان ابلاغ می نمایند . هنگامی که در مکه از حضرت سوال پرسیدن با خودتون تشریف می اوریم برای جهاد ، پیکار و چرا دارید این زن و بچه ها را همراه خود می برید . زن ها تحمل ندارند در صحرای کربلا این همه مصیبت را ببیند و تحمل کنند . 

حاج آقاحسن مصلح امام جمعه شهر برازجان ادامه داد : حضرت در پاسخ فرمود اینان هم مامور و هم رسالت دارند . خدا چنان فرمان داده که حضرت زینب ، ام کلثوم  ، سکینه  باشند و شاهد و گواه بر واقع کربلا باشند . مظلومیت های ما را ببیند و بر این اساس حرکت نمایند و پیام مظلومیت ما را به جهانیان ابلاغ کنند . و تکمیل این نهضت به عهده آنها باشد . تکمیل این نهضت به دست اهلبیت امام حسین ، حضرت زینب و امام سجاد نیز باشد . که این پیام رسانی انجام شود . 

حسن مصلح : رسالت و ماموریت حضرت زینب ( سلام علیها ) از ظهر عاشورا شروع می شود که این رسالت به شایستگی به مقصود می رساند . زینب در این مدت در خانه ننشست . بلکه شهر به شهر خطبه خواند و ماهیت پلید بنی امیه را افشا نماید و مظلومیت آل بیت پیغمبر را بر مردم ابلاغ نماید و به مردم کوفه اعلام داشت . مردمی که شما امدید و خوشحالی می کنید ، ما عطرت پیغمبر شما هستیم و خارجی نیستیم . آنگونه که دشمن گفته نیست . ما عطرت پیغمبر شما و فرزندان پیغمبر شما هستیم و با خطبه های خود ،مردم کوفه را از خواب غفلت بیدار کرد .وبرای مردم شام با خطبه های خود، انقلابی به پا کرد و کار بجایی رسید که در منزل یزید برای امام حسین مجلس عزا به پا کردن . حضرت زینب و دختران با خاطری آسوده به مدینه برکشتند .

و اما شما خواهران که امروز اجتماع کرده اید به نام رهروان زینبی به تعبیر دانشمند آنهایی که رفتند کار حسینی کردند . آنها راه شهادت انتخاب نمودند با خون خود اسلام را آبیاری نمودند و آنهایی که ماندن باید زینبی باشند . 

حاچ آقاحسن مصلح امام جمعه شهر برازجان در پایان فرمود :  ما شهدای زیادی تقدیم انقلاب نمودیم برای ارزشهای دینی  و سنتهای اسلامی ، برای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر ، برای احیاء حجاب در جامعه . و انها این نقش ایفا نمودند که ما پیام آنها را به گوش همه برسانیم . 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.